Dixit - gra plaszowa - Jean-Louis Roubira | okładka

Dixit - gra plaszowa Jean-Louis Roubira

EAN: 3558380022473
Cena katalogowa: 119,00 zł

119,00 zł 95,54 zł

Oszczędzasz 23,46 zł
-20 %
Zamów teraz, wyślemy w poniedziałek.


Dostawa już od 6,99 zł - sprawdź szczegóły! 
Darmowa dostawa dla zamówień od 299 zł!

KsiążkoWyp!

Opis

Obraz jest wart tysiąca słów!

Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.

Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie, jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś, co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia, to dostajesz bonusowe punkty!

Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.



Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!

Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.

Galeria

Zasady gry Dixit

Oficjalna strona na portalu Facebook

Dixit także na Instagramie

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Dixit

2019-03-04
Bawi, uczy, rozwija. Coś genialnego!

POLECAM

2019-03-04
Jeżeli tak jak ja macie zgraje urwisów to jest to dla Was także must have!

Polecam

2019-03-04

Trudno trafić na fajna grę, która nie znudzi się po tygodniu oraz taką, która nie byłaby zbyt infantylna. W erze ekranów trudno jest namówić dzieci na powrót do tradycyjnych form rozrywki. Ta gra jednak zdała egzamin na 6! Zarówno młodsza Julka jak i starsza Emilka podpisują sie pod tym także.

A, gdy za oknem deszczowa aura to ta gra to wręcz bajka i ratuje nam życie. Do tego tak pieknie wydana. Ilustracje na grach to piękno samo w sobie. 

 

Dixit

2019-03-04

Gra idealna dla całej rodziny. W zeszłe święta nasz Krzyś dostał pod choinke Dixit i od razu oszalał na jej punkcie. Mimo, że upłynęły już dwa miesiące my nadal w każdy weekend gramy w nią.

Gra przenaczona dla większej liczby osób jednak oprócz tego nie ma żadnych przeciwskazań. Może oprócz wieku dziecka, ale to dosyć indywidualna sprawa.

Gra polega na tworzeniu skojarzeń do obrazków. Nie mogą być one zbyt odbiegające i trudne do odgadnięcia przez pozostałych graczy, gdyż wtedy nie zostaną przyznane nam punkty. Tak więc w gre możemy próbować grać już z naszymi przedszkolakami by wyzwolić w nich wyobraźnię. 

 

Gra jak z bajki

2015-11-25

Kiedy w dawnych czasach chciano przekazać komuś jakąś arcystarą opowieść, rozpoczynano ją słowem „Dixit”, co po łacinie oznacza „on/ona powiedział/a". Hasło to posłużyło także Francuzowi – Jean-Louisowi Roubira – za inspirację do stworzenia gry, którą powinien sprawdzić każdy. I to bezzwłocznie.

„Dixit” to gra, która różni się od typowych planszówek niemal pod każdym względem. Bo choć zawiera planszę, to nie pełni ona tutaj najważniejszej roli. Małe znaczenie mają także pionki, które nie reprezentują ani wielkich armii, ani potężnych bohaterów. Ba! W tej grze nie ma nawet kości do rzucania…

Są za to karty. Karty, które pełnią tutaj rolę decydującą, bez których gra nie mogłaby się odbyć. Ale i te wyróżniają się spośród wielu innych tytułów. Nie ma bowiem na nich żadnych ikonek obrazujących poziom mocy, ani konkretnych umiejętności. Nie ma poziomów siły czy obrony. Istotą tych kart są jednak intrygujące, bogate i niejednoznaczne ilustracje. Cudowne, wysmakowane, barwne, niczym wyciągnięte ze starych baśni czy z kart ulubionej powieści. To na nich opiera się cała kwintesencja gry. Ich zadaniem jest bowiem pobudzenie wyobraźni graczy i pomoc w odgadnięciu ich myśli.

"Planszoholicy" polecają

2015-09-08
Oryginalny pomysł na grę francuskiego projektanta Jean-Louisa Roubiry'ego oraz przepiękne baśniowe ilustracje francuskiej malarki Marie Cardouat sprawiają, że „Dixit" pobudza zakątki wyobraźni, a przy tym świetnie bawi.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.