Pomimo znaczącej liczby na rynku wydawniczym publikacji dotyczących rozwoju skupisk, relatywnie niewiele miejsca poświęcono zagadnieniu umiędzynarodowienia klastrów gospodarczych. Dotychczas nie zwrócono dostatecznej uwagi na możliwość zastosowania metod i narzędzi teorii biznesu międzynarodowego - w tym teorii produkcji międzynarodowej (paradygmat OLI) - do badania rozwoju i umiędzynarodowienia skupisk z udziałem różnych podmiotów, zwłaszcza zagranicznych. Istnieje potrzeba zbadania wszystkich aspektów wpływu ekspansji zagranicznej korporacji transnarodowych na internacjonalizację klastrów gospodarczych. W szczególności chodzi o ustalenie wpływu bezpośrednich form zaangażowania korporacji - inwestycji zagranicznych i kooperacji. Istota tego wpływu jest trudna do ustalenia i dlatego stała się przedmiotem wnikliwej analizy w niniejszej książce. W analizie uwzględniono nowe podejście do biznesu międzynarodowego, związane z tworzeniem i transferem wiedzy przez korporacje.
Treść książki obejmuje tematykę związaną z biznesem międzynarodowym oraz międzynarodowymi stosunkami ekonomicznymi, wnosząc nowe ujęcie globalnej działalności korporacji transnarodowych w zakresie ich wpływu na umiędzynarodowienia klastrów gospodarczych w krajach goszczących. W publikacji zostały zaprezentowane przypadki funkcjonujących klastrów polskich i zagranicznych, ze szczegółową analizą indyjskiego klastra informatycznego Bangalore.
CeDeWu
Umiędzynarodowienie klastrów gospodarczych Marcin Ślepko
Oprawa miękka |
Wydanie: pierwsze |
ISBN: 978-83-755-6486-0 |
EAN: 9788375564860 |
Liczba stron: 246 |
Format: 16.5x23.5cm |
Cena detaliczna: 51,00 zł |
35,31 zł
35,31 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
51,00 zł - cena detaliczna
Dodaj do koszyka
Do koszyka
Kup w pakiecie
Kupuj więcej i oszczędzaj
Opis
Inni klienci sprawdzali również
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem