Kreatives Schreiben auf der DaF-Fortgeschrittenenstufe im Unterricht und Internet-Tandem


Agnieszka Pawłowska-Balcerska

Kreatives Schreiben auf der DaF-Fortgeschrittenenstufe im Unterricht und Internet-Tandem

Oprawa miękka
Liczba stron: 450
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
38,00

Chciałbyś, aby ta książka była dostępna w sprzedaży? Wpisz swój e-mail, powiadomimy Cię, jeśli będzie znów dostępna.

Powiadom mnie Powiadom mnie

 

Pisanie przeżywa we współczesnych społeczeństwach swoisty renesans. Niewątpliwie warto jest na lekcji języka obcego wykorzystać owo zainteresowanie pisaniem, odpowiednio je wspierając i tym samym rozwijając interkulturową kompetencję komunikacyjną. Niestety sprawność ta nadal nierzadko traktowana jest w nauczaniu i uczeniu się języków obcych marginalnie. Przypisuje się jej przede wszystkim rolę służebną, a jej rozwijanie częstokroć zorientowane jest na podlegający ocenie produkt, nie zaś na proces. Także (językowa) kreatywność zdaje się być nie dosyć rozwijana (nie tylko) w polskim kontekście edukacyjnym. Dotąd powstało też niewiele prac poświęconych teoretycznej i empirycznej refleksji nad uczeniem się języków obcych w tandemie internetowym.

Niniejszą publikację poświęcono tej właśnie problematyce, przedstawioną na tle rozważań teoretycznych dotyczących rozwijania sprawności pisania na poziomie zaawansowanym języka niemieckiego poprzez pisanie kreatywne na zajęciach i w tandemie mailowym. Praca podzielona została na część teoretyczną (rozdziały 1-3) oraz empiryczną (rozdziały 4-6). Wnioski oraz implikacje glottodydaktyczne (rozdział 7) wysnute na podstawie przeprowadzonego badania pilotażowego i zasadniczego pozostają w ścisłym związku z głównym celem badawczym pracy, tj. wypracowaniem modelu wspierania sprawności pisania obcojęzycznego u dorosłych uczących się na poziomie zaawansowanym.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...