Kuba i inni. Twarze i maski popkultury - Wiesław Godzic | okładka
Sedno

Kuba i inni. Twarze i maski popkultury Wiesław Godzic

Oprawa miękka
ISBN: 978-83-633-5437-4
EAN: 9788363354374
Liczba stron: 338
Wydawnictwo: Sedno
Format: 145x205mm
Cena katalogowa: 49,00 zł

49,00 zł 42,26 zł

Zamówienie wyślemy 2020-07-14

 

Wakacje z książką

 

 

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

71,99 zł 64,26 zł

oszczędzasz: 7,73 zł
-10 %
Do koszyka
+
=

88,99 zł 64,25 zł

oszczędzasz: 24,74 zł
-27 %
Do koszyka
+
=

93,99 zł 67,00 zł

oszczędzasz: 26,99 zł
-28 %
Do koszyka
+
=

88,90 zł 64,21 zł

oszczędzasz: 24,69 zł
-27 %
Do koszyka
+
=

51,99 zł 45,25 zł

oszczędzasz: 6,74 zł
-12 %
Do koszyka
+
=

98,90 zł 72,20 zł

oszczędzasz: 26,70 zł
-26 %
Do koszyka

Opis

W akademickim eseju – kolejnej już pracy poświęconej światu polskich celebrytów - Wiesław Godzic analizuje „twarze i maski” kilku najbardziej znanych postaci polskiej popkultury z tytułowym Kubą Wojewódzkim na czele. Autor od lat bada celebrytów i celebrytyzm – wprowadzał te pojęcia do badań medioznawczych w Polsce. Stwierdza, że współczesne media są zdominowane przez popkulturę i nic nie może odwrócić tego procesu - popkultura dominuje w mediach elektronicznych, kształtuje ich estetykę i język komunikacji. Jest to zapewne pierwsza publikowana w Polsce praca opisująca tak wnikliwie zjawisko pod nazwą „Kuba Wojewódzki” (maska), zarazem niewolna od psychologiczno-socjologicznej analizy postaci (twarz). Z zachowaniem rygorów rozprawy akademickiej, Godzic pomaga nam poznać i zrozumieć mechanizmy popkultury, pokazuje napięcia między tym, co sztuczne i tym, co autentyczne. W tych rozważaniach autor pozwala nam dostrzec w Kubie Wojewódzkim więcej niż tylko maskę performera, zadaje ciekawe pytania – to Kuba jest gościem tej książki, a autor swoistym performerem „przepytującym” swojego bohatera. Stawia m.in. pytanie o kres „Kuby” – kto i jaki typ programu może zastąpić jego show. W tym kontekście ciekawie pisze m. in. o „20 m2 Łukasza” i „Bez maski” Moniki Jaruzelskiej. Czytelnik znajdzie także autorskie diagnozy i prognozy na temat teraźniejszości i przyszłości mediów elektronicznych w dobie wielkich zmian technologicznych i towarzyszących im zmian sposobów kreowania oferty programowej. W książce pojawia się cała plejada nazwisk z pierwszych stron kolorowych gazet i programów telewizyjnych o największej oglądalności. Czytelnik być może nie ze wszystkim zgodzi się z autorem, ale w żadnym momencie nie będzie znużony lekturą książki.

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.