Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi „obecności”, w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.
Wydawnictwo Naukowe UAM
Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać Gumbrecht Hans Ulrich
Oprawa miękka |
Wydanie: pierwsze |
EAN: 9788323231592 |
Liczba stron: 176 |
Format: 20.4x14.4 |
Cena detaliczna: 20,00 zł |
20,00 zł
Produkt niedostępny
20,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem