Upiór w kamerze Zarys kulturowej historii kina grozy


Magdalena Kamińska

Upiór w kamerze Zarys kulturowej historii kina grozy

Oprawa twarda
Liczba stron: 237
Wydawnictwo: Galeria Miejska Arsenał
45,00 29,38

Do koszyka
oszczędzasz: 15,62

Zamówienie wyślemy najpóźniej 2017-12-15

Koszt dostawy + więcej

Pakiety

+ =
Cena pakietu:
79,90 50,32
Do koszyka
oszczędzasz: 29,58
+ =
Cena pakietu:
94,90 56,83
Do koszyka
oszczędzasz: 38,07
1/2

 

Jeśli za datę narodzin kina grozy uznać premierę Studenta z Pragi Stellana Rye (1913), gatunek ten ukończył niedawno sto lat. W tym czasie zdołał okrążyć glob ziemski od Berlina przez Hollywood aż po Tokio i z powrotem. W trakcie tej podróży zuniwersalizował swój język i upowszechnił przekaz, a przenikając przez kolejne filtry kulturowe, ekonomiczne, polityczne i społeczne imponująco wzbogacił swą formalną i treściową ofertę. Ta okrągła, choć umowna rocznica stanowi dobry moment, by podsumować jego historię.

Jako kulturoznawca z wykształcenia, medioznawca ze względu na wybraną specjalizację, a prywatnie fanka horroru filmowego, pragnę niniejszym przedstawić monografię skoncentrowaną na tym właśnie gatunku. Rezygnując z modelu leksykonu na rzecz linearnej narracji, postaram się zaprezentować uporządkowany chronologicznie zarys jego historii, przede wszystkim jednak spróbuję zinterpretować jego rozwój w perspektywie kulturoznawczej. Uczynię to, proponując rozumienie horroru jako kolejnego - ani historycznie pierwszego, ani też z pewnością nie ostatniego - medium w łańcuchu remediacji opowieści niesamowitej.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...