Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać


Gumbrecht Hans Ulrich

Produkcja obecności. Czego znaczenie nie może przekazać

Oprawa miękka
Liczba stron: 176
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
20,00

Chciałbyś, aby ta książka była dostępna w sprzedaży? Wpisz swój e-mail, powiadomimy Cię, jeśli będzie znów dostępna.

Powiadom mnie Powiadom mnie

 

Książka zawiera wyczerpującą prezentację myśli Hansa Ulricha Gumbrechta, jednego z najoryginalniejszych współczesnych badaczy literatury. Przedstawia autorski opis z pewnych kluczowych przesunięć teoretycznych w literaturoznawstwie i w humanistyce ostatnich trzydziestu lat oraz równie autorską wizję ich możliwej przyszłości. Na podstawie owej oceny przeszłości i przyszłości badań literackich oraz humanistyki książka wypracowuje prowokacyjną tezę, według której z racji wyłącznego skupienia się na interpretacji, tj. na rekonstrukcji i na przypisywaniu znaczenia, humanistyka stała się niezdolna do zajmowania się innym wymiarem zjawisk kulturowych, równie istotnym co wymiar znaczenia. Interpretacja nie jest w stanie oddać sprawiedliwości wymiarowi „obecności”, w którym zjawiska i zdarzenia kulturowe stają się namacalne oraz oddziałują na nasze zmysły i ciała. Produkcja obecności to namiętny apel o przemyślenie i przeformułowanie praktyk intelektualnych w humanistyce.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...