Mark H. McCormack: pionier biznesu i marketingu sportowego
Mark H. McCormack (1930-2003) był amerykańskim biznesmenem, prawnikiem, agentem sportowców. Ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie Yale. Kiedy rozpoczynał karierę zawodową, sport, który był jego pasją od najmłodszych lat, wkraczał właśnie w erę telewizyjnej. McCormack zauważył w tym potencjał i założył International Management Group – firmę, która miała reprezentować interesy profesjonalnych sportowców. Już w 1959 nawiązał pierwszą współpracę z golfistą Arnoldem Palmerem, a wkrótce zaczął świadczyć usługi również sportowcom rywalizującym w innych dyscyplinach.
Menedżer gwiazd sportu
Prowadzona przez McCormacka firma reprezentowała takie gwiazdy jak Andre Agassi, siostry Venus i Serena Wlliams, Chris Evert, John McEnroe, Michael Schumacher czy Martina Navrátilová. Z czasem działalność International Management Group zaczęła wykraczać poza sam sport. McCormack opiekował się karierami Kate Moss, Elizabeth Hurley czy Liz Taylor, jak również pracował z Fundacją Noblowską oraz Instytutem Smithsona.
Dlaczego warto poznać tego autora?
- Jako pierwszy w historii dostrzegł i wykorzystał potencjał komercyjny sportu w erze telewizji, co na zawsze zmieniło oblicze biznesu.
- Jego firma reprezentowała największe nazwiska ze świata sportu, cieszyła się zaufaniem najsłynniejszych.
- Działalność McCormacka wykraczała daleko poza sport, co potwierdza jego wyjątkową zdolność do dostrzegania szans rynkowych.
Jeśli chcesz zgłębić tajniki biznesu i marketingu, sprawdź kategorię Ekonomia w Księgarni Znak.