Moda w przedwojennej Polsce Codzienna, sportowa, wieczorowa - Anna Sieradzka | okładka
Dom Wydawniczy PWN

Moda w przedwojennej Polsce Codzienna, sportowa, wieczorowa Anna Sieradzka

Oprawa twarda

Wydanie: pierwsze

ISBN: 978-83-011-7101-8

Liczba stron: 344

Format: 195x235mm

Cena katalogowa: 89,00 zł

89,00 zł 57,85 zł

Oszczędzasz 31,15 zł
-35 %
Zamówienie wyślemy 2019-07-18

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

138,90 zł 87,79 zł

oszczędzasz: 51,11 zł
-36 %
Do koszyka
+
=

158,90 zł 99,79 zł

oszczędzasz: 59,11 zł
-37 %
Do koszyka
+
=

138,90 zł 87,79 zł

oszczędzasz: 51,11 zł
-36 %
Do koszyka
+
=

138,90 zł 87,79 zł

oszczędzasz: 51,11 zł
-36 %
Do koszyka

Opis

Fascynująca podróż w przeszłość. W książce została przedstawiona moda polska z okresu międzywojennego, kiedy to zasady savoir-vivre’u nakazywały dostosowanie swojego wyboru nie tylko do pory roku i dnia, ale również do danej okoliczności. Konsekwentnie przestrzegano tego w sferach podporządkowujących się modzie. Przepisy te były równie ważne co zasady elegancji i dobrego wychowania.

Co zakładano na co dzień, a co od święta? Co wypadało zabrać na wyjazd do Juraty, a co do Zakopanego? Czym kierowały się elegantki, które z domów mody były uważane za najbardziej wykwintne, skąd projektanci czerpali inspiracje i w jaki sposób tworzyli swoje kolekcje? Autorka w mistrzowski sposób przedstawia czytelnikowi zmiany zachodzące w sposobie ubierania się, największe trendy lat 20. oraz 30. Wraz z nowinkami, które im towarzyszyły i które nierzadko były źródłem kontrowersji (skrócenie spódnic, wyrazisty makijaż).

Ta opowieść o polskiej modzie tego okresu została okraszona przez autorkę, cenioną specjalistkę w dziedzinie mody, wieloma anegdotami za pomocą przywołania licznych źródeł, do których należą ówczesne książki poradnikowe, ilustrowane magazyny kobiece oraz pamiętniki i wspomnienia... Znaleźć tu można podział na konkretne kategorie, jak: ubiory codzienne, sportowe i wieczorowe, z wyodrębnieniem strojów ślubnych, odzieży dziecięcej i bielizny. Pozwala to na przejrzyste uporządkowanie bogactwa zamieszczonych tu treści.

Szczególną uwagę podczas lektury powinno się poświęcić niezwykłemu materiałowi ilustracyjnemu, pozyskanemu między innymi dzięki współpracy z Narodowym Archiwum Cyfrowym. Specjalnie do tej książki zostały sfotografowane stroje należące do unikatowej kolekcji ubiorów z okresu międzywojennego, której właścicielem jest sam Adam Leja.

„Moda w przedwojennej Polsce” to kolejna część cieszącej się wielką popularnością serii poświęconej różnym zagadnieniom społecznym, gospodarczym, obyczajowym w dwudziestoleciu międzywojennym w Polsce.

Bestsellery kategorii historia

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Świetna!

2019-07-11
Jestem zachwycona! Świetne zdjęcia i opisy poszczególnych strojów są przedstawione w niesamowity sposób. Okładka prześliczna. Widać, że autorka zna się na rzeczy.

Moda w przedwojennej Polsce

2019-07-11
Fascynująca książka. Bardzo dobrze napisana, obrazowo przedstawiająca modę w przedwojennej Polsce, jej przebieg oraz przejawy, od strojów codziennych dla pań i panów, przez kreacje wieczorowe i sportowe, dziecięce, aż po bieliznę. Bardzo podobały mi się cytaty z poradników modowych czy też gazet, które ukazały się w tamtym czasie, a było takich fragmentów naprawdę sporo. To prawdziwe kompendium wiedzy na temat mody międzywojennej, zamknięte w ślicznej okładce.

Naprawdę warto

2019-07-11
Świetna pozycja zarówno dla osób zainteresowanych polską modą w XX wieku jak i dla osób słabo zorientowanych w tym temacie. Bardzo dobrze napisana, opatrzona źródłami historycznymi oraz pięknymi fotografiami  podróż w świat mody, z którą miały do czynienia nasze babki i prababki. Czyta się łatwo i przyjemnie. Uwielbiam ten okres w polskiej modzie, a moją pierwszą książką na ten temat była pozycja Karoliny Żebrowskiej. Myślę, że obie książki są świetne i zdecydowanie warte polecenia.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.