PayPo odbierz kod 30 zł na zakupy
Menu

Games Factory Publishing

Games Factory Publishing
Informacje o sortowaniu:

sortowanie wg Popularności:
Produkty są sortowane według popularności na podstawie kilku czynników: liczby zakupów, ilości i wartości wystawionych ocen, zainteresowania użytkowników mierzonych dodaniem produktu do koszyka lub ulubionych.

sortowanie wg Cena - od najniższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najniższej do najwyższej.

sortowanie wg Cena - od najwyższej:
Produkty są sortowane po aktualnej cenie sprzedaży, od najwyższej do najniższej.

sortowanie wg Od najnowszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najnowsze tytuły, które dopiero trafiły do sprzedaży lub będą dostępne w najbliższym czasie

sortowanie wg Od najstarszych:
Produkty są sortowane według daty premiery. Na początku wyświetlane są najstarsze tytuły.
Rozpoczyna się XX wiek. Ludzkość wkroczyła w drugi okres renesansu – napędzany przez parę, stal i tajemniczą potęgę elektryczności! Szalony geniusz, Nikola Tesla, wyzwał na pojedynek największe umysły świata – zorganizował wielki wyścig przez Szwajcarskie Alpy, rozgrywany bez żadnych ograniczeń. Na neutralnej ziemi zawodnicy budowali potężne maszyny, które następnie poprowadzili ku zwycięstwu – wyciskając z nich siódme poty i dołączając co chwila niewyobrażalne, nowatorskie rozwiązania, które miały zapewnić swojemu twórcy tytuł największego wynalazcy wszechczasów!
Dodatek Obecność: Eskploracja wprowadza 10 nowych miejsc, które zwiększają szanse przeżycia dla nieuchwytnego stworzenia. Odkryjcie bezpieczną Oazę, malowniczy Fjord, czy niekończące się Pola Grzybów i wprowadźcie Waszą rozgrywkę na wyższy poziom! Obecność to asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (Rozbitkom). Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej. Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, Twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie. Obecność: Eskploracja to pierwsze rozszerzenie niemal podwajające ilość kart występujących w grze! Uwaga! To nie jest samodzielna gra! Do rozgrywki wymagana jest podstawowa wersja gry: Obecność. Liczba graczy: 2 - 7 osób Wiek: od 10 lat Czas gry: ok. 30 - 60 minut Zawartość pudełka: 53 karty miejsc 13 kart pościgu 15 kart przetrwania instrukcja
Star Realms to gra karciana oparta na zasadzie budowania talii, gdzie staramy się stworzyć jak najwspanialszą gwiezdną flotę, po to, by pozbawić autorytetu naszego przeciwnika. Do wyboru mamy cztery fakcje: Kult Maszyn – frakcja oparta na maszynach o dużej sile ataku i zdolności usuwania z talii niechcianych kart; Federacja Handlowa – frakcja o dużych możliwościach finansowych i ogromnej sile autorytetu; Gwiezdne Imperium – frakcja, której siłą są wspaniałe okręty, a także możliwość częstego dobierania kart i zmuszania przeciwnika do odrzucania swoich; Bloby – pierwsza rasa obcych napotkana przez ludzi, których siła skupiona jest przede wszystkim na ataku. Star Realms ma proste zasady, których nauczyć można się w kilka chwil. Jej prostota i niesamowity kosmiczny klimat sprawiają, że gra jest szybka i przyjemna. Duża ilość różnych kart ma wpływ na regrywalność, a to znaczy, że nigdy nie zdarzy się nam grać dokładnie w taki sam sposób. Star Realms to świetna gra dla dwóch osób. Jednak gdy połączymy dwa egzemplarze gry, rozgrywka może poszerzyć się o kolejne dwie osoby. Jeśli lubisz gry w klimacie sci-fi, rywalizację i karty, które możesz zabrać wszędzie, ze względu na małe pudełko – Star Realms jest dla ciebie! Zawartość gry: Instrukcja 80 kart (4 talie frakcji) 16 kart zwiadowców 4 karty żmij 10 kart odkrywców 18 dwustronnych kart autorytetu Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2 Czas rozgrywki: 20 minut
Gra Dominion polega na budowaniu talii. Talia gracza symbolizuje jego królestwo - zawiera zasoby, punkty zwycięstwa i możliwe akcje. Na początku jest to smutna, mała kolekcja posiadłości i miedziaków, ale przed zakończeniem rozgrywki może się zapełnić złotem, prowincjami, sługami i budynkami. Wygra gracz, którego talia na koniec rozgrywki będzie zawierać największą liczbę punktów zwycięstwa. Zestaw kart występujący w drugiej edycji: Bandyta (nowa) Biblioteka Festyn Fosa Kaplica Kłusownik (nowa) Kopalnia Kupiec (nowa) Kuźnia Laboratorium Lichwiarz Milicja Piwnica Przebudowa Rękodzielnik (nowa) Sala obrad Sala tronowa Targowisko Urzędnik Warsztat Wartownik (nowa) Wasal (nowa) Wiedźma Wioska Zwiastun (nowa) Zamiast karty Śmietniska gracze będą mieć do dyspozycji podkładkę Śmietniska. Gra jest w pełni kompatybilna z innymi wersjami Dominiona! Rewersy kart są dokładnie takie same - nową podstawową wersję można łączyć ze wszystkimi poprzednimi wydaniami i dodatkami. Zawartość pudełka: 262 karty Królestwa 130 podstawowych kart Skarbu 48 podstawowych kart Zwycięstwa 30 kart Klątwy 26 kart Separatorów 4 puste karty 1 podkładka Śmietniska 1 plastikowa wypraska do przechowywania elementów 1 wkładka z nazwami kart 1 instrukcja
Jeśli spodobała ci się gra Star Realms, ale niestety kręcisz nosem na kosmiczne klimaty, bo wolisz walczyć bronią białą lub rzucać czary, to mamy coś dla ciebie! Hero Realms to gra karciana oparta na mechanice budowania talii, zupełnie jak Star Realms, ale osadzona jest w świecie fantasy, gdzie bitwy toczy się nie na lasery, ale mieczem i zaklęciami. Na początku gry masz do dyspozycji parę sztyletów do atakowania przeciwnika i kilka klejnotów, dzięki którym w trakcie gry będziesz mógł kupować najemników. Zdobywane przez ciebie karty dzielą się na dwa rodzaje: karty akcji i Czempionów, którzy pozostają w grze dopóki przeciwnik nie postanowi ich wyeliminować. Podobnie jak w Star Realms karty wybierać można spośród czterech różnych frakcji: Gildii Kupców, Nekromantów, Dzikich i Imperium. Każda z nich ma specjalne umiejętności, które na pewno przydadzą się, by pokonać przeciwnika. A przeciwników mamy tym razem więcej niż jednego! W podstawową wersję Hero Realms można grać aż w cztery osoby! Hero Realms to świetna gra karciana, której fantastyczny klimat wciąga i nie pozwala szybko się oderwać. Zawartość gry: 144 karty Instrukcja Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 20 minut
Spartakus to gra-legenda (jedna z najpopularniejszych gier w latach 2012-2013) nastawiona na rywalizację między graczami, w której emocje nie słabną nawet na sekundę – to bezwzględna gra dla dojrzałych graczy o mocnych nerwach, którzy są w stanie przetrwać za wszelką cenę przy pomocy swojego sprytu i walczyć z przeciwnościami, które piętrzą się ze wszystkich stron – w postaci pułapek zastawionych przez innych graczy, gotowych wykorzystać każdą okazaną przez nas słabość. • Wiele różnych mechanik połączonych w jedną grę: Spartakus łączy w sobie wiele rodzajów gier – grę karcianą (faza Intryg i faza Zakupów), grę licytacyjną (faza Zakupów), obstawianie wyników (faza Areny) oraz grę przygodową (lub nawet bitewną, w fazie Areny). W czasie rozgrywki wszystkie te elementy współgrają ze sobą, tworząc naprawdę niesamowicie grywalną mieszankę. • Zaangażowanie przez całą rozgrywkę: w każdym momencie gry gracze mogą się przekupywać przy pomocy gróźb, pieniędzy, podarków, propozycji pomocy czy sojuszu, wpływając na teraźniejszy i późniejszy przebieg rozgrywki, starając się zdobyć sojuszników, przeszkodzić własnym najpotężniejszym wrogom i zagwarantować sobie szansę na objęcie prowadzenia.
