Teoria popytu na samoubezpieczenie


Piotr Dudziński

Teoria popytu na samoubezpieczenie

Oprawa miękka
Liczba stron: 140
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
27,30

Chciałbyś, aby ta książka była dostępna w sprzedaży? Wpisz swój e-mail, powiadomimy Cię, jeśli będzie znów dostępna.

Powiadom mnie Powiadom mnie

 

Samoubezpieczenie jest narzędziem zarządzania ryzykiem które redukuje ewentualną szkodę w zależności od poniesionych kosztów. Przykładami samoubezpieczenia są zakup gaśnicy przeciwpożarowej, sejfu, wynajęcie prawnika lub biura detektywistycznego, w sferze strat niematerialnych zaś jest to zakup dodatkowego prywatnego ubezpieczenia zdrowotnego, kupno kasku przez rowerzystę, instalacja poduszek powietrznych w samochodzie itp. Niniejsza praca zawiera kompletny stan obecnej wiedzy na temat tego instrumentu zarządzania ryzykiem. Pierwsza część jest poświęcona samoubezpieczeniu majątkowemu, zaś druga – zdrowotnemu. Część pierwsza zawiera wyniki m. in. na temat efektu wzrostu awersji do ryzyka, efektu dochodowego i wpływu ryzyka w tle na samoubezpieczenie. Najważniejszym wynikiem tej części jest twierdzenie podające warunk, w których samoubezpieczenie stanowi substytut ubezpieczenia majątkowego lub dobro względem niego komplementarne. W części drugiej analizowane są determinanty popytu na samoubezpieczenie przeciwko utracie zdrowia, tak w modelu statycznym, jak i dynamicznym. Badane są też interakcje popytu na dodatkowe ubezpieczenia zdrowotne z parametrami opisującymi powszechny system zdrowotny w modelu ubezpieczeń suplementarnych oraz komplementarnych. Podane są teoretyczne implikacje rozwoju rynku dodatkowych ubezpieczeń zdrowotnych spowodowane wprowadzeniem każdego z tych systemów; wykazane zostało, że większe szanse rozwoju ma system komplementarnych ubezpieczeń zdrowotnych.

Recenzje

Dodaj własną recenzję.

Dodaj recenzję

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst poprzez formularz.



Komentarze czytelników

Pozostaw komentarz...