Redundancja w mediach Studium pragmalingwistyczne


Agnieszka Kula

Redundancja w mediach Studium pragmalingwistyczne

Oprawa miękka
Liczba stron: 320
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
26,00 23,02

Do koszyka

Zamówienie wyślemy 2017-08-18

Koszt dostawy + więcej

Pakiety

+ =
Cena pakietu:
60,90 42,22
Do koszyka
oszczędzasz: 18,68
+ =
Cena pakietu:
70,90 47,72
Do koszyka
oszczędzasz: 23,18
1/2

 

Czy redundancja może być terminem? Z jednej strony obrosła negatywnymi konotacjami (np. tekst redundantny = tekst rozwlekły), z drugiej wydaje się pojęciem na tyle nieznanym (niemal trudnym do wymówienia), że nieosadzonym w potocznych kontekstach, wyjętym z codziennego użycia – a więc „rokującym” jako termin. Prześledzenie redundancji w mediach zdaje się zadaniem karkołomnym: w epoce zwrotu repetetywnego właściwie każdy przekaz mieści się w jej ramach. Autorka podejmuje się jednak wskazania obszarów nieoczywistych, które decydują o tożsamości współczesnych mediów, zarówno tradycyjnych, jak i najnowszych. Dowodzi jednocześnie, że redundancja jako właściwość występująca na wielu różnych poziomach tekstu może zarówno służyć zrozumiałości i oswajaniu przekazu, jak i sprzyjać jego hermetyczności.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...