Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków.
Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki.
Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach.
W książce Autorka stara się pomóc przedsiębiorcom podejmującym decyzje o utworzeniu przedsiębiorstwa znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a w szczególności:
• Czym jest pomoc publiczna?
• Co to jest bezpośrednia pomoc publiczna?
• Jakie są procedury i zasady ubiegania się o pomoc publiczną?
• Jak oceniać szanse i skuteczność pomocy publicznej?
• Jak oceniać czas życia przedsiębiorstwa bez pomocy publicznej i z pomocą publiczną?
• Jakie doświadczenia badanych przedsiębiorców warto zastosować we własnych staraniach o pomoc publiczną?
• Jakie cechy przedsiębiorcy wspomagają trwałość przedsiębiorstwa?
• Jakie rodzaje działalności gospodarczej - jakie branże produkcji i usług dają większe szanse na dłuży czas przeżywalności przedsiębiorstwa?
CeDeWu
Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw Agnieszka Mazurek-Czarnecka
Oprawa miękka |
ISBN: 978-83-810-2333-7 |
EAN: 9788381023337 |
Liczba stron: 194 |
Format: 16.5x23.5cm |
Cena detaliczna: 50,00 zł |
50,00 zł
Produkt niedostępny
50,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem