Menedżerowie czy przywódcy Studium teoretyczno-empiryczne - Anna Baczyńska | okładka
Oprawa miękka
Wydanie: pierwsze

Pierwsze wydanie: 2019-01-16

ISBN: 978-83-756-1981-2
EAN: 9788375619812
Liczba stron: 284
Format: 165x235mm
Cena detaliczna: 49,90 zł

49,90 zł

Produkt niedostępny

49,90 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką


Opis

Książka jest wynikiem wieloletnich badań przeprowadzonych na łącznej próbie 2000 osób. Ich celem było zgłębienie pojęcia kompetencji ważnych w zarządzaniu, a efektem jest opracowanie i przetestowanie dwóch niezależnych modeli kompetencyjnych: lidera (przywódcy) i menedżera w organizacji. Na ile skuteczny i w jakich sytuacjach jest menedżer bez przywództwa, kiedy najlepiej sprawdzają się jego umiejętności operacyjne i zdolność do rozwiązywania bieżących problemów oraz skutecznej realizacji codziennych zadań? Z drugiej strony, dlaczego i po co potrzebni są w organizacjach przywódcy, myślący w kategoriach wizji, wartości i mobilizowania do osiągania nadzwyczajnych wyników? Niewątpliwie w organizacjach mamy do czynienia z łączeniem obu tych ról – dbającego o operacje menedżera oraz kształtującego przyszłość przywódcy, w proporcjach uzależnionych od kontekstu. I właśnie te kluczowe role są poddane w książce dokładnej analizie.
***
Autorka dokonuje przeglądu badań prowadzonych w poszczególnych nurtach związanych z przywództwem, docierając także do polemik i krytyki tychże badań, co jest bardzo cenne. Warsztat metodologiczny badań zaprezentowanych w książce dowodzi wysokich kompetencji i doświadczenia autorki. Zaproponowane mierniki i skale pomiarowe mogą wejść do kanonu badań w zakresie przywództwa oraz postaw i zachowań menedżerów. Publikacja wnosi istotny wkład w wiedzę na temat przywództwa, poparty solidnym przeglądem literatury i badaniami empirycznymi.
z recenzji dr hab. Aldony Glińskiej-Neweś, prof. UMK
Monografia jest dziełem bardzo interesującym i ambitnym ze względu na: oryginalne, interdyscyplinarne ujęcie; wykorzystanie ogromnej literatury przedmiotu (zarządzanie, ekonomia, psychologia, socjologia, filozofia); bogactwo i różnorodność badań empirycznych autorki w zakresie przywództwa; wreszcie ze względu na nasilające się zmiany w otoczeniu biznesu (o charakterze technologicznym, rynkowym, społecznym, kulturowym oraz politycznym), a w ślad za tym rodzące się nowe oczekiwania i wyzwania wobec przywódcy (lidera biznesu).
z recenzji prof. dra hab. Bogdana Nogalskiego
***
Dr Anna Baczyńska – pracownik naukowy w Katedrze Zarządzania w Akademii Leona Koźmińskiego. Zastępca dyrektora Centrum Badań Interdyscyplinarnych. Ekspert w dziedzinie diagnozy kompetencji. Opublikowała ponad 30 prac z zakresu kompetencji liderskich i menedżerskich. Wielokrotnie otrzymała Indywidualną Nagrodę Rektora za osiągnięcia w pracy naukowo-badawczej. Prowadzi badania w międzynarodowym kontekście z zakresu przywództwa m.in. w Japonii, Chinach, USA, Kanadzie, Portugalii oraz Niemczech. Koordynator merytoryczny studiów podyplomowych Akademia Kompetencji Menedżera w ALK. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze z zakresu oceny kompetencji i zarządzania zasobami ludzkimi.

Inni klienci sprawdzali również

Kochane Lato z Radiem - Roman Czejarek | mała okładka
-28 %

Kochane Lato z Radiem

Roman Czejarek

7.3 / 10 (39 ocen)

28,54 zł 28,54 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

49,97 zł 51,92 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna

Mój świat na talerzu - Hanna Lis | mała okładka
-31 %

Mój świat na talerzu

Hanna Lis

6.8 / 10 (15 ocen)

37,89 zł 54,90 zł (-30%) - najniższa cena 54,90 zł (-30%) - cena detaliczna

30,59 zł 30,59 zł - najniższa cena 44,99 zł - cena detaliczna

BACKSTAGE. Kulisy męskiego topmodelingu
 - Kuszewska Magdalena, Czaykowski Piotr | mała okładka
-55 %

BACKSTAGE. Kulisy męskiego topmodelingu

Magdalena Kuszewska, Piotr Czaykowski

6.3 / 10 (9 ocen)

22,50 zł 22,50 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna

43,99 zł 43,99 zł - najniższa cena 64,99 zł - cena detaliczna

21,23 zł 20,03 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna

43,25 zł 43,39 zł - najniższa cena 69,99 zł - cena detaliczna

31,50 zł 31,50 zł - najniższa cena 49,90 zł - cena detaliczna

Nowość

43,99 zł 43,99 zł - najniższa cena 64,99 zł - cena detaliczna

Inne książki z tej kategorii

34,29 zł 36,28 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

29,49 zł 26,28 zł - najniższa cena 38,85 zł - cena detaliczna

41,46 zł 39,15 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna

35,67 zł 35,67 zł - najniższa cena 54,90 zł - cena detaliczna

23,82 zł 24,68 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

How to be a successful organization - Ziomek Agnieszka | mała okładka
-26 %

How to be a successful organization

Ziomek Agnieszka

25,00 zł 25,00 zł - najniższa cena 33,60 zł - cena detaliczna

Power4Change Sztuka osiągania celów - Marek Kamiński | mała okładka
-43 %

Power4Change Sztuka osiągania celów

Marek Kamiński

6.3 / 10 (15 ocen)

22,74 zł 22,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

59,96 zł 63,94 zł - najniższa cena 79,00 zł - cena detaliczna

Siła Lucyfera Ciemna strona copywritingu - Dariusz Puzyrkiewicz | mała okładka
-43 %

Siła Lucyfera Ciemna strona copywritingu

Dariusz Puzyrkiewicz

5.9 / 10 (18 ocen)

22,74 zł 22,74 zł - najniższa cena 39,90 zł - cena detaliczna

32,20 zł 34,44 zł - najniższa cena 44,10 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem