Dzika strona jedzenia  - Jo Robinson | okładka
Vivante

Dzika strona jedzenia Jo Robinson

Broszurowa ze skrzydełkami

Wydanie: pierwsze

Pierwsze wydanie: 2016-05-25

ISBN: 978-83-654-4289-5

Tytuł oryginalny: Eating on the Wild Side

Liczba stron: 372

Wydawnictwo: Vivante

Format: 165x240mm

Cena katalogowa: 39,90 zł

Tłumaczenie: Zuzanna Kaszkur

Rok wydania: 2016

39,90 zł 25,99 zł


Opis

Książka, która będzie wyrywać cię z fotela po odkryciu każdej kolejnej wskazówki i ciekawostki.

Czy wiesz, że niektóre z dzikich odmian ziemniaka mogą zawierać do dwudziestu razy więcej odżywczych składników i antyoksydantów niż te odmiany, które spożywasz na co dzień? Ludzkość od lat inwestuje w uprawę roślin przede wszystkim bogatych w cukry i tłuszcze, jako drugorzędną cechę traktując zawartość witamin, przeciwutleniaczy czy błonnika. A to właśnie te substancje odżywcze pomagają żyć w zdrowiu i budują odporność.

Jo Robinson, ceniona aktywistka żywieniowa, udowadnia, że uzbrojony w zawartą w tej książce wiedzę, możesz uzupełnić te braki w prosty sposób. Dzika strona jedzenia to zbiór rad i wskazówek dotyczących tego, jakie owoce i warzywa wybierać w sklepie lub na targu, a także jak je przygotowywać, żeby wyodobyć z nich esencję witamin, mikroelementów, przeciwutleniaczy i wszystkiego tego, co dała im natura. Każdy z rozdziałów tego roślinnego kompendium poświęcony został innemu rodzajowi warzyw czy owoców - by szczegółowo przedstawić dostępne na rynku gatunki, ich wartości odżywcze oraz proste i często zaskakujące metody na ich jak najzdrowsze przyrządzenie.

Daj się zaskoczyć! Odkryj, że: antybakteryjne właściwości czosnku można zwiększyć poprzez rozdrobnienie go 10 minut przed gotowaniem/pieczeniem; marchew gotowana w całości ma 25 procent więcej substancji redukującej ryzyko rozwoju raka, niż marchew gotowana w kawałkach; liście buraka są bogatsze w wartości odżywcze niż sam korzeń buraka; im mniejszy pomidor, tym więcej wartości odżywczych, a im bardziej czerwony, tym więcej antyoksydantów zawiera; w malinach jest więcej błonnika niż w otrębach zbóż.

Wybierz się w podróż po gatunkach roślin, poznaj ich zdrowsze odmiany, które możesz kupić wszędzie. Naucz się wybierać te gatunki, które zawierają więcej mikroelementów, pomagających cieszyć się zdrowiem przez długie lata.

Polecane bestsellery

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Jak nasz organizm przyswaja witaminy? Na to pytanie odpowiada Jo Robinson

2016-05-19 Jo Robinson to jedna ze sławniejszych specjalistek od żywności. Jej głównym zainteresowaniem nie jest przyrządzaniem intrygujących, dziwnych, niekonwencjonalnych potraw, jak w przypadku innych kucharzy. Nie jest jej celem też tworzeniem jadłospisów dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, jak w książkach znanych dietetyków. Choć obie z wyżej wymienionych elementów pojawiają się w jej książce, jednak jest to produkt uboczny. Autorka skupia się na witaminach i minerałach, które znajdują się w żywności. Można napisać, że jest to książka o chemii.
34 X Kliknij jeżeli recenzja była przydatna 15 X Kliknij jeżeli recenzja nie była przydatna

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.