Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit - Tomasz Trzciński | okładka
Oprawa miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-946-8670-3
EAN: 9788394686703
Liczba stron: 352
Format: 14.5x20.5cm
Cena detaliczna: 59,99 zł

38,61 zł

38,61 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

59,99 zł - cena detaliczna

Zamów teraz, wyślemy jeszcze dziś!
Darmowa dostawa!
Darmowa dostawa!

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

43,51 zł

43,51 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

69,89 zł - cena detaliczna

Do koszyka

Opis

Tomasz Trzciński – z wykształcenia psycholog, pracuje w sektorze non-profit i zajmuje się edukacją na temat problemu głodu w krajach Trzeciego Świata. Promuje w Polsce ideę filantropii. Prowadzi szkolenia i sesje coachingowe dla instytucji NGO.
Nowoczesne metody zarządzania i przywództwa w organizacjach typu non-profit to obszerny poradnik przeznaczony dla polskich instytucji NGO. Czytelnik znajdzie tutaj mnóstwo informacji o planowaniu i zarządzaniu strategicznym, tworzeniu misji i wizji organizacji oraz skutecznym przywództwie. Dowie się, jak budować sprawne zarządy w instytucjach NGO i dbać o dobrą komunikację wewnętrzną.
Książka oparta jest na wiarygodnych badaniach i wieloletnich doświadczeniach ekspertów pracujących w organizacjach typu non-profit. Może stanowić znaczące wsparcie dla członków zarządów, dyrektorów i specjalistów pracujących w polskich instytucjach NGO.

Wstęp

1 Miejsce sektora non-profit we współczesnej ekonomii.

2 Sektor non-profit – trochę teorii.
2.1 Sektor non-profit, a sektor for-profit – podstawowe różnice.
2.2 Badania nad zarządzaniem organizacjami typu non-profit, jako nowe pole badań naukowych.
2.3 Teorie na temat roli sektora non-profit.
2.4. Zarządzanie instytucjami typu non-profit.
2.5. Kultura organizacyjna w instytucjach non-profit.

3 Rola misji, wizji i wartości w organizacjach non-profit.
3.1 Misja.
3.2 Misja, a strategia. Psychologiczna i ekonomiczna wartość misji.
3.3 Tworzenie misji organizacji non-profit.
3.4 Misja jako inspiracja i technika motywacyjna.
3.5 Zarządzanie oparte na misji.
3.6 Znaczenie misji w procesie rekrutacji.
3.7. Wizja.
3.8 Jak napisać wizję organizacji non-profit?

4 Znaczenie wartości w organizacjach typu non-profit.

4.1 Czym są wartości w organizacjach typu non-profit?
4.2 Etyka i transparentność w działaniu organizacji non-profit.

5 Tworzenie skutecznych zarządów w organizacjach non-profit i ich rola.

5.1 Typy zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.2 Zakres obowiązków zarządu w organizacji typu non-profit.
5.3 Cechy skutecznych zarządów w organizacjach typu non-profit.
5.4 Efektywne posiedzenia zarządu organizacji non-profit.
5.5 Relacja pomiędzy zarządem, a dyrektorem wykonawczym.
5.6 Ewaluacja zarządu.
5.7 Rola zarządu organizacji non-profit w tworzeniu misji.
5.8 Zakres odpowiedzialności pracowników wobec zarządu.
5.9 Rekrutacja członków zarządu.

6 Dyrektor wykonawczy w organizacji non-profit.

6.1 Zakres obowiązków dyrektora wykonawczego.
6.2 Kompetencje przywódcze dyrektorów w organizacjach typu non-profit.
6.3 Badania nad efektywnością dyrektorów wykonawczych.
6.4 Zmiana dyrektora zarządzającego w organizacji non-profit.

7 Strategiczne zarządzanie w organizacjach typu non-profit.

7.1 Rola strategicznego zarządzania w organizacjach typu non-profit.
7.2 Natura planowania strategicznego.
7.3 Metody zarządzania i planowania strategicznego w organizacjach typu non-profit.
Propozycja 1 ( Kay Sprinkel Grace, Amy McClellan i John A. Yankey)
Propozycja 2 ( Lynne T. Dean i Linda Lysakowski)
Propozycja 3 (John M. Bryson)
7.4 Ocena efektywności organizacji non-profit. Wykorzystanie analizy SWOT.

8 Efektywne przywództwo w organizacjach typu non-profit.

8.1 Znaczenie efektywnego przywództwa w organizacji non-profit.
8.2 Dwa rodzaje przywództwa w organizacjach non-profit.
8.3 Cechy efektywnych przywódców w organizacjach typu non-profit.
8.4 Lider jako: wizjoner, strateg, agent zmiany, coach, polityk i koordynator kampanii fundrisingowych – koncepcja Burta Nanusa i Stephena M. Dobbsa.

9 Efektywna komunikacja w organizacji typu non-profit.

9.1 Znaczenie komunikacji w organizacjach.
9.2 Efektywna komunikacja w zespołach (zarządach, zespołach operacyjnych).
9.3 Komunikacja strategiczna – komunikacja z otoczeniem organizacji non-profit.

10 Alternatywne metody zarządzania organizacją typu non-profit.

10.1 Podejście sytuacyjne i podejście funkcjonalne.
10.2 Zespoły twórczego kształtowania jakości.

Inni klienci sprawdzali również

27,53 zł 27,53 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

16,40 zł 16,20 zł - najniższa cena 26,90 zł - cena detaliczna

19,90 zł 19,90 zł - najniższa cena 19,90 zł - cena detaliczna

24,08 zł 24,08 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna

Zatopić III Rzeszę - Sojka Łukasz | mała okładka
-40 %

Zatopić III Rzeszę

Łukasz Sojka

8.1 / 10 (12 ocen)

41,99 zł 47,59 zł (-11%) - najniższa cena 69,99 zł (-40%) - cena detaliczna

34,79 zł 35,50 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna

22,50 zł 22,50 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna

41,39 zł 41,39 zł - najniższa cena 59,99 zł - cena detaliczna

Zarządzanie. Nowe otwarcie
 - Opracowanie zbiorowe | mała okładka
-31 %

Zarządzanie. Nowe otwarcie

Opracowanie zbiorowe

82,80 zł 90,60 zł - najniższa cena 120,00 zł - cena detaliczna

Nowość

37,39 zł 37,39 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna

Inne książki z tej kategorii

Język rosyjski w sferze biznesu - Chawronina Serafima, Dereń Bożena, Kłobukowa Lubow, Michałkina Irina, Tarsa Jadwiga, Witkowska-Lewic | mała okładka

Język rosyjski w sferze biznesu

Chawronina Serafima, Dereń Bożena, Kłobukowa Lubow, Michałkina Irina, Tarsa Jadwiga, Witkowska-Lewic

57,93 zł 57,93 zł - najniższa cena 64,00 zł - cena detaliczna

32,74 zł 32,74 zł - najniższa cena 39,00 zł - cena detaliczna

49,53 zł 49,53 zł - najniższa cena 59,00 zł - cena detaliczna

Zasady sprawiedliwego podziału dóbr - Grzegorz Lissowski | mała okładka
-29 %

Zasady sprawiedliwego podziału dóbr

Grzegorz Lissowski

35,78 zł 38,25 zł - najniższa cena 50,40 zł - cena detaliczna

32,55 zł 32,55 zł - najniższa cena 47,00 zł - cena detaliczna

Szkice z makroekonomii - Marian Noga | mała okładka
-31 %

Szkice z makroekonomii

Marian Noga

33,94 zł 33,94 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna

15,39 zł 15,39 zł - najniższa cena 25,20 zł - cena detaliczna

27,78 zł 27,82 zł - najniższa cena 39,00 zł - cena detaliczna

40,28 zł 40,28 zł - najniższa cena 65,00 zł - cena detaliczna

36,54 zł 30,45 zł - najniższa cena 44,00 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem