Teatr zaangażowany w Polsce i na świecie Wrocławski Zeittheater -  | okładka
Universitas

Teatr zaangażowany w Polsce i na świecie Wrocławski Zeittheater

Broszurowa ze skrzydełkami
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-242-3663-3
EAN: 9788324236633
Liczba stron: 254
Format: 150x235mm
Cena katalogowa: 42,00 zł

42,00 zł 26,45 zł

Oszczędzasz 15,55 zł
-37 %
Zamówienie wyślemy 2021-06-18

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

86,99 zł 51,45 zł

oszczędzasz: 35,54 zł
-40 %
Do koszyka
+
=

86,90 zł 51,45 zł

oszczędzasz: 35,45 zł
-40 %
Do koszyka
+
=

81,90 zł 35,45 zł

oszczędzasz: 46,45 zł
-56 %
Do koszyka
+
=

81,90 zł 42,45 zł

oszczędzasz: 39,45 zł
-48 %
Do koszyka
+
=

42,59 zł 26,94 zł

oszczędzasz: 15,65 zł
-36 %
Do koszyka

Opis

W artystycznej Utopii każde dzieło teatralne byłoby zarzewiem buntu i wywoływałoby realną, spektakularną zmianę jak „bitwa o Hernaniego” czy zdjęcie z afisza Dejmkowskich Dziadów. Pojawiające się w tytule tomu hasło „teatr zaangażowany” odsyła automatycznie do znacznie szerszego kulturowego kontekstu – napięcia między etyką a estetyką. Pytanie o autonomię sztuki, stopień jej wyemancypowania względem przestrzeni społecznej czy szeroko rozumianej sfery politycznej padało nie raz, pomimo to ciągle powraca jako problem determinujący ogląd twórczości artystycznej. Koncepcja tomu i jego przekrojowa struktura opierają się na współczesnej dynamice zjawiska. Autorami tekstów są historycy, teoretycy i praktycy teatru, niezależni dziennikarze. Tę mnogość perspektyw pogłębia aspekt dla analizy dzieła teatralnego fundamentalny – równoczesność aktu kreacji i percepcji. W książce uwzględniona została ta podwójna optyka; spojrzenie „kreatorów” współgra z dekodowaniem przejawów zaangażowania teatru przez „odbiorców”, krytyków i badaczy.

Wydaje się oczywiste, że "teatr zaangażowany” w tym szerokim znaczeniu wykracza już dzisiaj poza sferę tradycyjnie rozumianej sztuki i teatru, znajduje szczególnie dobre warunki rozwoju w Polsce i innych krajach za sprawą wielu zwrotów (społecznego, performatywnego), co oczywiste, ale także w związku z postępującym procesem demokratyzacji społeczeństwa, wymagającym jego aktywności i oporu wobec różnych ośrodków władzy; a to testuje się najlepiej w teatrze (…), który i jako sztuka, i jako instytucja, wreszcie najogólniej jako praktyka kulturowa opiera się po prostu na współobcowaniu bliźnich.
z recenzji dr hab. Doroty Fox

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.