Od Facebooka do post-przyjaźni Współczesne przeobrażenia bliskich relacji - Piotr Szarota | okładka
Wydawnictwo Naukowe PWN

Od Facebooka do post-przyjaźni Współczesne przeobrażenia bliskich relacji Piotr Szarota

Oprawa miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-011-9856-5
EAN: 9788301198565
Liczba stron: 164
Format: 145x205mm
Cena katalogowa: 39,00 zł

39,00 zł 32,74 zł

Oszczędzasz 6,26 zł
-16 %
Zamówienie wyślemy 2021-03-09 Książki za 3,90 zł

Opis

Czasy, w których żyjemy, zostały przez Zygmunta Baumana określone mianem płynnej nowoczesności. Ich znakiem jest uwolnienie od więzi i zobowiązań, ale też zwolnienie z reguł i norm, które do niedawna jeszcze wydawały się oczywiste i niepodważalne. Skutkiem tych przemian jest także zatarcie się znaczeniowych granic pojęć dotychczas oczywistych – takich jak przyjaźń. Piotr Szarota przygląda się przeobrażeniom, jakim uległy nasze relacje z bliskimi nam ludźmi. Rozważa zależności między systemami rodziny i przyjaciół, analizuje relacje między przyjaźnią, miłością i erotyzmem. Pokazuje nieobecne dotychczas warianty bliskich relacji: przyjaźń skomercjalizowaną – „za pieniądze”, relacje paraspołeczne, na przykład z awatarem lub oparte na antropomorfizacji przyjaźnie ze zwierzętami. Pisze wreszcie o przyjaciołach „uszytych na miarę” – robotach i hiperrealistycznych lalkach.
„Przemija postać świata” pisała Hanna Malewska o żmudnym przekształcaniu się jednej postaci świata w drugą. Piotr Szarota pisze o zmianach mniej dramatycznych i współczesnych, a dotyczących przemian bliskich związków międzyludzkich. Zgrabnie łącząc wiedzę z zakresu psychologii, socjologii i antropologii kultury, autor opisuje zachodzące na naszych oczach przemiany postaci rodziny, małżeństwa, relacji między rodzicami i dziećmi, zaś przede wszystkim między przyjaciółmi.
Z recenzji prof. dr hab. Bogdana Wojciszke

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.