Konstruowanie historii Prezentacja i percepcja Polski w amerykańskich podręcznikach akademickich i szkolnych


Anna Peck

Konstruowanie historii Prezentacja i percepcja Polski w amerykańskich podręcznikach akademickich i szkolnych

Oprawa miękka
Liczba stron: 200
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
34,65 25,63

Do koszyka
oszczędzasz: 9,02

Zamówienie wyślemy najpóźniej 2017-12-15

Koszt dostawy + więcej

Pakiety

+ =
Cena pakietu:
74,55 49,57
Do koszyka
oszczędzasz: 24,98
+ =
Cena pakietu:
74,55 47,58
Do koszyka
oszczędzasz: 26,97
1/2

 

Stosunek do własnej historii i roli dziejowej często różni się od sposobu jej postrzegania przez innych. Zjawisko kreowania wizji i interpretacji historycznych stanowi nieodłączny element procesu edukacyjnego.
Percepcja oraz sposoby prezentacji polskiej historii i kultury w amerykańskich podręcznikach szkolnych i akademickich w zakresie przedmiotów historii powszechnej, historii europejskiej oraz historii cywilizacji zachodniej były w XX i na początku XXI wieku kształtowane pod wpływem zmieniającej się sytuacji społecznej i politycznej oraz dominujących tendencji naukowych. W koncepcjach filozoficznych i intelektualnych, rozwijanych w Europie Zachodniej i Stanach Zjednoczonych od czasów oświecenia do końca okresu zimnej wojny, najczęściej wykluczono narody oraz państwa Europy Środkowej i Wschodniej z kręgu dominującej w świecie cywilizacji zachodniej. W konsekwencji Polska, jej historia i kultura były traktowane marginalnie.
Autorka analizuje nie tylko zawartość podręczników, lecz także przyczyny, dla których ciągle jeszcze trudno znaleźć informacje m.in. na temat udziału Polaków w drugiej wojnie światowej, Katynia czy powstania warszawskiego.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...