Metodologia badań nad turystyką. Podstawy ontologiczne i epistemologiczne oraz rozwój historyczno-instytucjonalny wyd. 2 -  | okładka
Oprawa miękka
Wydanie: 2
ISBN: 978-83-208-2595-4
EAN: 9788320825954
Liczba stron: 228
Format: 16.2x23.5cm
Cena detaliczna: 79,90 zł

53,03 zł

53,03 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

79,90 zł - cena detaliczna

Zamówienie wyślemy 2024-05-17
Darmowa dostawa!
Darmowa dostawa!

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

97,82 zł

100,62 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

149,89 zł - cena detaliczna

Do koszyka
+
=

57,93 zł

57,93 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką

89,80 zł - cena detaliczna

Do koszyka

Opis

Oddawana do rąk Czytelników książka stanowi drugie, gruntownie zmienione i uzupełnione wydanie opracowania, które ukazało się nakładem Polskiego Wydawnictwa Ekonomicznego w 2020 r.
Podjęta w nim problematyka dotyczy najbardziej fundamentalnych aspektów badań nad turystyką, jakim są ich podstawy ontologiczne, epistemologiczne oraz metodologiczne. W zamyśle autora przybliżenie tych zagadnień powinno przyczynić się do poprawy warunków prowadzenia badań empirycznych, ukierunkowanych na poznanie złożonej rzeczywistości turystycznej w jej różnorodnych przejawach. opracowanie niniejsze, w stosunku do jego pierwszego wydania, zostało uzupełnione o dwie zupełnie nowe części.

W pierwszej z nich (rozdział 6) skupiono się na tematyce geograficznych studiów nad turystyką, ze szczególnym uwzględnieniem wyspecjalizowanej w tym zakresie subdyscypliny, jaką jest geografia turyzmu. W szczególności, prowadzona refleksja dotyczyła ontologii i epistemologii dziedziny empirycznej geografii turyzmu, która została utożsamiona z dziedziną empiryczną turystyki, eksplorowaną w aspekcie przestrzennym (geograficznym).
Z kolei w rozdziale 7. opracowania podjęto próbę zastosowania ogólnych założeń ontologii Searle’a do refleksji nad ontologią i epistemologią dziedziny empirycznej geografii jako nauki złożonej, obejmującej dwa odmienne pola badawcze.
Oznacza to, że rozdział ten jest jedynym w pracy, w którym nie podnosi się aspektów turystycznych. Warto w tym miejscu podkreślić, że dodanie dwóch wymienionych rozdziałów „geograficznych” było w pełni świadomym zabiegiem autora, który jako geograf, chciał w ten sposób wnieść swój skromny wkład do dyskusji nad podstawami metodologicznymi geografii turyzmu – dziedziny, którą na co dzień uprawia; a także do geografii jako całości.
Na ile się to udało, niech pozostawione zostanie ocenie Czytelników.

Inni klienci sprawdzali również

27,93 zł 26,99 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

38,49 zł 37,39 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna

39,71 zł 39,71 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna

24,49 zł 23,79 zł - najniższa cena 34,99 zł - cena detaliczna

25,66 zł 25,66 zł - najniższa cena 38,00 zł - cena detaliczna

29,77 zł 29,77 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna

26,79 zł 28,59 zł - najniższa cena 47,00 zł - cena detaliczna

18,00 zł 20,99 zł (-14%) - najniższa cena 34,99 zł (-48%) - cena detaliczna

28,57 zł 28,57 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna

52,37 zł 52,37 zł - najniższa cena 69,00 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem