W historii nauk o finansach próżno jest szukać drugiej teorii, która w równym lub większym stopniu podzieliłaby środowisko akademickie, co koncepcja efektywności informacyjnej rynków. Książka prezentuje w syntetyczny sposób obraz współczesnego rynku kapitałowego wyłaniający się z najnowszych badań, a także krytyczny obraz dominującej od początku lat 70. XX w. klasycznej teorii finansów. Całość rozważań wieńczy studium empiryczne dotyczące słabej formy efektywności informacyjnej polskiego rynku akcji, na które składa się ponad pół miliona testów symulacyjnych przeprowadzonych dla 11-letniego okresu notowań.
Na kartach niniejszej książki przedstawiono:
• Historię badań nad rynkiem kapitałowym od połowy XIX w. aż do 1965 roku.
• Definicję efektywności informacyjnej, warunki jej występowania, formy oraz problematykę wspólnej hipotezy.
• Metody potwierdzania słabej, półsilnej i silnej formy efektywności informacyjnej stosowane w badaniach empirycznych.
• Krytykę koncepcji E. Famy oraz alternatywne modele rynku w postaci hipotezy rynku fraktalnego i hipotezy rynku koherentnego.
• Przegląd badań empirycznych nad słabą formą efektywności informacyjnej rynku oraz poglądów prezentowanych przez zwolenników, jak i przeciwników dominującej teorii.
• Krytyczne spojrzenie na metody stosowane do badania słabej formy efektywności oraz ukazanie alternatywnego podejścia dającego bardziej jednoznaczne i wiarygodne rezultaty.
CeDeWu
Efektywność informacyjna polskiego rynku akcji Maciej Ciołek
Oprawa miękka |
Wydanie: drugie |
ISBN: 978-83-810-2219-4 |
EAN: 9788381022194 |
Liczba stron: 196 |
Format: 16.5x23.5cm |
Cena detaliczna: 59,00 zł |
59,00 zł
Produkt niedostępny
59,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
Powiadom mnie
Powiadom
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem