Dziecko i baśnie świata w kontekście wczesnej edukacji


Dziecko i baśnie świata w kontekście wczesnej edukacji

Oprawa twarda
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego
59,00 39,53

Chciałbyś, aby ta książka była dostępna w sprzedaży? Wpisz swój e-mail, powiadomimy Cię, jeśli będzie znów dostępna.

Powiadom mnie Powiadom mnie

 

Baśń jest gatunkiem pedagogicznym. Najistotniejszym składnikiem kodów kulturowych,
podstawowych symboli i motywów literackich, tak istotnych dla kultury duchowej
ludzkości. Istota człowieczeństwa odnajduje bowiem najpełniejszy wyraz w baśni i dzieciństwie,
choć koncepcja dojrzewania od dzieciństwa wyraźnie oddala.
Wierność dziecku-człowiekowi – to Korczakowskie przesłanie jako wartość etyczna
będzie się pojawiać w utworach Jerzego Ficowskiego, Joanny Kulmowej i Joanny Papuzińskiej.
Dzieciństwo przynosi dobrodziejstwo dorosłości – wtóruje poetom Helena
Radlińska, która jako jedna z pierwszych uzna baśniowe obywatelstwo dziecka i jego
przywileje jako czytelnika.
Dorota Klus-Stańska rozwinie tę myśl na gruncie pedagogiki wczesnej edukacji. Z kolei Bogusław Śliwerski w zróżnicowanej przestrzeni humanistyki odnajdzie przestrzeń pajdocentrycznych dociekań badawczych, pedagogikę dziecka jako humanum, wzbogaconą kontekstem filozoficznym, uczyni przedmiotem dyskursu współczesnym humanizmie.
Zbyszko Melosik i Tomasz Szkudlarek, miłośnicy bajek i baśni, sięgać będą do zadanych w dzieciństwie obrazów, gestów i doznań, wpisanych w baśniowe losy świata. W przekonaniu, że zawsze można stworzyć z nich „migoczącą znaczeniami” osobliwą rzeczywistość pedagogiczną…

Ze wstępu

Recenzje

Dodaj własną recenzję.
Wygraj książkę.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...