Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy - Zook Chris, Allen James | okładka
Broszurowa ze skrzydełkami
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-808-7248-6
EAN: 9788380872486
Tytuł oryginalny: The Founder’s Mentality: How to Overcome the Predictable Crises of Growth
Liczba stron: 214
Format: 145x220mm
Cena detaliczna: 39,90 zł
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk

23,97 zł

Produkt niedostępny

23,97 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką


Opis

Pokonaj bariery hamujące wzrost!
Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów.
Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie „mentalności założyciela” – zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel.
Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć:
- typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu,
- zdecydowany sposób myślenia właściciela,
- nieustającą obsesję na temat pierwszej linii.
Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu.
***
Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy, szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie.
MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc.
***
Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym.
ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group
***
Koncepcja „mentalności założyciela” jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce.
DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego
***
„Mentalność założyciela” to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników.
MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska”

Ebook i Audiobook

Czytaj jak chcesz. Książka dostępna na czytniki i aplikacje mobilne.

Kup ebook

Inni klienci sprawdzali również

9788380320970

22,74 zł 27,53 zł (-17%) - najniższa cena 39,90 zł (-43%) - cena detaliczna

9788324042517

Sprawa jedenastu. Uwięzienie przywódców NSZZ "Solidarność" i KSS "KOR" 1981-1984 - Andrzej Friszke | mała okładka
-40 %

Sprawa jedenastu

Andrzej Friszke

7.3 / 10 (4 oceny)

41,94 zł 41,94 zł - najniższa cena 69,90 zł - cena detaliczna

9788381166782

30,33 zł 30,33 zł - najniższa cena 45,00 zł - cena detaliczna

9788324074341

Spełniając obietnice - Joe Biden | mała okładka
-55 %

Spełniając obietnice

Joe Biden

6.2 / 10 (10 ocen)

24,75 zł 24,75 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna

9788324073771

47,59 zł 47,59 zł - najniższa cena 69,99 zł - cena detaliczna

9788380798182

40,11 zł 39,84 zł - najniższa cena 69,90 zł - cena detaliczna

9788328387614

Tajniki skutecznych dotcomów - Dan Kennedy, Russell Brunson  | mała okładka
-40 %

Tajniki skutecznych dotcomów

Dan Kennedy, Russell Brunson

6.3 / 10 (3 oceny)

47,43 zł 47,15 zł - najniższa cena 79,00 zł - cena detaliczna

9788324093557

17,00 zł 17,00 zł - najniższa cena 24,99 zł - cena detaliczna

9788378867258

33,99 zł 33,99 zł - najniższa cena 59,90 zł - cena detaliczna

5903728730288

29,39 zł 29,63 zł - najniższa cena 40,50 zł - cena detaliczna

Inne książki z tej kategorii

9788377848647

34,29 zł 28,58 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

9788373835269

27,58 zł 29,49 zł - najniższa cena 38,85 zł - cena detaliczna

9788381750004

41,46 zł 41,46 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna

9788381750783

35,67 zł 35,67 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna

9788328361324

28,75 zł 23,82 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

9788366264380

How to be a successful organization - Ziomek Agnieszka | mała okładka
-26 %

How to be a successful organization

Ziomek Agnieszka

25,00 zł 20,83 zł - najniższa cena 33,60 zł - cena detaliczna

9788328372436

Power4Change Sztuka osiągania celów - Marek Kamiński | mała okładka
-43 %

Power4Change Sztuka osiągania celów

Marek Kamiński

6.3 / 10 (15 ocen)

22,74 zł 22,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

9788366402423

59,96 zł 59,96 zł - najniższa cena 79,00 zł - cena detaliczna

9788328368910

Siła Lucyfera Ciemna strona copywritingu - Dariusz Puzyrkiewicz | mała okładka
-43 %

Siła Lucyfera Ciemna strona copywritingu

Dariusz Puzyrkiewicz

5.9 / 10 (18 ocen)

22,74 zł 22,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

9788323349389

32,56 zł 32,20 zł - najniższa cena 44,10 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem