Dixit - gra plaszowa - Jean-Louis Roubira | okładka

Dixit - gra plaszowa Jean-Louis Roubira

Cena katalogowa: 119,00 zł

119,00 zł 90,51 zł

Oszczędzasz 28,49 zł
-24 %
Zamów teraz, wyślemy jeszcze dziś!

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

163,90 zł 117,45 zł

oszczędzasz: 46,45 zł
-28 %
Do koszyka

Opis

Obraz jest wart tysiąca słów!

Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.

Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie, jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś, co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia, to dostajesz bonusowe punkty!

Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.



Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!

Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.

Bestsellery znak.com.pl

Galeria

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Gra jak z bajki

2015-11-25

Kiedy w dawnych czasach chciano przekazać komuś jakąś arcystarą opowieść, rozpoczynano ją słowem „Dixit”, co po łacinie oznacza „on/ona powiedział/a". Hasło to posłużyło także Francuzowi – Jean-Louisowi Roubira – za inspirację do stworzenia gry, którą powinien sprawdzić każdy. I to bezzwłocznie.

„Dixit” to gra, która różni się od typowych planszówek niemal pod każdym względem. Bo choć zawiera planszę, to nie pełni ona tutaj najważniejszej roli. Małe znaczenie mają także pionki, które nie reprezentują ani wielkich armii, ani potężnych bohaterów. Ba! W tej grze nie ma nawet kości do rzucania…

Są za to karty. Karty, które pełnią tutaj rolę decydującą, bez których gra nie mogłaby się odbyć. Ale i te wyróżniają się spośród wielu innych tytułów. Nie ma bowiem na nich żadnych ikonek obrazujących poziom mocy, ani konkretnych umiejętności. Nie ma poziomów siły czy obrony. Istotą tych kart są jednak intrygujące, bogate i niejednoznaczne ilustracje. Cudowne, wysmakowane, barwne, niczym wyciągnięte ze starych baśni czy z kart ulubionej powieści. To na nich opiera się cała kwintesencja gry. Ich zadaniem jest bowiem pobudzenie wyobraźni graczy i pomoc w odgadnięciu ich myśli.

52 X Kliknij jeżeli recenzja była przydatna 29 X Kliknij jeżeli recenzja nie była przydatna

"Planszoholicy" polecają

2015-09-08 Oryginalny pomysł na grę francuskiego projektanta Jean-Louisa Roubiry'ego oraz przepiękne baśniowe ilustracje francuskiej malarki Marie Cardouat sprawiają, że „Dixit" pobudza zakątki wyobraźni, a przy tym świetnie bawi.
71 X Kliknij jeżeli recenzja była przydatna 42 X Kliknij jeżeli recenzja nie była przydatna

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.