Religia media mitologia - Józef Majewski | okładka
Słowo/obraz/terytoria

Religia media mitologia Józef Majewski

Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-745-3961-6

Liczba stron: 196

Format: 140x225mm

Cena katalogowa: 36,75 zł

36,75 zł 24,67 zł

Oszczędzasz 12,08 zł
-33 %
Zamówienie wyślemy 2018-10-17

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

71,65 zł 43,87 zł

oszczędzasz: 27,78 zł
-38 %
Do koszyka
+
=

81,65 zł 49,37 zł

oszczędzasz: 32,28 zł
-39 %
Do koszyka

Opis

W czym tkwi tajemnica atrakcyjności tego, co religijne, dla współczesnych mediów? Czy media, jak chce wielu, rzeczywiście ze swej natury są wrogie religii, niszcząc i wynaturzając w niej to, co dla niej najbardziej właściwe i najgłębsze? Jaki jest kulturowy sens procesów tabloidyzacji mediów? Skąd biorą się napięcia między mediami a religiami instytucjonalnymi? Na czym ma polegać odpowiedzialność mediów dziennikarskich w relacjonowaniu wydarzeń religijnych? Jakim wyzwaniem dla teologii akademickiej są współczesne media?
Autor bada relację między mediami a religijnością, rozumianą szeroko jako społeczna lub jednostkowa potrzeba sensu opierającego się na tym, co przekracza świat empiryczny: Kościoły, religie instytucjonalne, grupy nieformalne, duchowość, spirytyzm, wiara w nadprzyrodzoność czy zjawiska ponadnaturalne. W kolejnych rozdziałach książki proponuje refleksję nad pytaniami o powrót religijności w wieku mediów audiowizualnych i o (quasi-)religijną funkcję samych mediów.

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.