Czujesz niepokój, kiedy rozładuje Ci się smartfon? Starasz się być cały czas online? A może kiedy słyszysz głos Siri, jesteś gotów wziąć kredyt, byle tylko kupić najnowszego iPhone'a? W końcu żyjemy w magicznym świecie konsumpcji, w którym relacja produkt-konsument nie zawsze podporządkowana jest racjonalnym zasadom. Jerzy Stachowicz, wychodząc od powyższej tezy zaczerpniętej z teorii George’a Ritzera i posiłkując się postmodernistycznym spojrzeniem na technikę, przedstawia osobiste urządzenie cyfrowe, technogadżet – m.in. smartfon, odtwarzacz mp3, tablet – jako przedmiot magiczny, ulegający fetyszyzacji, mający władzę nad czasem, przestrzenią oraz pragnieniami właściciela.
Rozważania na temat historii techniki oraz wzornictwa przemysłowego łączą się tutaj z psychologią posiadania i antropologią codzienności. Wreszcie autor uwidacznia także te aspekty użytkowania technogadżetu, których ludzie często się wstydzą lub które wypierają.
Wydawnictwa Drugie
Technogadżet w magicznym świecie konsumpcji Stachowicz Jerzy
Oprawa miękka |
ISBN: 978-83-802-2011-9 |
EAN: 9788380220119 |
Tytuł oryginalny: polski |
Liczba stron: 148 |
Format: 13.0x21.0cm |
Cena detaliczna: 28,00 zł |
28,00 zł
Produkt niedostępny
28,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem