Zebrane w tej publikacji teksty łączy wątek komunikacji kulturowej. W kręgu zainteresowań autorek znalazły się więc zarówno teksty literackie, jak i dzieła sztuki – malarskie i muzyczne – widziane w aspekcie edukacji polonistycznej. Kultura jest przestrzenią, w której człowiek najpełniej ujawnia swoją tożsamość. W celach i zadaniach edukacji polonistycznej podkreśla się zatem wprowadzanie uczniów w przestrzeń kulturową, a także budzenie ich refleksji nad różnymi zjawiskami kultury nie tylko w ujęciu fizykalnym, ale również duchowym. Prezentowane w tomie teksty pokazują, że nie da się uciec przed zmianami, które przyniosła nasza współczesność. Nowe formy komunikacji sprawiają, że nasi uczniowie żyją w globalnej „szybkoprzestrzeni”. Tego faktu nie można lekceważyć w edukacji – trzeba się z nią zmierzyć, a nawet zawrzeć przymierze. Dlatego w książce podejmowane są nie tylko zagadnienia związane ze sposobami czytania poezji i prozy, przestrzegania obrazów malarskich, słuchania muzyki klasycznej, ale także dotyczące hip-hopu, demotywatorów, e-polonistyki itd. Jej niewątpliwym atutem jest także związek z macierzystym miastem i regionem oraz uczelnią – Uniwersytetem Marii Curie-Skłodowskiej.
UMCS
Przestrzenie rzeczywiste i wyobrażone Metodyczny wielogłos o różnych przestrzeniach Latoch-Zielińska Małgorzata, Morawska Iwona, Myrdzik Barbara
Oprawa miękka |
ISBN: 978-83-778-4794-7 |
EAN: 9788377847947 |
Liczba stron: 537 |
Format: 17.0x24.0cm |
Cena detaliczna: 42,00 zł |
36,11 zł
30,10 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
42,00 zł - cena detaliczna
Dodaj do koszyka
Do koszyka
Kup w pakiecie
Kupuj więcej i oszczędzaj
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem