Wielcy z wyboru Niepewność, chaos, łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okol - Collins Jim, Hansen Morten | okładka
Oprawa: Oprawa twarda z obwolutą
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-774-6440-3
EAN: 9788377464403
Tytuł oryginalny: Great by Choice: Uncertainty, Chaos and Luck – Why Some Thrive Despite Them All
Liczba stron: 232
Format: 16.3x23.9
Cena detaliczna: 69,90 zł

69,90 zł

Produkt niedostępny

69,90 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką


Opis

Nowe pytanie Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?” W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.
Nowe badania Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać.
Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.
Nowe wnioski Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:
Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni. Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem. Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym. Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej. Autorzy podważają powszechne przekonania, oferując w zamian zmuszające do refleksji, acz chwytliwe, a przede wszystkim niezmiernie praktyczne koncepcje. Należą do nich: firmy 10X; marsz 20-milowy; pociski, potem kule armatnie; unoszenie się nad linią śmierci; szeroka perspektywa, potem zbliżenie; oraz przepis KMiS.
Wreszcie, w ostatnim rozdziale Collins i Hansen przedstawiają swoją najbardziej prowokacyjną i oryginalną analizę – polega ona na zdefiniowaniu, skwantyfikowaniu i zbadaniu roli odgrywanej przez szczęście. Wielkie firmy nie miały więcej szczęścia niż ich odpowiedniczki z grupy porównawczej, ale odnotowały wyższą stopę zwrotu ze szczęścia.
Niniejsza książka ma wszystkie cechy już klasycznych pozycji Collinsa – idzie pod prąd, wspiera się na wiarygodnych danych i potrafi natchnąć optymizmem. Collins i Hansen udowadniają w przekonujący sposób, że nawet w świecie pełnym chaosu i niepewności bycie wielkim jest kwestią wyboru, a nie szczęścia.

Inni klienci sprawdzali również

20,57 zł 20,57 zł - najniższa cena 32,90 zł - cena detaliczna

79,99 zł 79,99 zł - najniższa cena 79,99 zł - cena detaliczna

32,99 zł 32,99 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna

31,04 zł 31,96 zł - najniższa cena 42,90 zł - cena detaliczna

32,63 zł 32,63 zł - najniższa cena 47,99 zł - cena detaliczna

Bestseller
Braciszek - Dupont-Monod Clara | mała okładka
-55 %

Braciszek

Clara Dupont-Monod

8.0 / 10 (49 ocen)

20,25 zł 7,00 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna

30,76 zł 30,76 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna

28,35 zł 28,35 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna

29,63 zł 22,68 zł - najniższa cena 40,50 zł - cena detaliczna

28,31 zł 28,31 zł - najniższa cena 47,90 zł - cena detaliczna

Inne książki z tej kategorii

27,08 zł 28,65 zł - najniższa cena 31,50 zł - cena detaliczna

36,11 zł 38,19 zł - najniższa cena 42,00 zł - cena detaliczna

33,63 zł 33,63 zł - najniższa cena 59,00 zł - cena detaliczna

26,73 zł 26,73 zł - najniższa cena 28,20 zł - cena detaliczna

66,32 zł 66,32 zł - najniższa cena 79,00 zł - cena detaliczna

59,51 zł 51,89 zł - najniższa cena 69,00 zł - cena detaliczna

60,16 zł 60,16 zł - najniższa cena 75,00 zł - cena detaliczna

44,22 zł 46,93 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna

22,41 zł 22,41 zł - najniższa cena 29,85 zł - cena detaliczna

Innowacyjny samorząd Rola samorządu w kreowaniu innowacyjności regionalnej - (red.) Leszek Czaplewski, Aneta Szóstek, Daniel Jurewicz | mała okładka
-25 %

Innowacyjny samorząd Rola samorządu w kreowaniu innowacyjności regionalnej

(red.) Leszek Czaplewski, Aneta Szóstek, Daniel Jurewicz

44,83 zł 44,83 zł - najniższa cena 59,70 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem