Od semiotyki do konsumpcjonizmu O potrzebie wartościowania fotografii - (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz | okładka
Oprawa miękka
ISBN: 978-83-818-0398-4
EAN: 9788381803984
Liczba stron: 200
Format: 160x220mm
Cena katalogowa: 39,20 zł

39,20 zł 31,02 zł

Oszczędzasz 8,18 zł
-21 %
Zamów teraz, wyślemy jeszcze dziś!
Książki od 3,90 zł!
Książki od 3,90 zł!

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

94,19 zł 67,02 zł

oszczędzasz: 27,17 zł
-28 %
Do koszyka
+
=

39,79 zł 31,61 zł

oszczędzasz: 8,18 zł
-20 %
Do koszyka

Opis

Monografia "Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii" podejmuje wiele wątków związanych z fotografią i fotografowaniem oraz z praktyką i krytyką komunikacji wizualnej, i to z kilku naukowych perspektyw. Zachowuje przy tym rzadką w takich przedsięwzięciach spójność. Ma swoich przywoływanych explicite pa-tronów, w szczególności Rolanda Barthesa i Johna Bergera – w zakresie teoretycznym i analitycznym – oraz Henri’ego Cartier-Bressona, Roberta Capę i Eugena Smitha – w odniesieniu do praktyki zatrzymywania świata w obrazie fotograficznym i świadomości tego, czym fotografia być powinna.

Spójność niniejszej publikacji polega jednak nie tylko na wspólnym kodzie, posługiwaniu się podobnymi kanonami i metodami (przede wszystkim semiologicznymi i spod znaku krytycznej analizy dyskursu). Autorzy poszczególnych rozdziałów przejawiają również tę samą troskę o jakość komunikacji wizualnej: o jakość użytkową (w obszarze fotografii dziennikarskiej, artystycznej czy reklamowej), a także o jej etyczne standardy – odpowiadanie potrzebom ludzkim, uczciwość w relacjonowaniu politycznych sporów, opowiadanie z empatią, czy nawet „czułością” o najbardziej bolesnych problemach ludzkości doby pandemii, wojen i uchodźctwa.

Wydaje się, że kwestie etyczne związane są z zawodem fotoreportera, kuratora wystaw fotograficznych, fotoedytora, autorzy niniejszego to-mu zwracają jednak uwagę, że pomnażanie dobra po stronie odbiorcy jest też powinnością rozmaitych prosumentów, którzy współtworzą dziś sieciową – i obrazkową przecież – mediosferę.



dr hab. Jacek Grębowiec
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski

Inni klienci sprawdzali również

Alibi na szczęście - Anna Ficner-Ogonowska  | mała okładka
-32 %

Alibi na szczęście

Anna Ficner-Ogonowska

7.4 / 10 (4536 ocen)

34,90 zł

23,73 zł

Białe zęby - Zadie Smith | mała okładka
-32 %

Białe zęby

Zadie Smith

6.9 / 10 (2290 ocen)

39,90 zł

26,99 zł

Skogluft. Mieszkaj zdrowo - Jorn Viumdal | mała okładka
-55 %

Skogluft. Mieszkaj zdrowo

Jorn Viumdal

3.1 / 10 (30 ocen)

44,90 zł

20,21 zł

Faworyty - Gretkowska Manuela | mała okładka
-32 %

Faworyty

Manuela Gretkowska

6.2 / 10 (143 ocen)

49,99 zł

33,99 zł

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.