Teorie przedsiębiorstw


Adam Noga

Teorie przedsiębiorstw

Oprawa miękka
Liczba stron: 360
Wydawnictwo: PWE
59,90 45,82

Do koszyka
oszczędzasz: 14,08

Zamów dziś,
książkę wyślemy już 2016-12-06

Koszt dostawy + więcej

Harry Potter i Przeklęte Dziecko. Część I i II
+ =
Cena pakietu:
96,80 66,12
Do koszyka
oszczędzasz: 30,68
+ =
Cena pakietu:
94,80 65,02
Do koszyka
oszczędzasz: 29,78
+ + =
Cena pakietu:
131,70 83,16
Do koszyka
oszczędzasz: 48,54
1/3

 

W książce pokazano, że aby odnieść sukces w biznesie oraz prowadzić skuteczną politykę makroekonomiczną i rozwojową, należy odpowiedzieć na elementarne pytania: czym jest przedsiębiorstwo, kiedy może być ono zdolne do długotrwałego rozwoju (co wyznacza granice przedsiębiorstwa), jakie cele powszechne (m.in. dochodowe, prestiżowe) mogą osiągać interesariusze przedsiębiorstw oraz jakie cele autonomiczne (efektywnej alokacji, kreacji, podziału, rewitalizacji zasobów, wartości) dla całej gospodarki może zrealizować tylko przedsiębiorstwo. W ekonomii na te pytania udzielono bardzo wiele odpowiedzi, budując liczne teorie przedsiębiorstw(a). W książce omówiono zalety i wady 27 teorii. Ograniczenia analizowanych teorii przyczyniły się do poszukiwania nowej, autorskiej teorii przedsiębiorstw, w której podstawowym "genem" przedsiębiorstwa są długookresowe
dążenia (użyteczności) gospodarstw domowych - interesariuszy przedsiębiorstw, akumulujących dla nich kapitał finansowy, rzeczowy i intelektualny. Poszukiwania te są prowadzone w książce według metody przedsiębiorczej, która jest doskonale znana w biznesie i stosowana do znajdowania sposobu na odniesienie sukcesu.
Książka jest adresowana zarówno do badaczy teorii ekonomii, jak i do obecnych oraz przyszłych przedsiębiorców, menedżerów i polityków gospodarczych, przede wszystkim więc studentów kierunków ekonomicznych, ale nie tylko.
Adam Noga jest profesorem i prorektorem w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...