WSZYSTKIE TAJEMNICE NAJPOTĘŻNIEJSZEJ ŚWIATOWEJ KORPORACJI!
Najbardziej aktualna, wnikliwa i rzetelna książka o największym biznesie świata, bez którego nie wyobrażamy już sobie codziennego życia, i jego kontrowersyjnym założycielu - Jeffie Bezosie.
Oto opowieść o tym, jak największa na świecie firma, będąca tytanem technologii, objęła swoim zasięgiem nie tylko globalny handel, ale także Waszyngton, Hollywood, przestrzeń kosmiczną i ludzkie umysły.
Amazon jest wszędzie!
Po niecałych trzydziestu latach od momentu założenia, Amazon to już nie tylko sklep, w którym kupisz wszystko - to biznesowy gigant, który całkowicie zdominował i zrewolucjonizował światową branżę e-commerce, wdarł się do branży rozrywkowej i medialnej, zaoferował najszerszy możliwy wybór towarów, najwyższej jakości usługi i innowacyjne technologie. I wciąż nie ustaje w poszukiwaniu nowych dróg rozwoju i ekspansji.
W tej książce znajdziecie wszystko, co chcielibyście wiedzieć o Amazonie, m.in.:
• Tajniki funkcjonowania firmy i mechanizmy pracy w Amazonie.
• Sylwetkę Jeffa Bezosa – wizjonera, geniusza, innowatora, bezwzględnego CEO, jednego z najbardziej podziwianych i nienawidzonych ludzi na świecie.
• Największe przedsięwzięcia – szczegółowo opisane od pomysłu do realizacji.
• Koszmarne pomyłki, tragiczne błędy, wielkie triumfy.
• Ekspansję rynkową, medialną i… pozaziemską.
Blisko dziesięć lat temu dziennikarz agencji Bloomberg, Brad Stone, pisał o powstaniu Amazona – niepozornego przedsiębiorstwa handlowego, które wyrosło na rekina sprzedaży online. Od tego czasu Amazon nieustannie się rozwijał, tworząc nowatorskie produkty i rewolucjonizując liczne branże. W tym czasie zatrudnienie w firmie wzrosło pięciokrotnie, a jej wartość osiągnęła ponad miliard dolarów. Imperium Jeffa Bezosa, niegdyś mieszczące się w garażu, teraz obejmuje cały świat. Amazon rozprzestrzenił się już na niemal wszystkie branże. Można śmiało powiedzieć, że żyjemy w świecie zarządzanym, zaopatrywanym i kontrolowanym przez firmę Amazon i jej wizjonerskiego założyciela.
W książce „Wszechmocny Amazon” Brad Stone z właściwą sobie przenikliwością przedstawia proces przemiany małej firmy stawiającej pierwsze kroki w handlu detalicznym w jeden z najpotężniejszych i budzących największy respekt podmiotów globalnej gospodarki.
Stone przygląda się także metamorfozie samego Jeffa Bezosa - który zaczynał jako technologiczny geek, całkowicie pochłonięty budowaniem Amazona - w zdyscyplinowanego miliardera o globalnych ambicjach, który żelazną ręką rządził Amazonem, nawet gdy jego życie prywatne stało się pożywką dla tabloidów.
„Wszechmocny Amazon. Jeff Bezos i jego globalne imperium” to pozbawiony upiększeń portret ambitnego, kontrowersyjnego człowieka, wpływającego na losy świata, i potężnej firmy, bez której nie wyobrażamy już sobie codziennego życia.
Brad Stone, ceniony amerykański dziennikarz specjalizujący się w tematyce ekonomicznej, piszący o gigantach technologii i przedsiębiorczości. Autor bestsellera „Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko”, wyróżnionego tytułem Książki Roku 2013 przez „Washington Post”, „Economist”, „Forbes” i „Bloomberg” oraz nagrodą dla Biznesowej Książki Roku przyznawaną przez „Financial Times” oraz wiodący bank inwestycyjny świata Goldman Sachs.
Ktoś zobaczy we Wszechmocnym Amazonie przypowieść o bestii zjadającej własne dzieci i agresorze, który nie bierze jeńców. Ktoś inny – laurkę o ambicjach jednego człowieka, sięganiu gwiazd i poza nie. Ale tak naprawdę – gdyby odrzucić emocje – trzymamy w rękach wyjątkową, obiektywną, a zarazem niesłychanie barwną książkę, dzięki której zrozumiemy, że zdanie „Historia świata dzieli się na tę przed i po Amazonie” ma więcej sensu, niż można sobie wyobrazić.
Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbes Polska”
W tej barwnej, porywającej, pełnej anegdot książce Stone funduje nam wycieczkę w trzewia imponującego giganta, zapewniającego dostęp do niedrogich usług na wysokim poziomie, a jednocześnie będącego eksterminatorem drobniejszych firm i potencjalnych miejsc pracy. Dzięki bezprecedensowemu dostępowi do kadry kierowniczej Amazona czytelnicy mogą uczestniczyć w spotkaniach Amazona, podziwiać z bliska zarówno błyskotliwość, jak i wojowniczość Jeffa Bezosa, obserwować chwiejną równowagę między imponującą wydajnością a zagrożeniami związanymi z dominacją na rynku i zrozumieć, dlaczego rząd zdaje sobie sprawę z niebezpieczeństw związanych z monopolem, jakie stwarzają cyfrowe giganty.
Ken Auletta, autor bestsellera „New York Timesa” Googled
Jest zaledwie garstka pisarzy, którzy potrafią stworzyć porywającą narrację o najbardziej przełomowych pomysłach biznesowych. Brad Stone jest jednym z nich. Wybrany przez niego temat - Amazon i jego założyciel Jeff Bezos - dorównuje jego umiejętnościom dziennikarskim. Ta książka to już druga lektura obowiązkowa od tego utalentowanego autora - opowieść o tym, jak najważniejsza na świecie firma i tytan technologii objął swoim zasięgiem nie tylko globalny handel, ale także Waszyngton, Hollywood, przestrzeń kosmiczną i ludzkie umysły.
Rana Faroohar, autorka „Makers and Takers” i „Don't Be Evil”
Oparta na dogłębnym researchu i fascynująca… Stone w świetnym stylu opisuje wymagający system zarządzania praktykowany przez Bezosa. Mistrzowska książka!
„The Washington Post”
Brad Stone powraca z kolejną wyczerpującą książką o jednej z najpotężniejszych firm na świecie: „Wszechobecny Amazon” przybliża także postać człowieka, od którego wszystko się zaczęło, Jeffa Bezosa, oraz jego ambicje w firmie i poza nią.
„Fortune”
Brad Stone to Edward Gibbon Amazona — niezawodny i pełen pasji kronikarz jednej z wielkich potęg naszych czasów. Jeśli firma i pewna kultura czy styl życia, które ta firma kreuje, mogą mieć biografa, to Stone nim właśnie jest – co, biorąc pod uwagę wszechobecność Amazona, czyni go biografem czasów, w których obecnie żyjemy.
Jon Meacham, Laureat Nagrody Pulitzera i autor bestsellerów „New York Timesa”
Wszechmocny Amazon. Jeff Bezos i jego globalne imperium Brad Stone
Oprawa twarda |
Wydanie: Pierwsze |
ISBN: 978-83-821-5704-8 |
EAN: 9788382157048 |
Wydawnictwo: Albatros |
Format: 150x230mm |
Cena detaliczna: 49,90 zł |
Rok wydania: 2021 |
34,43 zł
34,43 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką
49,90 zł - sugerowana cena detaliczna
Dodaj do koszyka
Do koszyka
Kup w pakiecie
Kupuj więcej i oszczędzaj
Opis
Ebook i Audiobook
Czytaj jak chcesz. Książka dostępna na czytniki i aplikacje mobilne.
Proponowane podobne
Inni klienci sprawdzali również
Inne książki z tej kategorii
Recenzje
Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.
Globalne imperium
opinia recenzenta nie jest potwierdzona zakupem 2021-12-06Ponadto interesuję się e-commerce, dlatego jeszcze bardziej intrygowało mnie, jak jeden z największych i najpopularniejszych sklepów osiągnął sukces, co przyciągnęło uwagę klientów?
Mało kto wie, że wielki Amazon zrodził się z małej księgarni internetowej założonej przez Jeffa w 1994 r. Zaczynał On bowiem od sprzedaży książek, ale dzięki wprowadzaniu coraz szerszego asortymentu, mała księgarnia nabierała tempa, by później w coraz szybszym tempie zagarniać rynek internetowy i przyciągać coraz więcej klientów. Dziś Amazon, po prawie 30 latach zrewolucjonizował rynek, zdominował Internet i stał się gigantem w branży e-commerce, a sam Bezos już prawie wycofał się z działań w swojej firmie.
Czy książka odpowiedziała na wszystkie moje pytania?
Nie do końca. Choć autor opisał historię budowania firmy od początku, nie koniecznie po kolei, to po drodze tak naprawdę rodziło się jeszcze więcej pytań. Przez to, że książka jest napisana przez osobę postronną, Brada Stona, to niestety nie da się poznać firmy od kuchni, tak jak zapewne czytelnik by chciał. Jest to raczej zbiór zebranych faktów, wiadomości, wydarzeń i rozmów z byłymi pracownikami. Brakowało mi smaczków z bardziej głębszego działania firmy, tak jak było to w biografii Steva Jobsa.
Czy książka jest Laurką dla Amazona?
Otóż nie, choć wydawałoby się, że będzie. Byłam raczej zaskoczona, że firma została przedstawiona w złym świetle, mimo że autor powinien odgrywać rolę osoby obiektywnej, to niestety bardzo dało się wyczuć w Jego intonacji i stylu pisania, że ma określone zdanie o tej firmie i Jego twórcy, przez co, to również udzielało się mi jako czytelnikowi. Pomijając jednak zdanie samego autora, to niestety, ale firma ma bardzo wiele za uszami, nagromadziła sobie wrogów, podejmowała działania, które były złe nie tylko dla ludzi, ale także dla środowiska, więc nie dziwota, że ciężko mieć pozytywną opinię o Amazonie. Książka więc nie jest ani laurką, ani aplauzem dla firmy, pokazuje realia działania firmy i jakie podejmowała kroki by być w miejscu, w którym znalazła się dziś.
Zły pracodawca?
Nie zdziwiło mnie to, ale również czułam się zaskoczony tym, że w Amazonie żaden pracownik nie miał lekko, niezależnie od stanowiska. Jeff Bezos traktował ludzi jak środek do celu. Szybko zwalniał, jak mu się ktoś nie podobał, na początku zatrudniał prawie samych mężczyzn, przez co kobiety nie miały lekko i były dyskryminowane. Często również tłamsił ludzi i nie pozwalał im rozwinąć skrzydeł. Pracownicy nie mogli liczyć również na żadne benefity ze strony firmy. Bezos uważał, że nigdy nic nie jest winny żadnemu pracownikowi. Najgorzej mieli pracownicy w magazynach i hurtowniach. Nie tyle co byli niedoceniani, to musieli pracować w kiepskich warunkach. Jeff stawiał zysk ponad bezpieczeństwo, unikał wszelkiej odpowiedzialności i płacił marne grosze.
Jeff Bezos kradł pomysły?
Wiadome nie od dziś. Stworzył firmę i rozwijał ją na początku na bazie własnych pomysłów. Jednak z czasem coraz więcej zaczynał zaciągać od innych. Na potęgę nie tylko kopiował pomysły, ale także dążył do przebicia marki od której wziął pomysł, tłamsił inne firmy i za wszelką cenę starał się przejąć rynek. I tutaj podałabym Wam wiele intrygujących i dobrze Wam znanych przykładów, jednak warto abyście sami przeczytali tę książkę. Największą jednak zbrodnią ze strony firmy, było kopiowanie produktów o firm, które u nich sprzedawały, a później blokowanie lub zrzucanie pozycji tej firmy, tak żeby już nie mogła na tym zarabiać (jakiś czas temu było głośno o skopiowanym statywie). Amazon chciał aby głównie ich produkty były kupowane.
Oczywiście, nie wszystko tak wyglądało. Jeff Bezos stworzył również parę innowacyjnych pomysłów, które robią wrażenie, jak chociażby sklep samoobsługowy, nad którym prace trwały bez sukcesu wiele wiele lat, do momentu, aż się naprawdę udało. W książce pojawia się wiele smaczków, które warto poznać.
Moja opinia i czy warto sięgnąć po książkę?
Być może nie jest to jedna z najlepszych książek biznesowych jakie przeczytałam, jednak była to zdecydowanie dobra lektura, która nie tylko pokazała mi, jak Bezos zbudował imperium, ale także zmotywowała mnie do realizacji swoich celów.
W tej książce poznacie niesamowitą wizję biznesu i motywacji do ulepszania go w każdym możliwym aspekcie. Jeff Bezos nie tylko stworzył imperium, ale także dał konsumentom, to czego najbardziej szukają. Otworzył się na nich i dążył do jak najlepszej obsługi. Realizował swoje wizje, nie poddawał się, wytrwale budował każdy swój projekt, a także w nie wierzył. Ta książka jest o biznesmenie, który nie zważając na opinie, nie oglądając się za siebie stworzył globalne imperium! Zdecydowanie polecam przeczytać ,,Wszechmocny Amazon" i poznać od środka najpotężniejszą firmę świata.
Powiedz, co sądzisz o tej książce
Dodaj recenzję+
Komentarze
Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.
Komentarze nie są potwierdzone zakupem