Kultura ryzyka w przedsiębiorstwach rodzinnych - Joanna Sadkowska | okładka
Oprawa miękka
ISBN: 978-83-808-5894-7
EAN: 9788380858947
Liczba stron: 350
Cena detaliczna: 69,00 zł

69,00 zł

Produkt niedostępny

69,00 zł - najniższa cena z 30 dni przed obniżką


Opis

W literaturze zarówno światowej, jak i krajowej występuje zauważalna luka badawcza związana z nierozpoznaniem zjawiska, jakim jest kultura podejmowania ryzyka w przedsiębiorstwach rodzinnych, a w konsekwencji: 1. niedostatecznym zdiagnozowaniem istoty oraz przejawów powyższego zjawiska, wymiarów kultury podejmowania ryzyka oraz jej uwarunkowań 2. niezidentyfikowaniem rodzajów tej kultury oraz jej potencjalnego oddziaływania 3. brakiem analiz dotyczących potencjalnych możliwości sposobów kształtowania kultury podejmowania ryzyka w przedsiębiorstwie. Powyższy wątek badawczy jest w przypadku przedsiębiorczości rodzinnej kluczowy, przede wszystkim w kontekście poznania, jakie oddziaływanie na kulturę podejmowania ryzyka wywiera kultura ryzyka właścicieli przedsiębiorstwa, a jakie kultura ryzyka innych interesariuszy, w tym pracowników. Wskazana powyżej luka badawcza ma istotne konsekwencje w obszarze praktyki gospodarczej. W aspekcie praktycznym, w procesach zarządzania w przedsiębiorstwie rodzinnym uwaga właściciela lub innej osoby zarządzającej koncentruje się na identyfikacji, a następnie analizie ryzyka w celu zaplanowania optymalnych reakcji na nie. Pomija się natomiast aspekty kulturowe związane z ryzykiem oraz znaczenie, jakie mają one dla podejmowanych decyzji, a w konsekwencji dla rezultatu prowadzonych działań i przedsięwzięć. Przedsiębiorcy rodzinni nie umieją identyfikować, przez co nie znają specyfiki kultury ryzyka istniejącej w przedsiębiorstwie, w efekcie finalnym zaś nie potrafią jej kształtować i rozwijać zgodnie z przyjętymi założeniami. Ponadto przedsiębiorcy nie mając świadomości i wiedzy dotyczącej relacji pomiędzy kulturą ryzyka a kulturą innych interesariuszy nie potrafią identyfikować jej słabych i mocnych stron, oraz zagrożeń i szans, jakie z niej wynikają. W konsekwencji nierozpoznana kultura podejmowania ryzyka może sama stanowić istotne źródło ryzyka dla przedsiębiorstwa, a przez to zmniejszać szanse na powodzenie realizowanych przedsięwzięć.

Inni klienci sprawdzali również

21,32 zł 21,32 zł - najniższa cena 29,90 zł - cena detaliczna

26,99 zł 26,99 zł - najniższa cena 39,99 zł - cena detaliczna

39,12 zł 39,12 zł - najniższa cena 59,90 zł - cena detaliczna

29,99 zł 29,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna

20,47 zł 20,47 zł - najniższa cena 34,90 zł - cena detaliczna

33,99 zł 33,99 zł - najniższa cena 49,99 zł - cena detaliczna

37,39 zł 39,99 zł - najniższa cena 54,99 zł - cena detaliczna

28,69 zł 29,84 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna

41,31 zł 41,31 zł - najniższa cena 44,90 zł - cena detaliczna

Nowość

28,49 zł 34,90 zł (-18%) - najniższa cena 49,99 zł (-43%) - cena detaliczna

Inne książki z tej kategorii

27,08 zł 22,56 zł - najniższa cena 31,50 zł - cena detaliczna

36,11 zł 30,10 zł - najniższa cena 42,00 zł - cena detaliczna

48,56 zł 48,56 zł - najniższa cena 59,90 zł - cena detaliczna

33,63 zł 33,63 zł - najniższa cena 59,00 zł - cena detaliczna

26,73 zł 24,30 zł - najniższa cena 28,20 zł - cena detaliczna

66,32 zł 66,32 zł - najniższa cena 79,00 zł - cena detaliczna

51,89 zł 59,51 zł (-12%) - najniższa cena 69,00 zł (-24%) - cena detaliczna

44,22 zł 36,86 zł - najniższa cena 49,00 zł - cena detaliczna

22,41 zł 18,68 zł - najniższa cena 29,85 zł - cena detaliczna

Innowacyjny samorząd Rola samorządu w kreowaniu innowacyjności regionalnej - (red.) Leszek Czaplewski, Aneta Szóstek, Daniel Jurewicz | mała okładka
-25 %

Innowacyjny samorząd Rola samorządu w kreowaniu innowacyjności regionalnej

(red.) Leszek Czaplewski, Aneta Szóstek, Daniel Jurewicz

44,83 zł 37,35 zł - najniższa cena 59,70 zł - cena detaliczna

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.

Komentarze nie są potwierdzone zakupem