Pojęcie mimikry kulturowej zostało stworzone, żeby zwrócić uwagę na fakt, iż także w relacjach międzyludzkich słabsze podmioty chciały (lub były zmuszone chcieć) upodobnić się do silniejszych. Klasyczny przykład takich stosunków daje nam świat kolonialny. Jeśli skolonizowany chciał upodobnić się do kolonizującego, to dlatego że postrzeganie siebie jako podobnego do oryginału automatycznie dawało awans społeczny. Próba naśladowania Europy i jej mieszkańców przez nie-Europejczyków zwykle jednak kończyła się powstawaniem "niewyraźnych kopii" lub wręcz farsy (mockery). Świat skolonizowany nie jest bowiem w stanie w pełni odpowiadać narzuconym wzorcom, a zmuszony do naśladownictwa - z góry skazany jest na niepowodzenie. Współczesny świat jest dzieckiem świata kolonialnego i skutki kolonializmu - czy chcemy to przyznać, czy nie - są odczuwalne do dzisiaj, zarówno w dawnych metropoliach, jak i koloniach. Autorzy niniejszego tomu postanowili przyjrzeć się Ameryce Łacińskiej i nie tylko jej w kontekście krytyki postkolonialnej.
Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego
Strategia mimikry Ameryka Łacińska (i nie tylko) w ujęciu postkolonialnym
Oprawa miękka |
Wydanie: pierwsze |
ISBN: 978-83-235-0925-7 |
EAN: 9788323509257 |
Liczba stron: 244 |
Format: 17.0x24.0cm |
Cena detaliczna: 31,00 zł |
31,00 zł
Produkt niedostępny
31,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem