Strategiczna logika firm rodzinnych Model BELIEFS - Adrianna Lewandowska | okładka
Wydawnictwo Naukowe PWN

Strategiczna logika firm rodzinnych Model BELIEFS Adrianna Lewandowska

Oprawa twarda
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-012-0973-5
EAN: 9788301209735
Liczba stron: 496
Format: 170x245mm
Cena katalogowa: 89,00 zł

89,00 zł 74,05 zł

Oszczędzasz 14,95 zł
-17 %
Zamówienie wyślemy 2021-07-27
Darmowa dostawa!
Darmowa dostawa!

Kup w pakiecie

Kupuj więcej i oszczędzaj

+
=

89,59 zł 74,44 zł

oszczędzasz: 15,15 zł
-16 %
Do koszyka

Opis

Istota firmy rodzinnej polega na połączeniu dwóch systemów – rodziny i biznesu. Spoiwem tych elementów jest nie tylko kapitał, lecz wie?z´ osób należących do jednej rodziny w układzie pokoleniowym. Wyznacza to sposób funkcjonowania podmiotu gospodarczego, determinuje cele, wpływa na kulturę? organizacyjna? i strategie działania

Równocześnie nakładanie się systemów rodzinnego i firmowego prowadzi do wzajemnego nasilania relacji pomiędzy tymi systemami. Badania potwierdzają, że efektywność firmy rodzinnej nie może być analizowana i oceniana bez analizy systemu rodzinnego. Firmy rodzinne są skłonne do wielkich ofiar, nawet do przetrwania długookresowego załamania, aby tylko oszczędzić firmę i społeczność wokół niej. Potwierdza to istnienie innej logiki niż tylko w wymiarze ekonomicznym.

Firma rodzinna stała się modelem dla wszystkich firm. Powodem tego zainteresowania jest fakt, że dzisiejsza firma, bardziej niż kiedykolwiek (…), zbudowana jest w oparciu o budulec, z którego zbudowane są również same rodziny. Podejście to uwypukliło się w obliczu kryzysu gospodarczego ostatnich lat, który pokazał, że przedsiębiorstwa rodzinne mają wysokie kompetencje do przetrwania w trudnych warunkach gospodarczych i radzą sobie lepiej niż firmy nierodzinne.
Ze wstępu

Recenzje

Zapraszamy do napisania własnej recenzji, możesz wysłać do nas tekst przez formularz.

Powiedz, co sądzisz o tej książce

Dodaj recenzję+

Komentarze

Podziel się opinią z innymi czytelnikami i fanami księgarni.