Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą? - Vadim Makarenko  | okładka
Oprawa miękka

Pierwsze wydanie: 2008-02-28

ISBN: 978-83-240-0940-4
EAN: 9788324009404
Opracowanie graficzne: Robert Kleemann
Liczba stron: 224
Wydawnictwo: Znak
Format: 144 x 205 mm
Cena detaliczna: 32,00 zł

21,76 zł

Produkt niedostępny

21,76 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką


Opis

Czy to możliwe, że Służba Bezpieczeństwa była prekursorem współczesnych badań rynkowych?

Tajne służby kapitalizmu to książka poświęcona służbom wywiadowczym firm i stosowanym przez nie metodom. Tytułowe tajne służby kapitalizmu to działy badań i marketingu dużych firm, a także pracujące dla nich firmy badawcze, agencje reklamowe i domy mediowe. To one zbierają i przetwarzają coraz bardziej cenne informacje na nasz temat. W zbieraniu informacji uciekają się one do coraz bardziej wyrafinowanych metod, nierzadko przypominających te, którymi niecałe dwadzieścia lat temu posługiwały się służby specjalne PRL-u.

Tajne służby kapitalizmu nie stawiają nas wprawdzie przed tak dramatycznymi wyborami, jak kiedyś służby specjalne, ale w gruncie rzeczy są one podobne.

Stworzenie portretu klienta pozwala specom od marketingu dokładnie go sobie wyobrazić: jego język, motywacje zakupowe, ulubione gazety, stacje telewizyjne itp. Ważne jest wszystko: w jakiej dzielnicy mieszkamy, jakie mamy wykształcenie, jak często i gdzie robimy zakupy, czy mamy w domu zwierzęta i gdzie jeździmy na wakacje. Makarenko wyróżnił więc w książce trzy główne obszary zbierania informacji, strefy, w których jesteśmy obserwowani: dom, poza domem, pracę.

Tajne służby kapitalizmu. Skąd firmy tyle o nas wiedzą? to książka, która uświadamia nam, że inwigilacja może mieć różne oblicza. Więcej o książce i jej autorze na www.tajnesluzbykapitalizmu.pl 

Ebook i Audiobook

Czytaj jak chcesz. Książka dostępna na czytniki i aplikacje mobilne.

Kup ebook

Inni klienci sprawdzali również

23,00 zł 23,00 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna

Fatma. Moja arabska teściowa - Nadia Hamid | mała okładka
-42 %

Fatma. Moja arabska teściowa

Nadia Hamid

6.2 / 10 (195 ocen)

18,98 zł 18,98 zł - najniższa cena 32,99 zł - cena detaliczna

Smak dzikich roślin
 - Patrycja Machałek | mała okładka
-55 %

Smak dzikich roślin

Patrycja Machałek

8.2 / 10 (10 ocen)

22,50 zł 22,50 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna

26,99 zł 26,99 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna

Figgrotten - April Stevens | mała okładka
-29 %

Figgrotten

April Stevens

7.7 / 10 (18 ocen)

31,22 zł 31,88 zł - najniższa cena 44,00 zł - cena detaliczna

20,99 zł 20,99 zł - najniższa cena 46,99 zł - cena detaliczna

23,38 zł 23,17 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

Co mówi pantera
 - Jérémie Moreau | mała okładka
-31 %

Co mówi pantera

Jérémie Moreau

6.5 / 10 (4 oceny)

48,23 zł 48,23 zł - najniższa cena 69,90 zł - cena detaliczna

26,99 zł 26,99 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna

22,41 zł 22,41 zł - najniższa cena 25,99 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Wyścig zbrojeń i zimna wojna czy ...

opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem 2008-03-17
Wróciłem do domu i przeczytałem w dwa wieczory. Z prawdziwą przyjemnością.

Oni wiedzą prawie wszystko...

opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem 2011-11-08
"Tajne służby kapitalizmu" to kolejna, po „Nielegalnych" Vincenta Severskiego, książka, która wylądowała na mojej elektronicznej półce dzięki sprytnym promocjom księgarni (a raczej: platformy) Woblink. I tak, jak w przypadku poprzedniej, nie spodziewałem się niczego super specjalnego po pozycji za 1 PLN - i miło się zdziwiłem. Vadim Makarenko, białoruskiego pochodzenia dziennikarz "Gazety Wyborczej" prezentuje tu serię artykułów opowiadających o mechanizmach, na których opiera się działanie marketingu, zdobywanie wiedzy o konsumentach tak, by jak najefektywniej zareklamować towar i dzięki temu sprzedać go w jak największej ilości.

Uwaga! Korporacje w natarciu!

opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem 2009-07-15
Książkę tę można śmiało postawić obok „No logo" Naomi Klein oraz „Mcdonaldyzacji świata" George'a Ritzera. Jest jedną z tych pozycji wyrywających ze snu, w którym świat jest pełen miłych ludzi, przyjaznych firm i kolorowej rzeczywistości dostępnej na wyciągnięcie ręki. Przewodnim i głównym tematem jest próba zajrzenia, co kryje się za pięknymi, kolorowymi obrazkami znanymi z reklam. Analizy współczesnych socjologów, filozofów i kulturoznawców coraz częściej dostrzegają osłabienie struktur narodowych, państwowych oraz interpersonalnych na rzecz ekspansji wielkich, międzynarodowych korporacji.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem