Kobiety z obrazów - Małgorzata Czyńska | okładka
Marginesy

Kobiety z obrazów Małgorzata Czyńska

Broszurowa ze skrzydełkami
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-665-0094-5
EAN: 9788366500945
Liczba stron: 272
Format: 150x220mm
Cena katalogowa: 44,90 zł

44,90 zł 27,31 zł

Oszczędzasz 17,59 zł
-39 %
Zamów teraz, wyślemy jeszcze dziś! Książki od 3,90 zł!

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

67,89 zł 47,31 zł

oszczędzasz: 20,58 zł
-30 %
Do koszyka
+
=

94,89 zł 47,31 zł

oszczędzasz: 47,58 zł
-50 %
Do koszyka
+
=

91,89 zł 58,31 zł

oszczędzasz: 33,58 zł
-36 %
Do koszyka
+
=

89,89 zł 41,31 zł

oszczędzasz: 48,58 zł
-54 %
Do koszyka
+
=

84,89 zł 47,31 zł

oszczędzasz: 37,58 zł
-44 %
Do koszyka
+
=

97,89 zł 43,31 zł

oszczędzasz: 54,58 zł
-55 %
Do koszyka
+
=

89,89 zł 45,31 zł

oszczędzasz: 44,58 zł
-49 %
Do koszyka
+
=

89,89 zł 45,31 zł

oszczędzasz: 44,58 zł
-49 %
Do koszyka
+
=

94,89 zł 42,31 zł

oszczędzasz: 52,58 zł
-55 %
Do koszyka
+
=

87,89 zł 45,31 zł

oszczędzasz: 42,58 zł
-48 %
Do koszyka
+
=

84,89 zł 43,31 zł

oszczędzasz: 41,58 zł
-48 %
Do koszyka
+
=

89,89 zł 42,31 zł

oszczędzasz: 47,58 zł
-52 %
Do koszyka
+
=

94,89 zł 42,31 zł

oszczędzasz: 52,58 zł
-55 %
Do koszyka

Opis

Ekscentryczna Dora Maar, niezależna Victorine Meurent, tajemnicza Lisa del Giocondo czy twardo stąpająca po ziemi Catherine Bolnes – to tylko niektóre z kobiet kryjących się za dziełami wielkich mistrzów. Tamara Łempicka w czasach największej biedy za sprzedawane obrazy kupowała diamentowe bransoletki. Frida Kahlo nawet przykuta do wózka inwalidzkiego i dręczona bólem brała udział w manifestacjach politycznych. Emilie Flöge przez ponad dwadzieścia lat prowadziła zakład krawiecki, ubierając najzamożniejsze wiedenki. Gala Dali twardo kierowała karierą męża, rozkochiwała też w sobie przeróżnych artystów, często doprowadzając ich do szaleństwa. Antoinette de Wateville o względy i miłość Balthusa musiała rywalizować z własnym bratem, a zaledwie siedemnastoletnia Wally Neuzil dla Egona Schielego porzuciła pracę modelki u Gustawa Klimta. Małgorzata Czyńska udziela im głosu, ukazuje je już nie przez pryzmat ich związków z wielką sztuką, lecz jako osoby z krwi i kości, pełne obaw i emocji, żywe i zaskakująco prawdziwe. Choć pochodziły z różnych czasów, krajów i sfer, zostały uwiecznione na obrazach, które wywarły trwały wpływ na światową sztukę i przeniknęły do zbiorowej świadomości. Muzy wielkich artystów zachwycały nieprzeciętną urodą, imponowały odwagą, gorszyły bezwstydnością.
Często były nie mniej fascynujące od płócien, na których je utrwalono.

Małgorzata Czyńska (ur. 1975) – dziennikarka, pisarka, historyk sztuki, krytyk dizajnu i kuratorka wystaw, stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje pierwsze teksty publikowała w „Wysokich Obcasach”, z którymi współpracuje do dziś, pisuje również do magazynów wnętrzarskich i o sztuce. Ma na koncie dziewięć książek, w tym Kobro. Skok w przestrzeń (2016), za którą otrzymała Górnośląską Nagrodę Literacką „Juliusz” przyznawaną najlepszej książce polskiej, oraz Berezowską. Nagość dla wszystkich (2018) nominowaną do Nagrody im. prof. Jerzego Skowronka, honorowego wyróżnienia w dziedzinie historii i archiwistyki.

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.