Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych


Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych

Oprawa miękka
Liczba stron: 391
Wydawnictwo: Grupakulturalna.pl
38,90 25,40

Do koszyka
oszczędzasz: 13,50

Zamówienie wyślemy najpóźniej 2017-10-23

Koszt dostawy + więcej

Pakiety

+ =
Cena pakietu:
73,80 46,34
Do koszyka
oszczędzasz: 27,46
+ =
Cena pakietu:
88,80 52,85
Do koszyka
oszczędzasz: 35,95
+ =
Cena pakietu:
83,80 50,10
Do koszyka
oszczędzasz: 33,70
1/3

 

Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten „obrazowy” (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka – to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat – takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: „Antropologia / historia kultury”, „Teksty kultury” i „Media w kulturze”.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...