Otaczają nas o ogromne ilości danych, których analiza prowadzi do nowej wiedzy.
- Google przetwarza codziennie niewyobrażalną liczbę ponad 24 petabajtów danych,
- Facebook co godzinę dostaje do przetworzenia ponad 10 milionów nowych fotografii, a jego użytkownicy każdego dnia klikają na przycisk „lubię to” lub komentują coś prawie trzy miliardy razy, informując mimowolnie świat o swoich preferencjach,
- 800 milionów użytkowników serwisu YouTube co sekundę dodaje godzinę nowych filmów,
- liczba wiadomości na Twitterze rośnie co roku o około 200 procent.
Dane są wszędzie, w niespotykanych ilościach. Pozornie, ale tylko pozornie, tworzą szum informacyjny, jeden wielki elektroniczny śmietnik.
Autorzy Big data – efektywna analiza danych pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także – same zmienić się w zyski.
Rewolucja ta, porównywalna z pojawieniem się internetu, a może nawet wynalezieniem druku, zmieni w najbliższych latach nasz sposób myślenia o biznesie, zdrowiu, polityce, edukacji i innowacjach. Niesie ze sobą również nowe zagrożenia, poczynając od końca prywatności takiej, jaką znamy, a kończąc na ewentualnym karaniu za jeszcze niedokonane czyny wyłącznie na podstawie przewidywań naszych przyszłych zachowań wynikających z analizy ogromnych zbiorów danych.
Pozyskiwanie i wykorzystywanie danych w czasie rzeczywistym jest także jednym z najważniejszych know how współczesnego biznesu. Masowe dane z zaawansowaną analityką i kreatywną ich interpretacją w znaczący sposób mogą zmniejszać koszt funkcjonowania firmy oraz pomóc organizacjom lepiej poznać własne otoczenie i konsumentów, którzy korzystają z ich produktów czy usług.
Menedżerowie mogą mierzyć różne zjawiska, a tym samym nimi precyzyjniej zarządzać, sporządzać lepsze prognozy i podejmować inteligentniejsze decyzje.
Książka Big data – efektywna analiza danych to fascynująca mozaika współczesnej cywilizacji, która stwarza zarówno niebywałe możliwości, jak i jak najbardziej realne zagrożenia dla prywatności i wolności każdego z nas.
***
Viktor Mayer-Schönberger – profesor w działającym w ramach Uniwersytetu Oksfordzkiego Oxford Internet Institute, gdzie zajmuje się problematyką nadzoru i regulowania internetu. Powszechnie szanowany autorytet w dziedzinie big data, autor ponad stu artykułów i ośmiu książek – ostatnia z nich to Delete: The Virtue of Forgetting in the Digital Age. Doradza wielu korporacjom i organizacjom na całym świecie, między innymi firmie Microsoft i Światowemu Forum Ekonomicznemu.
Kenneth Cukier jest redaktorem „Economist” zajmującym się gospodarką i nowymi technologiami oraz cenionym komentatorem zjawiska big data. Jego artykuły dotyczące biznesu i gospodarki pojawiły się między innymi w dziennikach „New York Times” i „Financial Times”.
MT Biznes
BIG DATA - efektywna analiza danych Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie Mayer-Schönberger Viktor
Broszurowa ze skrzydełkami |
Wydanie: pierwsze |
ISBN: 978-83-808-7310-0 |
EAN: 9788380873100 |
Tytuł oryginalny: BIG DATA: A Revolution That Will Transform How We Live, Work, and Think |
Liczba stron: 280 |
Format: 15.8x23.2 |
Cena detaliczna: 39,90 zł |
39,90 zł
Produkt niedostępny
39,90 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem