Prezentujemy pierwsze polskie, kompleksowe opracowanie, poświęcone dorobkowi naukowemu Alfreda Marshalla (1842-1924) – założyciela szkoły w Cambridge, powszechnie uznawanego za "ojca" ekonomii neoklasycznej. Trudno przecenić jego wkład w rozwój ekonomii. Nie tylko rozwinął on bowiem teorię i wyposażył ekonomistów w cały szereg narzędzi analitycznych, ale przyczynił się również do potwierdzenia statusu tej nauki jako odrębnej dyscypliny akademickiej. Jego teorie od ponad 100 lat stanowią źródło inspiracji dla kolejnych pokoleń ekonomistów. Choć powtarzane niegdyś hasło: That's all in Marshall (Wszystko jest w Marshallu) wydaje się dziś przesadne, świadczy jednak o znaczeniu jego prac i bogactwie stworzonego przez niego systemu.
Autorka koncentruje się na takich zagadnieniach, jak:
- analiza marshallowskich postulatów metodologicznych oraz uchwycenie relacji między teorią a praktyką gospodarczą;
- analiza systemu ekonomicznego Marshalla: teorii wartości i teorii podziału oraz mniej znanych, choć mających równie istotne znaczenie – teorii pieniądza i handlu zagranicznego;
- analiza wskazań, jakie Marshall formułował pod adresem polityki gospodarczej i społecznej w konfrontacji z wnioskami wynikającymi z teorii ekonomicznej, oraz określenie, w jakim stopniu faktyczna zależność między jego teorią a zaleceniami względem praktyki była zbieżna z zależnością, za jaką Marshall się opowiadał.
Wydawnictwo Naukowe PWN
System ekonomiczno-społeczny Alfreda Marshalla Dzionek-Kozłowska Joanna
Oprawa miękka |
Wydanie: pierwsze |
ISBN: 978-83-011-5015-0 |
EAN: 978830115015001 |
Liczba stron: 448 |
Format: 12.3x19.5cm |
Cena detaliczna: 49,00 zł |
49,00 zł
Produkt niedostępny
49,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem