Telewizja ponowoczesna Logiki i imaginacje medialne - Sanakiewicz Marcin | okładka
Broszurowa ze skrzydełkami
ISBN: 978-83-808-3065-3
EAN: 9788380830653
Liczba stron: 252
Format: 140x210mm
Cena detaliczna: 29,00 zł

29,00 zł

Produkt niedostępny

29,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką


Opis

Ile rzeczywistości jest w telewizji? Czy jest to rzeczywistość taka, jaką ją widzimy, czy też może inna, wypaczona? Jak w telewizji prezentuje się sama telewizja? Na te i inne pytania odpowiedzieć próbuje Marcin Sanakiewicz, autor Telewizji ponowczesnej. Posługując się metodologią badań performatywnych, bada efekty oraz relacje zachodzące pomiędzy telewizją, jej kreacjami, odbiorcami i społeczeństwem.

O konkursie:
Ogólnopolski Konkurs Medi@stery został zainicjowany w celu promowania najlepszych prac magisterskich napisanych przez absolwentów studiów dziennikarskich. Pomysłodawczyniami konkursu są dr Małgorzata Łosiewicz oraz dr Anna Ryłko-Kurpiewska, a organizatorem przedsięwzięcia jest kierunek Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim.

Autor skupia uwagę na telewizji, podejmując próbę ujęcia jej jako systemu autopojetycznego, tworzącego i odtwarzającego siebie poprzez rekonstrukcję i rekombinację własnych elementów. Podejmuje przy tym oryginalny eksperyment myślowy, stosując do analizy aparatu telewizyjnego narzędzia hermeneutyczne i heurystyki zaczerpnięte z zasobów współczesnych badań performatycznych. […] Efektem jest ciekawa próba integracji kilku popularnych i poznawczo płodnych, a występujących zazwyczaj w oderwaniu od siebie, ujęć teoretycznych współczesnej kultury audiowizualnej.
Z recenzji dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz,
Członka Kapituły Ogólnopolskiego Konkursu Medi@stery

Performatyczny klucz rozumienia telewizji rozpisany na kartach tekstu to zarówno świeże narzędzie poznawcze, jak i świetnie rozpisana „mapa drogowa” dla instytucji i kultur organizacyjnych stojących „po drugiej stronie szklanego ekranu”. Autor wskazuje na możliwości rozwoju, a nawet i poszerzenia formuły telewizji w cyfrowym otoczeniu, ale i nie boi się wskazywać na grożące jej problemy i mielizny, dla których zaleca niezbędne kuracje naprawcze. Tak pomyślany tekst można i należy traktować przynajmniej na dwa sposoby: jako wartościową pozycje? w najnowszej bibliografii studiów nad mediami, oraz jako rodzaj pogłębionego o rozważania teoretyczne guidebooka dla środowisk i instytucji telewizyjnych.
Z recenzji dr. hab. Piotra Celińskiego

Marcin Sanakiewicz (ur. 1980 r. w Krakowie) – medioznawca, dziennikarz, lektor radia i telewizji. Współpracował z Polskim Radiem Kraków, RMF FM, Radiem ZET, PR III, VOX FM, Radiem Plus, TVP i Discovery. W latach 2002–2013 dziennikarz i wydawca Telewizji Polskiej. Ukończył studia dziennikarskie na Wydziale Politologii UMCS w Lublinie (tytuł Najlepszego Absolwenta 2014 oraz Srebrny Medal UMCS). Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za Wybitne Osiągnięcia (2013), zdobywca Małego Akademickiego Lauru Dziennikarskiego (2015), laureat I. nagrody w I. edycji Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach Medi@stery (2015). Autor książki „Poetyka telewizyjnych programów porannych: między informacją, tabloidem i autopromocją” (Scholar: Warszawa 2013) oraz artykułów naukowych. Obecnie doktorant w Zakładzie Filozofii i Socjologii Polityki UMCS.

Inni klienci sprawdzali również

16,99 zł 16,99 zł - najniższa cena 29,90 zł - cena detaliczna

Czerwono mi
 - Alek Rogoziński | mała okładka
-42 %

Czerwono mi

Aleksander Rogoziński

6.6 / 10 (504 ocen)

23,26 zł 23,18 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

Dzieje ORP Orzeł - Pertek Jerzy | mała okładka
-55 %

Dzieje ORP Orzeł

Jerzy Pertek

7.6 / 10 (10 ocen)

33,75 zł 33,75 zł - najniższa cena 74,99 zł - cena detaliczna

Sztauwajery - Paulina Świst | mała okładka
-38 %

Sztauwajery

Paulina Świst

7.6 / 10 (1149 ocen)

26,46 zł 26,46 zł - najniższa cena 42,90 zł - cena detaliczna

49,44 zł 49,44 zł - najniższa cena 79,99 zł - cena detaliczna

32,63 zł 32,63 zł - najniższa cena 47,99 zł - cena detaliczna

26,99 zł 26,99 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna

Bestseller

29,25 zł 29,25 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna

30,98 zł 31,57 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna

19,89 zł 19,89 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna

Inne książki z tej kategorii

Światło w filmie - Blain Brown | mała okładka
-18 %

Światło w filmie

Blain Brown

7.6 / 10 (20 ocen)

48,32 zł 48,32 zł - najniższa cena 59,00 zł - cena detaliczna

Jeśli to fiolet, ktoś umrze Teoria koloru w filmie - Patti Bellantoni | mała okładka
-23 %

Jeśli to fiolet, ktoś umrze Teoria koloru w filmie

Patti Bellantoni

5.5 / 10 (90 ocen)

45,23 zł 45,23 zł - najniższa cena 59,00 zł - cena detaliczna

Dźwięk w filmie Teoria i praktyka - Yewdall David Lewis | mała okładka
-30 %

Dźwięk w filmie Teoria i praktyka

Yewdall David Lewis

7.4 / 10 (10 ocen)

55,33 zł 55,33 zł - najniższa cena 79,00 zł - cena detaliczna

34,32 zł 34,32 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna

Filmowanie Podręcznik dla młodych - Lanier Troy, Nichols Clay | mała okładka
-34 %

Filmowanie Podręcznik dla młodych

Lanier Troy, Nichols Clay

25,56 zł 25,56 zł - najniższa cena 39,00 zł - cena detaliczna

To nas pociąga! O serialowych antybohaterach - Bernadetta Darska | mała okładka
-29 %

To nas pociąga! O serialowych antybohaterach

Bernadetta Darska

6.3 / 10 (11 ocen)

21,39 zł 21,39 zł - najniższa cena 30,00 zł - cena detaliczna

18,26 zł 15,21 zł - najniższa cena 25,00 zł - cena detaliczna

Analiza filmu - Aumont Jacques, Marie Michel | mała okładka

Analiza filmu

Aumont Jacques, Marie Michel

6.2 / 10 (37 ocen)

66,32 zł 66,32 zł - najniższa cena 74,00 zł - cena detaliczna

21,39 zł 21,39 zł - najniższa cena 30,00 zł - cena detaliczna

66,32 zł 74,00 zł (-10%) - najniższa cena 74,00 zł (-10%) - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem