Menu

Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego Bożenna Odowska-Szlachcic Książka

Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
19,68 zł
26,25 zł - sugerowana cena detaliczna
Zamów teraz, wyślemy w poniedziałek.
Wydawnictwo: Harmonia
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Wydanie: 1
Liczba stron: 156
Format: 14.5x20.5cm
Rok wydania: 2016
Zobacz więcej
19,68 zł

Książka ta przeznaczona jest dla terapeutów integracji sensorycznej. W przystępny, a jednocześnie fachowy sposób Autorka wyjaśnia, na czym polegają uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego, z jakimi dysfunkcjami się one wiążą i jak się przejawiają.
W książce znajduje się też dokładny opis metody integracji sensorycznej oraz wyjaśnienie, na czym polega jej skuteczność.
Autorka skupia się na opisie zaburzeń mowy i dysfunkcji integracji sensorycznej u dzieci z zespołem Downa, autyzmem wczesnodziecięcym, mózgowym porażeniem dziecięcym i upośledzeniem umysłowym.
W drugiej części książki znajdują się praktyczne wskazówki dotyczące wykorzystania metody SI w pracy z dzieckiem, m.in. opisy konkretnych dysfunkcji i bogaty zbiór korygujących je ćwiczeń.Spis treści:
CZĘŚĆ I. Teoretyczne aspekty metody integracji sensorycznej w stymulacji rozwoju mowy
Rozdział 1. Charakterystyka i ocena zaburzeń w rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego
1.1. Podstawy rozwoju mowy i ocena umiejętności komunikacyjnych
1.2. Charakterystyka mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
Rozdział 2. Metoda integracji sensorycznej
2.1. Historia powstania metody i jej podstawowe założenia
2.2. Przyczyny zaburzeń procesów integracji sensorycznej i zakres stosowania metody integracji sensorycznej
2.3. Charakterystyka podstawowych systemów zmysłowych
2.4. Metodologiczne założenia teorii integracji sensorycznej
2.5. Poziomy integracji sensorycznej a rozwój mowy
2.6. Diagnoza procesów integracji sensorycznej
2.7. Terapia procesów integracji sensorycznej
Rozdział 3. Wczesne wykrywanie zaburzeń w komunikacji i dysfunkcji oralno-twarzowych w oparciu o metodę integracji sensorycznej
3.1. Znaczenie mechanizmów odruchowych w rozwoju mowy3.2. Rola raczkowania w procesie rozwoju mowy i w kształtowaniu się funkcji wzrokowych
3.3. Znaczenie układu limbicznego, zmysłu powonienia i smaku w rozwoju mowy
3.4. Charakterystyka i rozpoznawanie zaburzeń oralno-twarzowych
3.5. Ocena funkcji percepcyjno-motorycznych (wskaźniki rozwojowe)
3.6. Reakcje na bodźce sensoryczne pod kątem diagnozy i terapii zaburzeń w zakresie komunikacji
3.7. Kwestionariusz rozwoju mowy i zdolności komunikacyjnych u dzieci z uszkodzeniami układu nerwowego powyżej 3. roku życia
Rozdział 4. Charakterystyka i zaburzenia mowy oraz dysfunkcje procesów integracji sensorycznej u dzieci z chorobami układu nerwowego
4.1. Uwarunkowania zaburzeń mowy u dzieci z chorobami układu nerwowego
4.2. Zaburzenia procesów integracji sensorycznej u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego
4.3. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci z zespołem Downa
4.4. Charakterystyka i zaburzenia mowy w autyzmie wczesnodziecięcym
4.5. Charakterystyka i zaburzenia mowy w mózgowym porażeniu dziecięcym
4.6. Charakterystyka i zaburzenia mowy u dzieci upośledzonych umysłowo
4.7. Ogólne cele i kierunki wspomagania rozwoju mowy czynnej
CZĘŚĆ II. Praktyczne zastosowanie metody SI w stymulacji rozwoju mowyRozdział 5. Wybrane aspekty terapii integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy
5.1. Rozwijanie komunikacji niewerbalnej – ćwiczenia wspomagające (w oparciu o metodę Weroniki Sherborne)
5.2. Ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne
5.3. Propozycje ćwiczeń normalizujących bazowe systemy zmysłowe
5.4. Przejawy i terapia zachowań stereotypowych
5.5. Techniki terapeutyczne stymulujące systemy zmysłowe i wspomagające rozwój mowy
5.6. Ogólne zasady optymalizacji poziomu aktywności sensorycznej
Rozdział 6. Sensomotoryczna stymulacja systemów zmysłowych, sfery oralnej i narządów artykulacyjnych
6.1. Ogólny zakres wspomagania rozwoju mowy – techniki terapeutyczne stymulujące bazowe systemy zmysłowe
6.2. Stymulacja sensomotoryczna sfery oralno-twarzowej
6.3. Usprawnianie aparatu artykulacyjnego
6.4. Ćwiczenia oddechowe bierne i czynne
6.5. Nadmierne ślinienie się – strategie terapeutyczne
6.6. Wspomaganie i rozwój mowy czynnej
6.7. Przykładowa sekwencja domowego programu wspomagającego komunikację werbalną
6.8. Zestawy ćwiczeń do wielozmysłowej stymulacji sensorycznej
6.9. Wskazówki dla terapeutów, logopedów i rodziców
Osobom zainteresowanym ćwiczeniami stymulującym zmysły polecamy tejże Autorki kompleksowy program Aktywne zmysły wspomagający rozwój psychomotoryczny dziecka. Więcej informacji na stronie: www.aktywnezmysly.pl

Szczegółowe informacje na temat książki Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

Wydawnictwo: Harmonia
EAN: 9788371344022
Autor: Bożenna Odowska-Szlachcic
Rodzaj oprawy: Okładka broszurowa (miękka)
Wydanie: 1
Liczba stron: 156
Format: 14.5x20.5cm
Rok wydania: 2016
Data premiery: 2020-06-02
Język wydania: polski
Podmiot odpowiedzialny: Grupa Wydawnicza Harmonia Sp. Z o.o.
Kartuska 426
80-125 Gdańsk
PL
e-mail: [email protected]

Podobne do Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość

Inne książki Bożenna Odowska-Szlachcic

Oceny i recenzje książki Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego

Średnia ocen:
7.00 /10
Liczba ocen:
7
lubimyczytac.pl
Powiedz nam, co myślisz!

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Ten produkt nie ma jeszcze żadnych recenzji

Pomóż innym i zostaw ocenę!

Bestsellery

Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Wysyłka przed premierą!
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość

Nowości

Nowość
Nowość
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Bestseller
Nowość
Bestseller
Nowość
Bestseller
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Bestseller
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość
Nowość