NOWE KARTY TARGU I INTRYGI Dodatek Spartakus: Węże i Wilk zawiera nowe Karty Targu oraz Intrygi, które możesz dołączyć do gry podstawowej Spartakus: Krew i Zdrada. Po prostu wtasuj je do już posiadanych Talii Targu i Talii Intrygi. Wszystkie karty można wykorzystywać (a nawet jest to zalecane!) w każdej rozgrywce, niezależnie od liczby graczy. NOWE KARTY RODÓW Spartakus: Węże i Wilk wprowadza także 2 nowe Rody. Mogą być wykorzystywane w normalnej rozgrywce na 3 lub 4 graczy albo do rozszerzenia gry do 5 lub 6 osób. Pamiętaj, że dodatkowi gracze oznaczają dłuższą rozgrywkę! Dodatek zawiera dostateczną liczbę kości, żetonów i figurek dla 6 graczy. PRYMALIA Ten dodatek pozwala toczyć walkę na Arenie aż 4 Wojownikom, co oznacza dwa razy więcej krwi i chwały!
NOWE KARTY INTRYGI Dodatek Spartakus: Widmo Śmierci zawiera dwa nowe rodzaje Kart Intrygi: Święta oraz Przechwałki, które możesz dołączyć do gry podstawowej Spartakus: Krew i Zdrada NOWA KARTA RODU Spartakus: Widmo Śmierci wprowadza nowy Ród Kalawiusza. Ród ten może być wykorzystywany niezależnie od liczby osób biorących udział w rozgrywce. Liczba żetonów w niniejszym dodatku pozwala dodać kolejnego gracza. Wraz z dodatkiem Węże i Wilk umożliwia rozgrywkę łącznie aż siedmiu osobom. ROZGRYWKI WIELOOSOBOWE Rozgrywka na 5 lub więcej osób nie zmienia żadnej z podstawowych zasad gry, choć oczywiście zajmie więcej czasu
OBECNOŚĆ to asymetryczna gra karciana, w której jeden gracz (tzw. Obcy) staje do walki przeciwko pozostałym graczom (tzw. Rozbitkom).Jeśli jesteś jednym z Rozbitków, będziesz używał kart Miejsc, aby z ich pomocą przemierzać i badać planetę Artemia. Korzystaj z jej tajemniczych mocy oraz kart Przetrwania i unikaj schwytania przez Obcego do czasu przybycia misji ratunkowej.Jeśli zaś wcielisz się w rolę Obcego, twoim celem będzie schwytanie Rozbitków ze statku badawczego i zasymilowanie ich z ekosystemem rodzimej planety. Korzystaj z kart Pościgu oraz aktywuj tajemnicze moce planety, aby przeprowadzać wielokrotne ataki na Rozbitków, osłabiając ich wolę przetrwania i szansę na przeżycie.
Mistfall: Kampania Valskyrr pozwala graczom zagrać w Mistfall w nowy sposób, łącząc cztery Zadania w jedną kampanię. Każde ukończone Zadanie wzmocni tak Bohaterów, jak i Wrogów, a Valskyrr będzie stawał się miejscem coraz groźniejszym dla śmiałków gotowych stawić czoła okrutnym Mgłom
Nic tak człowieka nie wzrusza, jak pełen trzos. Zwłaszcza jeżeli trzos należy do ciebie, nie do innych. Nie liczy się też trzos leżący na ulicy, po którego wystarczy się schylić. Już się nachylałeś. Powiedzmy to sobie szczerze, życie cię rozpieszcza. Jeszcze 10 lat temu uprawiałeś własny ogródek... i to w lichym kapeluszu. Dziś – twoje królestwo sięga od morza do morza, a twój ogródek jest największy na ziemi. Oprócz tego posiadasz naj-mniejszego psa świata i własny pomnik, w skali 1:1, zrobiony z szarlotki. Oczywiście, nie można kupić czyjejś miłości... ale można kupić zazdrość, czyjś gniew i tą dziwną pustkę w sobie... Zresztą, nie-ważne – znów masz problemy: kolejny raz musisz dać nauczkę swoim ambitnym sąsiadom. Zrób to na bogato
Statek o wysokich masztach i gwiazda, która pokaże drogę – tylko tyle wymagasz od życia. No, może jeszcze parę rzek, które prowadzą do morza. Na własność. Przed tobą niebezpieczne, pełne piratów wody. Wysyłasz więc na próbę parę statków pełnych raczej szczurów niż towarów. Hen, daleko – aż do krain pełnych raczej bogatych kupców, niż szczurów. Uczciwa wymiana. Zajmij na początek parę wysp. Ich mieszkańcy zdają się przyjaźni, szczerzą zęby w uśmiechu i ściskają dłonie, przynajmniej do czasu, kiedy przyjdzie im do głowy wyciągnąć włócznię i dmuchawki z zatrutymi strzałkami. Nie ma tego złego – to da ci pretekst, żeby dać im nauczkę. Pokonasz wszystkie przeszkody, żeby dotrzeć do tych dalekich portów. Potem je podbijesz. Jeszcze później rozejrzysz się za następnymi rzekami. Pewnego dnia wszystkie będą należeć do ciebie.
Jesteś księciem czystej krwi i władasz niewielką, lecz uroczą krainą pełną błękitnych rzek i urodzajnych pól. Różnisz się jednak od własnych, miłujących spokój rodziców i posiadasz wielkie marzenia: pragniesz panować nad potężniejszym królestwem. Gdzie nie sięgnąć wzrokiem, leży ziemia niczyja, pełna pustych, niszczejących warowni oraz niewielkie lenna na granicy anarchii, rządzone przez nieudolnych władyków. Twoje panowanie przyniesie biednym poddanym tych krain światło cywilizacji i od dawna wyczekiwany ład. Przyniesie pokój i zjednoczenie pod jednym sztandarem. Twoim sztandarem. Śpiesz się i zajmij jak najwięcej ziemi dla siebie, nim zrobią to twoi wrogowie. W tym celu wynajmuj mistrzów cechowych, stawiaj na zdobytych obszarach nowe budynki, umacniaj własny zamek i – przede wszystkim – napełniaj sakwy złotem. Nie wiadomo, czy twoi rodzice byliby dumni ze ścieżki, którą obrałeś... no cóż – twoi potomkowie z pewnością będą! Zawartość: 500 kart, instrukcja Wiek graczy: 13+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 30 minut
Znów nastał ten wyjątkowy czas w roku; wieczór pełni księżyca dwunastego miesiąca kalendarza lunarnego. Pora uczcić tę wyjątkową okazję, organizując festiwal lampionów. W tym roku to ty zaczarujesz jezioro wspaniałaym połączeniem kolorowych lampionów. Zawartość: 36 kafelków Jeziora 56 Kart Talentóe 30 Kart Talentów 4 Karty Pomocy 20 znaczników Łódek instrukcja. Gra dla 2-4 gracyz, w wieku powyżej lat 8.
Namiestnik to wyjątkowa gra karciana z systemem piramidy, której akcja dzieje się w legendarnym rosyjskim świecie dark fantasy „Berserk”, gdzie brutalne wojny i krwawe intrygi są chlebem powszednim, a bohaterów tworzą bezwzględność i żądza władzy. Jest to gra planszowa przeznaczona dla 1-4 graczy w wieku powyżej 12 lat. W walce o panowanie nad krainą znaną jako Laar, gracze rekrutują zastępy najemników, od generałów po włóczęgów oraz uchwalają prawa rządzące państwem. Wraz z postępem gry gracze budują własną piramidę władzy, rozwijając w ten sposób potęgę militarną i magiczną, zwiększając swoje wpływy i pozyskując kamienie szlachetne, które pozwolą na dalszą rozbudowę imperium. Gracz z największą ilością punktów władzy na koniec gry zostaje zwycięzcą i władcą całego Laaru! Namiestnik oparty jest na unikatowym systemie pięciopoziomowej piramidy, którą tworzymy z kart najemników – jeden wybór wpływa na następny, a profity danej karty zależą od jej miejsca w całym układzie królestwa. Do dyspozycji graczy oddane zostają także karty praw, zwoje magii i punkty chwały, które można sprytnie zagrywać, aby popsuć szyki innym uczestnikom rozgrywki lub zaplanować dalekosiężną strategię. O karty najemników gracze licytują się na początku każdej tury, używając do tego kamieni szlachetnych, które zgromadzili w skarbcu, a które służą także do aktywacji umiejętności i efektów kart układanych w piramidzie. Gra wymaga dobrego planowania własnych posunięć i umiejętności zarządzania posiadanymi zasobami – tak aby szybko osiągać własne cele i nie pozwolić na to innym graczom. Zawartość gry: - 60 kart postaci - 20 kart praw - 4 karty aukcji - 64 kamienie szlachetne (po 16 w każdym z następujących kolorów: niebieskim, czerwonym, zielonym i żółtym) 33 dwustronne żetony magii/nauki - 17 dwustronnych żetonów ataku/obrony - 54 żetony władzy o różnych nominałach (8 żetonów wartych 2, 3, 10 i 12 punktów; 4 żetony warte 4, 5, 7, 8 i 15 punktów; 2 żetony warte 6 punktów) - 24 żetony premii za magię (20 dwustronnych żetonów o wartości +2/+3; 4 żetony o wartości +5) - 12 żetonów premii za kolor (2 o wartości +2 i 1 o wartości +4, w każdym z czterech kolorów: niebieskim, czerwonym, zielonym i żółtym) - 4 zasłonki gracza - zbiór zasad Wiek: 12+ Liczba Graczy: 1 - 4 graczy
Wojenna zawierucha objęła całe imperium! Kosmiczne cywilizacje, rywalizując o uzyskanie przewagi, wysyłają w galaktyczną przestrzeń floty statków kosmicznych. Ich celem jest zdobycie kontroli nad najzamożniejszymi systemami. Zawartość: 7 dwustronnych kafelków planszy 52 żetony statków 12 kart rozkazów 4 karty pomocy 42 kafelki punktów wskaźnik pierwszego gracza instrukcja Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 30-45 minut
Dzięki rozpowszechnieniu się rewolucyjnego wynalazku, jakim jest napęd skokowy, w galaktyce rozwinęły się nowe frakcje. Charyzmatyczni liderzy i przedsiębiorcy stanęli do rywalizacji, w której stawką jest zatrudnienie najtęższych umysłów i osiągnięcie celów przynoszących zyski. Czy masz wystarczającą ambicję, by stworzyć najprężniej rozwijające się galaktyczne imperium> Rzuć kośćmi i przekonaj się sam! Zawartość: 38 specjalnych kości 14 kafli Frakcji 7 kafli Rodzimych Planet 5 kafli do gry 20 kafli Celów 90 żetonów Talentów arkusz naklejek instrukcja Do gry wymagana jest edycja podstawowa Roll for the Galaxy. Wiek graczy: 14+ Liczba graczy:2-5 Czas rozgrywki: 45 minut
Korporacja Solarus odkryła niewyczerpalne źródło rzadkich i cennych minerałów zakopanych głęboko pod skorupą Czerwonej Planety. Zasoby te pozwoliłyby rozwiązać kryzys energetyczny Ziemi i zasilić wyprawy wgłąb kosmosu, niezbędne z powodu postępującego przeludnienia planety. Zostałeś wybrany do poprowadzenia załogi elitarnych pilotów Kapsuł, którzy zagłębią się w powierzchni Marsa podczas pierwszej wielkiej ekspedycji wiertniczej. Zawartość pudełka: 122 karty 188 kafelków 4 plansze Instrukcja Wiek graczy: 13+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 75 minut
W grze Tawerna wcielasz się w rolę karczmarza, który ze świętem wiąże duże nadzieje, licząc nie tylko na zysk, ale i rozgłos, który zwiększy popularność przybytku. Na sukces przyjdzie ci jednak zapracować: będziesz musiał poradzić sobie z przedstawicielami czterech ras poddanych królestwa. Musisz także sprostać wysokim wymaganiom królewskiego dworu, wkupując się w jego łaski za pomocą kurtuazji i uprzejmości. Czy uda ci się dokonać tego wyłącznie uczciwymi metodami? Czy też zmuszony będziesz uciec się do podstępów, magii i pomocy najbardziej wpływowych dygnitarzy Królestwa? Zawartość pudełka: plansza 36 kart zaklęć 34 karty klientów 36 żetonów klientów monety 25 znaczników aktów własności 12 żetonów gildii 15 kafelków królewskich zaszczytów 1 żeton króla 1 żeton królowej 15 żetonów przywilejów 25 znaczników punktacji instrukcja 5 kart pomocy gracza 4 figurki dygnitarzy Wiek graczy: 12+ Liczba graczy: 2-5 Czas rozgrywki: 60-90 minut
Jesteś wielkim władcą, poszukującym nowych lądów i pragnącym poszerzyć swoje wspaniałe Królestwo. Odkryjesz wiele nowych ziem, pól uprawnych, jezior i majestatycznych gór, nim znajdziesz wreszcie swoje upragnione miejsce na Ziemi. Uważaj jednak, wielu innych władców opuściło domy w tym samym celu. Kingdomino to wspaniała gra taktyczno-strategiczna bazująca na mechanice domina, w której gracze tworzą królestwo wokół swojego zamku za pomocą kolorowych kafli, zgodnych ze sobą jedną z części – podobnie jak w ukochanej przez graczy klasycznej grze Domino – dbając, aby nasze królestwo nie było zbyt małe, lecz także, aby nie rozrosło się ponad miarę oraz stawiając na tak powstałej planszy w kluczowych miejscach specjalne budynki! Wspaniała gra dla całej rodziny (i nie tylko): Kingdomino jest prostą, bardzo zabawną i przyjemną dla oka grą: dzięki kolorowej, komiksowej stylistyce, z płytkami o wielu ciekawych szczegółach – krajobraz krainy składa się bowiem z płytek lasów, mokradeł, pól oraz rzek, która zadowoli nawet najbardziej wymagających fanów gier planszowych. Posiada jednak wiele elementów, które zadowolą starszych graczy – to od uczestników rozgrywki zależy jak wiele miejsca poświęcą czystej zabawie, a ile przezornej strategii. A wszystko to w jedynie 30 minut! Piękne wydanie: Kingdomino zawiera wiele kolorowych, dwuczęściowych kafli, 8 pionków w czterech kolorach, cztery kartonowe, trójwymiarowe zamki oraz płytki startowe – wykonane z grubego kartonu, ze wspaniałymi, kolorowymi grafikami, wręcz tryskającymi radością i zachęcającymi do wspólnej zabawy. Kingdomino, to jedna z tych gier, które chwyciły za serca graczy nowych, jak i tych mocno obeznanych ze światem gier planszowych, młodszych i starszych. Kingdomino, to wspaniała zabawa dla każdego! Krótki czas i olbrzymia regrywalność sprawią, że wielokrotnie na królestwem Kingdomino będą rozlegać się Wasze radosne śmiechy! Zawartość gry: 4 płytki startowe 4 trójwymiarowe zamki 48 płytek domina 8 drewnianych znaczników króla Wiek graczy: 8+ Liczba graczy: 2-4 Czas rozgrywki: 15 minut
“No co tam?” to prosta i szybka rodzinna gra logiczna dla 2-4 graczy w wieku 8+, w której uczestnicy rozgrywki starają się zgromadzić jak najwięcej ptaków na jednym drucie, szybciej i sprawniej niż reszta graczy! Więc... no co tam? Zagramy?Proste i szybkie zasady. Autorzy gry Dennis Kirps; Jean-Claude Pellin doskonale wiedzą, co kochają zarówno dzieci, jak i dorośli – w „No co tam?” w sprytny sposób będziecie odkrywać karty (niczym w memo) oraz układać zestawy różnokolorowych ptaków. Proste, szybkie i ekscytujące – do wyjaśnienia w niecałą minutę!
Najeźdźcy z Północy przeniosą was w złoty wiek panowania północnych plemion nad okolicznymi morzami, w czasie, gdy mieszkańcy każdej nad-morskiej osady drżeli przed niespodziewanym atakiem przerażających i nieustraszonych wikingów. Gracze wcielają się w jednego z tych wielkich wojowników i będą starali się zaimponować wodzowi wioski, poprzez przeprowadzenie jak największej ilości udanych zamorskich wypraw. W tym celu będą musieli zebrać drużynę, przygotować prowiant i wyposażenie, aby wyruszyć na pełną chwały i bogactw przygodę. Ich nagrodą będzie srebro, żelazo i żywy inwentarz oraz – o ile dopisze im szczęście – chwalebna śmierć w bitwie, a być może nawet spotkanie z samą Walkirią. Topory w dłoń, nadchodzi czas wyprawy!
Świat jest olbrzymi i twoje królestwo także. Powiedzmy sobie szczerze – to już nie królestwo, to imperium. To czyni cię imperatorem. Posiadasz luksusowe krzesła i ludzie nazwali twoim imieniem sałatkę ze śliwkami. Jednak nie tak łatwo być imperatorem. Musisz wstawać skoro świt, aby rozpalać święty płomień. Następnie godzinami przesiadujesz z członkami administracji, aby ustalić czemu właściwie płomień dzień w dzień się wypala. Rzadko do czegoś dochodzicie. Od czasu do czasu twoje potężne armie zajmą jakiś kontynent, a ty nie wiesz co z tym zrobić, ponieważ nigdzie ci się już nie zmieści. No i istnieje też ryzyko zamachu. Na szczęście masz przy sobie degustatora potraw, który testuje każdy posiłek zanim go skosztujesz i zdarza się, że umiera. Wtedy chodzisz głodny. Przydatny okazuje się też degustator noży. Miły człowiek. Smutno ci, że nie możesz pójść na żadne Idy – marcowe czy jakiekolwiek. Jednak ostatecznie bycie imperatorem to świetna robota. Nie oddałbyś jej nikomu za nic w świecie. Zwłaszcza, że i tak cały świat należy do ciebie. Dominion: Imperium to dziesiąte rozszerzenie do Dominiona (w Polsce wydane jako czwarte), najpopularniejszej gry o budowaniu talii. Zawiera nowe karty Królestwa, karty Zdarzeń, karty Krajobrazów a także żetony Zwycięstwa oraz żetony Długu. Karty z dodatku Dominion: Imperium wprowadzają do rozgrywki zupełnie nowe rozwiązania. Dzięki żetonom Długu, dobierzesz niektóre z kart zadarmo, by opłacić je dopiero w następnych turach. W Imperium jeden zestaw może posiadać na raz dwie zupełnie odmienne karty. Karty Krajobrazów znacznie powiększają możliwości zdobywania punktów zwycięstwa na koniec gry. Karty Zdarzeń każdy może aktywować (za odpowiednią opłatą oczywiście), ale nikt nie może ich kupić. Dodatkowo gra wykorzystuje rozwiązania znane z Przystani (karty Następstw) oraz karty korzystające z żetonów zwycięstwa (znane ze Złotego Wieku). Dodatek w pełni kompatybilny z podstawową wersją Dominiona oraz ze wszystkimi dodatkami! Produkt nie jest samodzielną grą, do jego używania potrzebna jest podstawowa wersja gry Dominion lub Dominion: Intryga. Zawartość pudełka: 242 karty Królestwa: po 10 sztuk kart: Archiwum, Czarodziejka, Dzielnica, Dziki gon, Forum, Inżynier, Kapitał, Klejnot, Korona, Królewski kowal, Legionista, Ofiara, Ogrodnik, Świątynia, Targ rolny, Willa, Władca, Wyścig rydwanów po 5 sztuk kart: Emporium, Fortuna, Gladiator, Głazy, Gwarna wioska, Katapulta, Obozowisko, Osadnicy,Patrycjusz, Zdobycz - po 2 sztuki kart: Dostatni zamek, Królewski zamek, Mały zamek, Skromny zamek po 1 sztuce kart: Nawiedzony zamek, Niszczejący zamek, Okazały zamek, Rozległy zamek 24 karty Separatorów 21 kart Krajobrazów: Akwedukt, Arena, Bazylika, Fontanna, Fort rozbójników, Grobowiec, Kolumnada, Labirynt, Łaźnia, Łuk triumfalny, Mur, Muzeum, Obelisk, Pałac, Pole bitwy, Przełęcz, Sad, Sprofanowane sanktuarium, Twierdza, Wieża, Wilcze leże 13 kart Zdarzeń: Aneksja, Awans, Bankiet, Datek, Dominacja, Gratka, Podatek, Podbój, Rytuał, Solna klątwa, Triumf, Zaślubiny, Zejście 56 żetonów Zwycięstwa 40 żetonów Długu

Bestsellery

Bestseller
Witajcie w cyfrowym więzieniu Dobrowolnie oddajemy im część siebie przy każdym kliknięciu przycisku „zaloguj”. A one same siebie stawiają się na piedestale, czym nadają sobie niemal boski charakter. Sylwia Czubkowska odkrywa, jak mocno big techy manipulują politykami i opiniotwórcami, a także jak podporządkowują sobie prawo tak, by działało na ich korzyść. Po co prezes Google’a spotyka się z premierem Polski? Jak Microsoft i Amazon przejmują polskie szkoły? Dlaczego nie mamy szans w starciu z Facebookiem?   Sylwia Czubkowska odsłania skrupulatnie zaplanowane strategie podbicia rynków przez wielkie firmy technologiczne. Ceniona autorka bestsellera Chińczycy trzymają nas mocno i ekspertka w dziedzinie nowych technologii pokonała setki kilometrów, aby zobaczyć, na czym polega zawłaszczanie świata przez big techy. W tej przełomowej książce ujawnia wzorzec, dzięki któremu wielkie korporacje coraz bardziej się wzbogacają i powiększają swoją władzę – a my, jako jednostki, stajemy się coraz bardziej bezbronni.
Bestseller
Na kartach tej książki opisano oraz obrażono ponad 100 różnych ptaków, które można spotkać w Polsce. To idealny tytuł dla wszystkich miłośników tych skrzydlatych cudaków, ludzi, którzy ich nienawidzą, oraz każdego, komu stół się chybocze i trzeba coś podłożyć pod nogę. Który ptak nabija swoje ofiary na pal? Kto jest w stanie przy pomocy samej kupy zabić jastrzębia? Komu sikorki wydziobują mózgi? Co robi kaczka opodal krzaczka i dlaczego jest to sprawa dla prokuratury? Jeżeli chcecie poznać odpowiedzi na te pytania, to mam dla was dwie wiadomości. Najpierw zła: powinniście się leczyć. Teraz również zła, ale z numerem dwa: trafiliście we właściwe miejsce. Poza tym prawdopodobnie i tak jest już dla was za późno. Ptaki są uzależniające. Nie trzeba ich nawet za często palić. Wystarczy rzucić na nie okiem. W książce znajdziecie dobre rady, jak przygotować się do obserwacji ptaków, tak żeby nie odmrozić sobie tyłka, nie spaść z mostu i być może zrobić jedno lub dwa zdjęcia, na których faktycznie będzie widać ptaka, a nie tylko pięćdziesiąt odcieni gałęzi. Powiem wam również, jak dobrać karmnik, gdzie go powiesić i dlaczego ucierpi na tym wasze zdrowie psychiczne. Dowiecie się, gdzie i kiedy można spotkać poszczególnych pierzastych potomków dinozaurów. Jak robi wróbel, a jak dzięcioł i kawka. Każde z nich oczywiście robi brzydko sobie nawzajem i otoczeniu, ale dodatkowo wydają różne podejrzane odgłosy, które warto znać, żeby wiedzieć, który drań was tym razem obudził. Mówiąc krótko, nie zdajecie sobie nawet sprawy, w jakie kłopoty się pakujecie.  
Bestseller
Zbyt długo historia Afryki była przedstawiana przez pryzmat kolonializmu i niewolnictwa – teraz nadszedł czas, by poznać ją na nowo! Zeinab Badawi, brytyjska dziennikarka i badaczka sudańskiego pochodzenia, przywraca Afryce należne miejsce w globalnej historii. Jako potomkini rdzennych Afrykanów sięga do korzeni kontynentu, by opowiedzieć jego historię tak, jak powinno się ją znać – bez filtrów zachodnich narracji. Dzięki setkom rozmów, jakie autorka odbyła z historykami, archeologami i lokalnymi opowiadaczami, poznasz nieznane do tej pory fakty. Wyrusz w niezwykłą podróż przez tysiąclecia: od pierwszych ludzi przez starożytne cywilizacje i niezwykłych afrykańskich władców aż po walkę o wolność i tożsamość. To nie jest kolejna książka o Afryce napisana z europejskiego punktu widzenia, ale historia opowiedziana z perspektywy tych, którzy ją tworzyli. Odkryj prawdziwą historię Afryki – opowieść, która należy do nas wszystkich. Wszyscy pochodzimy z Afryki, dlatego ta książka jest dla każdego. Zeinab Badawi oddała głos Afryce. Upomniała się o jej historię – widzianą z perspektywy rdzennych mieszkańców. Chciałoby się powiedzieć: wreszcie. W efekcie dostaliśmy kompendium dla każdego, kto chciałby zweryfikować stereotypowe wyobrażenia o tym kontynencie. Afryka to nie tylko doświadczenie niewolnictwa i kolonializmu. To historia początków ludzkości, dynamicznego rozwoju kultur, niezwykłych władców i zadziwiającej sztuki. A poza tym – jak pisze Badawi – wszyscy jesteśmy z Afryki. Lidia Raś, weekend.gazeta.pl Zeinab Badawi to brytyjska dziennikarka, prezenterka telewizyjna i reżyserka sudańskiego pochodzenia. Znana jest przede wszystkim z pracy w BBC – jako prowadząca takie programy jak Global Questions oraz HARDtalk. Od 2021 roku kieruje Szkołą Studiów Orientalnych i Afrykańskich (SOAS) przy Uniwersytecie Londyńskim. Ukończyła studia z zakresu filozofii, polityki i ekonomii (PPE) na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz historię i antropologię Bliskiego Wschodu na SOAS. Jej książka Afrykańska historia Afryki znalazła się w finale prestiżowego wyróżnienia Nero Book Award.
Bestseller
Pierwszy wywiad rzeka z Rafałem Trzaskowskim. Pełna anegdot opowieść o jego życiu prywatnym, pasjach i polityce. Rafał Trzaskowski – prezydent Warszawy i kandydat na prezydenta Polski – opowiada o rodzinie, o dorastaniu w czasach komuny, o miłości do historii, literatury i sportu. Zaprasza do swojej codzienności i prowadzi za kulisy polityki. To podróż przez najnowsze dzieje naszego kraju, w której doświadczenia Trzaskowskiego splatają się z losem wszystkich Polaków. Mowa tu o optymizmie, głodzie życia, potrzebie wykonywania dobrej roboty i nadziei na lepszą, silną Polskę, która sprosta wyzwaniom współczesnego świata. Z rozmowy z Donatą Subbotko – autorką wielokrotnie nagradzanych wywiadów – wyłania się szczery i osobisty portret człowieka, który żyje w samym sercu polskiej polityki. To jak spotkanie z Rafałem twarzą w twarz. „Myślę, że liczy się tylko to, czy ktoś jest prawdziwy. Autentyczność, a nie fałsz” – Rafał Trzaskowski.
Bestseller
Na łamach tej książki zniesławiono 101 zwierząt, które możecie spotkać na lądzie, w wodzie oraz w waszych koszmarach. To tytuł dla miłośników fauny, którzy wiedzą, że prawdziwe uczucie wymaga wyrzeczeń, a niekiedy również maści na komary, odciski i ból czterech liter, kiedy człowiek słyszy bobra, czuje bobra, ale zobaczyć go za cholerę nie może, bo mu przyroda złośliwie zasłania. Znajdziecie tutaj odpowiedzi na pytania, których wcale nie chcieliście zadać, a potem uszczęśliwicie za ich pomocą znajomych oraz rodzinę. Dlaczego lody zalatują bobrem? Który polski ssak jest jadowity? Czego szukają górale wewnątrz kozicy? Która ryba zasuwa na piechotę?  A która jest rzecznym wampirem? Jeżeli sięgnęliście po ten tytuł i powyższy opis nie zdołał was jeszcze zniechęcić, to i tak jest już za późno na leczenie. Jesteście miłośnikami przyrody, moje kondolencje. Skoro jednak siedzimy w tym razem, to równie dobrze możemy się zacząć urządzać.  Każde ze zwierząt obrażonych w książce otrzymało opis, ilustrację oraz spis cech, które przy odrobinie dobrej woli pozwolą odróżnić ryjówkę od rzęsorka, żmiję od zaskrońca oraz dzika od rowerzysty. Książka jest podzielona na habitaty, czyli miejsca, w których natura ma pewne cechy szczególne, na przykład nadmiar drzew w przypadku lasu, wody nad morzem czy warszawiaków (właściwie wszędzie). Informacje te można wykorzystać podczas obserwacji zwierząt, ale ostrożnie. Dlatego kilka rozdziałów poświęcono temu, czym w ogóle jest ta cała obserwacja, jak się do niej przygotować i co zrobić, żeby nie zasłużyć na miano leśnego palanta. I pamiętajcie: zachowajcie daleko idącą ostrożność, bo gapienie się na zwierzęta jest niestety uzależniające.
Bestseller
CODZIENNIE PATRZ NA ŚWIAT, JAKBYŚ OGLĄDAŁ GO PO RAZ PIERWSZY. Czy w ciągu dwunastu dni można poznać smak życia i odkryć jego najgłębszy sens? Dziesięcioletni Oskar leży w szpitalu i nie wierzy już w żadne bajki. Na jego drodze staje tajemnicza pani Róża, która ma za sobą karierę zapaśniczki i potrafi znaleźć wyjście z każdej sytuacji… Oskar i pani Róża to najsłynniejsza powieść Érica-Emmanuela Schmitta, znakomitego francuskiego pisarza i filozofa, którego książki przetłumaczono na 35 języków. Czytelnicy na całym świecie pokochali go za niezrównaną wrażliwość i mądrość, z jaką opisuje nawet najbardziej skomplikowane emocje. Dzięki małemu Oskarowi ponad pół miliona Polaków przekonało się, że warto cieszyć się każdą chwilą życia. Powieść ""Oskar i pani Róża"" to przełomowa książka, która w wyjątkowy sposób łączy w sobie elementy dramatu, komedii i filozofii. Przygoda, w którą wplątani zostają Oskar i pani Róża, to nie tylko walka z chorobą i cierpieniem, ale przede wszystkim poszukiwanie odpowiedzi na pytania, które nurtują każdego człowieka. Jak znaleźć sens życia w obliczu śmierci? Czy istnieje prawda uniwersalna, która pozwoli zrozumieć mechanizmy rządzące światem? Mimo ciężkiego tematu, Schmitt porusza go w sposób delikatny i pełen empatii. To właśnie ta wrażliwość sprawia, że ""Oskar i pani Róża"" jest tak zaskakująco bliskie sercu czytelników. W powieści nie ma miejsca na banał - każda strona przekonuje o autentyczności przeżyć bohaterów i przemyślanej konstrukcji fabuły. Pani Róża, z jej niekonwencjonalną mądrością, staje się dla Oskara nieocenionym przewodnikiem w świecie pełnym zawiłości. To dzięki niej młody chłopiec na nowo odkrywa radość życia, a nawet w najtrudniejszych chwilach potrafi znaleźć iskrę nadziei. ""Oskar i pani Róża"" to książka, która nauczy czytelnika, jak patrzeć na świat jakby był on na nowo odkrywany. To lektura, która udowadnia, że nawet w obliczu cierpienia, można odkryć prawdziwe piękno życia. Ta książka to nie tylko lektura, ale przede wszystkim lekcja, jak cieszyć się każdą chwilą, niezależnie od okoliczności. Światowej sławy autor, Éric-Emmanuel Schmitt, udowadnia, że literatura jest najdoskonalszą formą opisu skomplikowanych emocji, a jego dzieła to dowód na to, że wartości jak empatia, mądrość i miłość są uniwersalne i przekraczają granice języka i kultury.
Bestseller
Najnowsza książka twórcy haseł „państwo z kartonu” i „patodeweloperka” Co jest nie tak z Polską? Jakie są źródła patologii życia publicznego? Takie pytania zadaje sobie wielu z nas, obserwując polską rzeczywistość. Jan Śpiewak zabiera nas w podróż po Patopaństwie. To opowieści o kraju, w którym feudalizm i dziki kapitalizm podają sobie ręce nad głowami obywateli. O januszexie, który przebrał się za europejskie państwo. O szlacheckim folwarku, który nigdy nie umarł, a w III RP wręcz się odrodził. Dlaczego polskie osiedla mieszkaniowe przypominają chów klatkowy, zamiast być dobrymi miejscami do życia? Dlaczego pijemy więcej alkoholu niż w czasach PRL-u? Dlaczego pracujemy dłużej i w gorszych warunkach niż większość Europy? Czemu media tradycyjne i społecznościowe promują patologie? Dlaczego Polacy spłacają najdroższe kredyty hipoteczne w Unii? Dlaczego miliony Polaków nie mają dostępu do transportu publicznego? Czemu polskie instytucje przypominają folwarki? Dlaczego w polityce od 35 lat są te same twarze? Dziesiątki trudnych pytań, setki niewesołych odpowiedzi. Autor przypomina, że państwo może zrobić dla obywateli wiele dobrego, jeśli tylko realizuje interesy wspólnoty, a nie najsilniejszych. Razem możemy niemal wszystko, osobno niewiele. Tymczasem – witajcie w Patopaństwie. „Janek Śpiewak bywa ostry, radykalny, niektórzy zarzucają mu nawet swego rodzaju fanatyzm. I być może tak jest, ale gdy idziemy przez dżunglę, na przodzie musi iść ktoś, kto ma maczetę. Janek wycina nam drogę do trochę lepszego świata, niż ten, który mamy” Jakub Żulczyk
Bestseller
Must have tego lata! Czas na przygodę! Zabierz swój ukochany Summer BookTok Journal, gdziekolwiek tylko chcesz. Wakacyjny obóz, city break, camping z przyjaciółkami, wielkomiejskie nicnierobienie czy wakacje na wsi – nie ma znaczenia, jak spędzasz lato, Twój journal będzie zawsze z Tobą. Podejmij nowe wyzwania, wypełnij wciągające quizy i szalone listy, dzięki którym nie będziesz się nudzić nawet przez chwilę. Uzupełniaj, rysuj, wklejaj i wycinaj. Baw się świetnie nie tylko latem! xoxo @agatandbooks
Bestseller
Radosław Sikorski, były minister spraw zagranicznych i obrony narodowej, wraca do bestsellerowej analizy politycznej z 2018 roku. Uzupełnia swoje obserwacje, stawia nowe prognozy, rozmawia –m.in. z Donaldem Tuskiem – i z uwagą patrzy w przyszłość. Czy zmierzamy ku geopolitycznej katastrofie? – pytał w 2018 roku Sikorski. O ile wtedy na scenie międzynarodowej patrzono na nas ze zdumieniem, o tyle dziś dominuje brak zaufania. Rząd Prawa i Sprawiedliwości w czasie trwającej w Europie wojny raz po raz zraża do siebie sojuszników. I nie tylko sojuszników – wewnętrznie jeszcze nigdy nie byliśmy tak podzieleni. Ograbianie polskiej gospodarki idzie w parze z zawłaszczaniem narodowych symboli, rozdawnictwem, rozkładem sądownictwa i wolnych mediów. Rządzący grają na najniższych instynktach, ryzykując obudzenie dawnych demonów. Trwa przerażający romans ze skrajnie prawicowymi ksenofobami, seksistami i bigotami. Katastrofa dzieje się na naszych oczach. Tymczasem Polska może – i powinna – być lepsza.
Bestseller
AIR FRYER – URZĄDZENIE DO ZADAŃ SPECJALNYCH! Szybszy i tańszy w działaniu od piekarnika. Przyrządzisz w nim prawie wszystko. Poznaj tajniki pieczenia ciepłym powietrzem! Aby dobrze zacząć dzień, przygotuj puszyste wytrawne omlety lub własnoręcznie skomponowaną chrupiącą granolę z orzechami i owocami. Na obiad przyrządź zupę z pasternaku z miodem, sycące steki z kalafiora lub cudownie soczyste kotlety jagnięce.  Masz ochotę na deser? W air fryerze zrobisz też przełamane nutą słonego karmelu bananowe babeczki, kukurydziane batoniki, a nawet orzeźwiające ciasto cytrynowe! ODKRYJ PEŁNY POTENCJAŁ SWOJEGO AIR FRYERA Jeśli stawiasz pierwsze kroki w smażeniu ciepłym powietrzem – ta książka pomoże ci wybrać odpowiedni model urządzenia, zdradzi, co zrobić, żeby twoje dania były doskonałe za każdym razem, i otworzy przed tobą drzwi do prawdziwego mistrzostwa!
Bestseller
Miesięcznik ZNAK w sam raz na majówkę Tęsknota za offlinem Amerykańska psycholożka Susan Pinker opisywała w książce „Efekt wioski” małą miejscowość na Sardynii, której mieszkańcy dożywają nawet 100 lat. Jednym z wyjaśnień jest to, że łączy ich sieć pozytywnych relacji: z sąsiadem, sprzedawcą czy listonoszem. Te codzienne small talki o błahych sprawach zachęcają do wyjścia z domu, wzmacniają dobre samopoczucie, a ostatecznie przyczyniają się do zdrowia i długiego życia. Coraz częściej żyjemy samotnie, pracując z domu, obsługiwani przez aplikacje i kurierów dowożących pod drzwi potrzebne produkty. To nasz wybór, w wielu aspektach bardzo wygodny. Ale zarazem niesie on ze sobą koszty: psychiczne, zdrowotne, relacyjne, polityczne.   Jakie korzyści dają nam small-talki? Dlaczego spędzamy z innymi ludźmi coraz mniej czasu? Czy młode pokolenie odrzuci smartfony i media społecznościowe? A może to AI stanie się idealnym przyjacielem i kochankiem? Jak żyć bardziej offline? Odpowiadają: Karolina Sulej, Kamil Fejfer, Nicholas Carr Ponadto w numerze: Przeciętność jako forma istnienia, czyli mądrość Virginii Woolf Jak kapitalizm karmi się darmową pracą kobiet? Wejść do Hollywood tylnymi drzwiami. O studiu A24 Lekarz Tadeusz Oleszczuk: Jesteśmy ofiarami śmieciowego jedzenia Projektantka Magda Jurek zdradza, jak pracuje meblach do pisania i dąsania się. Kolejny odcinek cyklu Piotra Oczki o przedmiotach Fotoreportaż Michała Łuczaka: samotność po islandzku
Bestseller
Rodzina. Czy najlepiej wychodzi się z nią na zdjęciach? Opuścić ją, kiedy robi się niewygodnie? A może jednak naprawiać relacje. Czy na pewno jesteś sobą? A może od lat odgrywasz rolę, która została ci przypisana – nieświadomie dopasowując się do rodzinnego układu sił? Czasem nie zdajemy sobie sprawy, że nasz sposób funkcjonowania w relacjach nie jest wyłącznie kwestią osobowości, lecz efektem niewidzialnych mechanizmów, które kształtują dynamikę każdej rodziny. Opiekuńcza siostra, syn bohater, niewidzialne dziecko, arogancki lub nieobecny ojciec czy silna matka – to nie tylko etykiety, ale często strategie przetrwania w systemie, który dąży do stabilności, czasem kosztem jednostki. Czy da się z tego wyrwać? Czy możliwe jest życie poza schematem? A może klucz tkwi nie w ucieczce, lecz w zrozumieniu, jak systemy – nie tylko rodzinne, ale także społeczne czy zawodowe – wpływają na nasze decyzje, emocje i tożsamość? Książka Joanny Flis to zaproszenie do myślenia systemowego, które pomaga zobaczyć siebie w szerszym kontekście i odzyskać wpływ na własne życie. Bo prawdziwa wolność zaczyna się tam, gdzie kończy się automatyczne odgrywanie ról, które nam przypisano.
Bestseller
Czerwcowy Miesięcznik ZNAK Nie jesteś swoją diagnozą „Zaczynasz 10 zadań naraz i nie kończysz żadnego? Rozpraszają cię dźwięki i zapachy? Podejmujesz decyzje bez zastanowienia? – najpewniej masz ADHD”. Diagnoza pomaga opracować proces leczenia, otrzymać refundowane recepty, ułatwia komunikację między specjalistami. Samym pacjentom często przynosi ulgę i poczucie, że istnieją ścieżki pomocy z tym, z czym się zmagają. Zdarza się jednak, że sprowadzamy do niej naszą osobowość: ma wyjaśniać wszystkie trudności, ogranicza sprawczość. Zamiast prowadzić ku zdrowieniu – oddziela nas od innych i świata. „Nasze choroby nie są ograniczone do naszej czaszki, ale powstają i są podtrzymywane przez nasze relacje i społeczności, w których funkcjonujemy” – pisze w książce Obcy dla samych siebie dziennikarka „New Yorkera” Rachel Aviv. Autorka, opisując przypadki pacjentów wymykających się diagnozie, opowiada się za złożonością i skomplikowaniem ludzkiej psychiki. Nie da się  jej sprowadzić do postawienia diagnozy, bo najwięcej o człowieku mówi po prostu jego własna historia. Skąd wziął się gwałtowny wzrost liczby osób w spektrum autyzmu i z ADHD? Jak social media robią z nas pacjentów? Czy diagnoza uchroni dziecko przed cierpieniem? Odpowiadają: psychoterapeutka Cveta Dimitrova, neurolożka Suzanne O'Sullivan oraz pisarka Natalia Fiedorczuk Ponadto w numerze: Trump 2.0, czyli Ojciec chrzestny w Białym Domu Anna Bikont: Mama nigdy mi nie powiedziała, że jestem Żydówką Stereotypy czy początek zmian? Jak kino pokazuje seksworking Agnieszka Szydłowska: Jestem mistrzynią prokrastynacji, ale jako szefowa Trójki musiałam sobie z tym poradzić Michał Choiński: Głosy spoza amerykańskiej historii Romowie w Bośni i Hercegowinie, czyli kolejny odcinek reporterskiego cyklu Anny Alboth Krzyżówka dla mądrali Felietony Małgorzaty Rejmer, Elizy Mórawskiej-Kmity, Janusza Poniewierskiego Filmowe polecajki Diany Dąbrowskiej
Bestseller
Książka Adama Mirka "Bebechy, czyli ciało człowieka pod lupą" Twoje ciało to zagadkowa maszyna. Coś w nim stuka, huczy, kłuje. Czasem nie chce robić tego, co mu się każe (znasz to?). Dziwnie pachnie. Ma włosy w niektórych miejscach, a w innych jest zupełnie łyse. Chodź, zajrzymy do wnętrza twojego organizmu. Uroczyście przysięgam: nie cofniemy się przed niczym, żadna (nawet najbardziej obleśna!) tajemnica ludzkiego ciała nas nie powstrzyma. Wślizgniemy się z lupą w sam środek twoich bebechów. Dowiesz się: • dlaczego twój oddech pachnie czasami jak oddech zombiaka, • kiedy twój mózg przypomina rollercoaster, • jak to się dzieje, że nawet najpyszniejsze lody zamieniają się w… no wiesz, w co, • dlaczego męczysz się nad nauką, ale nie wtedy, kiedy oglądasz seriale. Odkryj wybebeszone tajemnice ludzkiego ciała! "Bebechy, czyli ciało człowieka pod lupą" - książka Adama Mirka Adam Mirek – trochę szalony i supermądry naukowiec. Młodzi kochają go za to, jak opowiada o nauce w mediach społecznościowych, a dorośli pewnie bardziej docenią fakt, że zrobił doktorat na dwóch uczelniach.
Bestseller
Pesto siciliano, wino marsala, obłędna pasta pistacjowa z Bronte. Dojrzewające w pełnym słońcu soczyste cytryny. Piaszczyste plaże oblewane granatową wodą, a nad nimi majestatyczna Etna. Ceramika z Caltagirone i widniejące wszędzie trinacrie. Czy jest coś bardziej symbolicznego dla Palermo? Owszem! Hotel The Palms to ikona Palermo, przez którą można opowiedzieć o złożonej historii miasta, ale i o przemianach Sycylii. Jego pokoje stały się świadkami wydarzeń, które ukształtowały Palermo XX wieku: od samobójstw po intrygi polityczne i tajne spotkania mafii. Gościli tu Arthur Miller, Sophia Loren i Maria Callas. Tu Richard Wagner pozował do portretu Augustowi Renoirowi. Korytarze rozświetlał blask największych sław, zaś cieniem na obrazie hotelu kłady się mroczne postacie, jak krwawi mafiosi czy okultysta i założyciel sekty. Trzymasz w ręku fascynującą opowieść o literaturze, sztuce, historii i polityce, w której główne role zostały obsadzone bohaterami pięknymi, ale i mrocznymi. A najważniejsza jest scena, na której dzieje się ten porywający spektakl. Dasz się namówić na wyprawę do Palermo?
Bestseller
Czy wiesz, ile energii trzeba, by wyhodować jednego storczyka? O ile milimetrów w ciągu roku urośnie torf? Podlewać od góry czy od dołu? A może zraszać? Z warstwą drenażową czy bez? Jak przesadzać, ukorzeniać…? Jeśli jesteś roślinolubem, doskonale wiesz, z iloma wyzwaniami wiąże się gra w zielone. A może marzysz o prawdziwej dżungli w domu, ale nie wierzysz, że masz rękę do roślin? Nie bój się! Dawid Oleszko pomoże każdemu. Niezwykle charyzmatyczny, z niebanalnym poczuciem humoru Plant Daddy rozwieje Twoje roślinne wątpliwości. Podzieli się sprawdzonymi sposobami, by nic Ci już nie zwiędło 😉. W książce znajdziesz blisko 100 roślin wraz z opisem ich pielęgnacji, 4 metody rozmnażania, 3 sposoby ukorzeniania, 5 rodzajów podłoża. Po tej lekturze Twój dom się zazieleni, a Ciebie nie przestraszy monstera, robale w doniczce czy wyjazd na wakacje (bez Twoich roślin). Przeczytaj i… już nigdy nie dostaniesz karnego kaktusa!
Bestseller
Kompletna historia największej operacji desantowej w dziejach świata Osiemdziesiąt lat temu sześć tysięcy alianckich okrętów przewiozło ponad milion żołnierzy przez kanał La Manche na okupowane przez Niemców wybrzeże Normandii. D-Day rozpoczął nowy rozdział w historii drugiej wojny światowej. Dla tysięcy żołnierzy okazał się tragiczny. Była to największa w historii ludzkości operacja desantowa. O jej koszcie przypomina dziś morze krzyży położonego na szczycie urwiska wojskowego cmentarza. Większość opisów tego epickiego starcia zaczyna się od lądowania aliantów na plażach rankiem 6 czerwca 1944 roku. Ta historia jednak ma swój początek dużo wcześniej, w mrocznych dniach po ewakuacji Dunkierki latem 1940 roku. Poziom skomplikowania tego przedsięwzięcia był trudny do wyobrażenia. Wszystko mogło pójść źle. Craig Symonds przedstawia pełny obraz operacji Neptun, charakteryzuje kluczowe postacie dowódców i porywająco relacjonuje sam moment desantu. Udowadnia też, że sukces zależał głównie od młodszych oficerów i szeregowców, którzy dotarli na wybrzeże w barkach desantowych, rozbrajali miny, zajmowali plaże i szturmowali obsadzone niemieckimi żołnierzami urwiska, by zabezpieczyć przyczółki dla przyszłej kampanii, której celem był Berlin i zakończenie najkrwawszej wojny, jaką widział świat.
Bestseller
Jedna z najważniejszych książek 2024 roku według magazynu „Foreign Affairs”   Jeśli chcesz zrozumieć, co dzieje się w największym państwie we wschodniej części UE, to jest książka, od której powinieneś zacząć. Timothy Garton Ash   Lektura obowiązkowa dla wszystkich zainteresowanych przyszłością populizmu w Polsce, Europie i poza nią. Anne Applebaum   Pierwszym przykazaniem polskiej polityki jest zasada: nie daj się znów wymazać z mapy. Cierpimy na post-traumatyczną suwerenność. Militarne próby usuwania krajów z powierzchni Europy przestały być wspomnieniem. Wybory polityczne Polek i Polaków są znów ważne. Od nich zależy egzystencja naszego państwa. Jeśli będziemy niemądrze podzieleni, przegramy. Jarosław Kuisz w przenikliwej analizie podstaw polityki pokazuje, że „wakacje od Historii” się skończyły. Nasze traumy z przeszłości to zmora, ale i szansa. Książka zaprasza do poszukiwania odpowiedzi na najważniejsze pytanie: „Jak zachować suwerenność?”.   JAROSŁAW KUISZ – pisarz, historyk prawa i analityk polityczny. Redaktor naczelny tygodnika intelektualnego „Kultura Liberalna”. Oxford School of Global and Area Studies Research Associate na Uniwersytecie Oksfordzkim, adiunkt na WPiA UW, związany z paryskim Institut d’histoire du temps present, CNRS.
Bestseller
Pierwszy wywiad rzeka z Rafałem Trzaskowskim. Pełna anegdot opowieść o jego życiu prywatnym, pasjach i polityce. Rafał Trzaskowski – prezydent Warszawy i kandydat na prezydenta Polski – opowiada o rodzinie, o dorastaniu w czasach komuny, o miłości do historii, literatury i sportu. Zaprasza do swojej codzienności i prowadzi za kulisy polityki. To podróż przez najnowsze dzieje naszego kraju, w której doświadczenia Trzaskowskiego splatają się z losem wszystkich Polaków. Mowa tu o optymizmie, głodzie życia, potrzebie wykonywania dobrej roboty i nadziei na lepszą, silną Polskę, która sprosta wyzwaniom współczesnego świata. Z rozmowy z Donatą Subbotko – autorką wielokrotnie nagradzanych wywiadów – wyłania się szczery i osobisty portret człowieka, który żyje w samym sercu polskiej polityki. To jak spotkanie z Rafałem twarzą w twarz. „Myślę, że liczy się tylko to, czy ktoś jest prawdziwy. Autentyczność, a nie fałsz” – Rafał Trzaskowski.
Bestseller
MAGDALENA GRZEBAŁKOWSKA NA TROPIE KONOPNICKIEJ BEZKOMPROMISOWA BIOGRAFIA POETKI Matka ośmiorga dzieci opuszcza męża i przenosi się do Warszawy, by pisać poezję. Autorka bajki O krasnoludkach i o sierotce Marysi chorą córkę zamyka w szpitalu psychiatrycznym. Pochylająca się nad losem dzieci społeczniczka oddaje obcym ludziom własnego wnuka. Postać migotliwa, niejednoznaczna, nieuchwytna. Wybitna reporterka Magdalena Grzebałkowska mierzy się z legendą Konopnickiej. Odkrywa rysy na jej wizerunku i sprawia, że znana z czarno-białych portretów ponura matrona przeistacza się w barwną, pełną życia kobietę. Decyzje, dylematy i rozterki Konopnickiej – buntowniczki, feministki, artystki, pokazują, że była postacią na wskroś współczesną, która wciąż może inspirować, zaskakiwać i szokować. Magdalena Grzebałkowska – reporterka, autorka bestsellerowych biografii (Beksińskich, Komedy, ks. Twardowskiego) i reportaży historycznych. Mieszka w Gdańsku.  
Bestseller
W przededniu II wojny światowej Himmler organizuje tajny ośrodek, który ma dowieść potęgi Trzeciej Rzeszy i szerzyć pangermańskie idee. Rozpaczliwe kwilenie niemowląt dochodzące zza murów zamku Wewelsburg wskazuje na to, że przeprowadza się tu okrutny eksperyment. Edward „Łyssy” Popielski trwa w odrętwieniu, załamany losem ukochanej Rity. Dopiero nowe zadanie wyrywa go z marazmu – ma zinfiltrować tajemniczą organizację. Misję przerywają pierwsze salwy z pancernika Schleswig Holstein. Gdy w 1941 roku Łyssy wraca do sprawy, wpada w wir szpiegowskich intryg. Czy zdoła ujawnić spisek, odzyskać dobre imię i pomścić tych, których kocha najbardziej?
Bestseller
CZASEM TRZEBA WSZYSTKO SPALIĆ, BY JUŻ NIGDY NIE WYBUCHŁ ŻADEN POŻAR Czerwiec 2025 roku. Zbliża się szczyt sezonu w Tatrach, na szlakach pojawia się coraz więcej turystów, a w Kuźnicach wydłużają się kolejki do wjazdu na Kasprowy Wierch. Edmund Osica zabiera tam dzieci Dominiki, które przyjechały odwiedzić Zakopane, podczas gdy Wiktor Forst jest zmuszony zostać na komendzie. Obaj są zupełnie nieświadomi tego, że zamachowcy planują atak na kolej linową. Czerwiec 2022 roku. Dominika Wadryś-Hansen wraz z Wiktorem układa sobie życie w Krakowie, przekonana, że nic nie może stanąć na drodze ich wspólnego szczęścia. Praca schodzi dla niej na dalszy plan, zaczyna liczyć się wyłącznie rodzina. Mimo to podejmuje się śledztwa w sprawie masowego grobu odnalezionego na składowisku odpadów w Pleszowie. Śledztwa, którego skutki sięgają aż do czerwca 2025 roku…
Bestseller
Nowa książka autora międzynarodowego bestsellera! Wszyscy kochają włoskie jedzenie. Ale jak to się stało, że Włosi jedzą tak smacznie? Twórcy reklam wmawiają nam, że odpowiedź leży w toskańskich winnicach i gajach oliwnych – wśród smaganych słońcem chłopów i mamme podających makaron pod pergolą. Ta nostalgiczna wizja mało ma jednak do czynienia z prawdziwą historią włoskiej kuchni. Przez tysiąc lat bowiem to włoskie miasta były magnesem dla tego wszystkiego, co tworzy dobre jedzenie: składników, utalentowanych kucharzy, pieniędzy i władzy. Włoskie jedzenie to jedzenie miejskie, a opowiadać o jego historii to znaczy opowiadać historię Włochów jako mieszkańców miast. W książce „Delizia!” autor zabiera nas w podróż po smakach włoskich miast. Od gwaru średniowiecznego Mediolanu po pompatyczny Rzym czasów faszyzmu, od ogrodów renesansowej Ferrary po wstrętne uliczki dziewiętnastowiecznego Neapolu. Ukazując bogate miejskie życie, „Delizia!” dowodzi, że przemoc i intryga, a także kreatywność i smak połączyły się, by stworzyć najpopularniejszą kuchnię na świecie.
Bestseller
Jesteś prezydentem, powtarzał sobie przez pierwszy rok, dwa prezydentury. Wybrano cię. Jesteś silny siłą przywódcy. Jesteś dzieckiem przeznaczenia. Nie każdy może zostać prezydentem. Nie jesteś Dyzmą, Dyzma to kłamstwo. To bajki. Władza tak nie wygląda. Zostałeś wybrany z jakiegoś powodu. Polska, dzień drugiej tury wyborów prezydenckich. Trzecia nad ranem. Prezydent, kandydujący na drugą kadencję, nie może zasnąć. Pozornie wszystko jest w porządku. Prezydent prowadzi w sondażach. Jego pozycja jest niezagrożona. Ale coś jest nie tak, Prezydent czuje to w sercu. Musi porozmawiać ze swoją żoną. W tym samym czasie skompromitowany Reporter stawia wszystko na jedną kartę. Jego jedyna szansa na odzyskanie pracy i godności to ujawnienie materiałów, które mogą zburzyć dotychczasowy porządek polityczny. Drogi obu mężczyzn przetną się w przeciągu najbliższych godzin, na styku prawdy, manipulacji i desperackiej potrzeby ocalenia siebie samego.. Kandydat – najbardziej intensywna i dynamiczna powieść Żulczyka od czasów Ślepnąc od świateł. To polityczny thriller, powieść psychologiczna, ale także medytacja o władzy i wpisanej w nią na stałe patologii.
Bestseller
– O czym jest ta książka? – Najkrócej rzecz ujmując: o nieuchronnym końcu analogowej Polski. Kraju pełnego pozostałości po PRL-u, wszystkich tych starych dworców, barów, restauracji, bibliotek i ośrodków, które w pewnym momencie zaczęły znikać z krajobrazu, co na początku było niemal niezauważalne, ale w pewnym momencie nabrało takiego tempa, że to, co niegdyś powszechne, stało się unikatem. Stąd też między innymi tytuł książki. – To znaczy? – Przez lata, szukając miejsc do sfotografowania, zwracałem uwagę na to, czy w opisie budynku przewija się określenie „jak za Gierka”. To był dla mnie znak, że warto tam pojechać: „Wystrój jak za Gierka”, „Standard pokoi jak za Gierka”, „Lampy, krzesła jak za Gierka”. Gierek był wszędzie. Teraz ten slogan niemal zniknął z opisów. Era peerelowskiego krajobrazu dobiega końca. Dokonuje się długo odwlekany koniec pewnej epoki. Marcin Wojdak – fotograf i debiutujący (po raz drugi!) pisarz. Twórca instagramowego profilu Cosmoderna o lekkim zabarwieniu architektonicznym. Publikuje na nim teksty inspirowane zdjęciami ostatnich materialnych pozostałości po minionej epoce. Od lat podróżuje po Polsce i krajach byłego ZSRR, poszukując miejsc zanurzonych w socjalistycznej formalinie. Mimo upływu trzech lat od napisania swojego ostatniego biogramu wciąż nie umie pisać o sobie w trzeciej osobie, za to bardzo lubi psy. I morze! Marcin Wojdak dokonuje niemożliwego – pakuje nas do kapsuły czasu i zabiera w podróż na ląd bynajmniej nie odległy, choć mityczny: do wnętrz zapomnianych PRL-owskich hoteli, barów, ośrodków wypoczynkowych, dworców, urzędów czy przedsiębiorstw. Polska epoki Gierka w takim wydaniu okazuje się Atlantydą pełną skarbów architektury i designu, które pod spojrzeniem autora nabierają barw i odzyskują blask. A że ta fotograficzno‑literacka wyprawa jest zarazem pożegnaniem z niektórymi przedstawicielami tamtego świata, skazanymi na rozpad i zapomnienie, wkrada się też w nią szczypta nostalgii. Beata Chomątowska pisarka, dziennikarka, antropolożka Goodbye Gierek to zamknięty w twardej okładce postmodernistyczny odlot pełen pięknych zdjęć. Kolega Marcin niby opowiada o odchodzącej w szybkim tempie postpeerelowskiej Polsce: o jej architekturze, o sentymentalnym klimacie i popkulturze, a tak naprawdę cały czas gra z nami w ironiczne skojarzenia i skłania do refleksji nad współczesnością. Jest zabawnie, jest ciekawie i zaskakująco. Bardzo dobre pożegnanie. Piotr Kędzierski dziennikarz radiowy i telewizyjny  
Bestseller
Nazwano ich repatriantami, wrzucono do tygla i próbowano przetopić na jednolitą masę. Jedni jechali tu z niemieckich obozów koncentracyjnych, bo nie mieli dokąd wracać – ich domy po wojnie nie stały już w Polsce. Innych przez Syberię wygnano z Kresów Rzeczypospolitej. Byli też i tacy, którzy sami wyruszyli w podróż w nieznane z centralnej Polski, Podhala i Wielkopolski. Łączyło ich tylko jedno – wszystkich propagandziści przekonywali, że przybywają na bogate „Ziemie Odzyskane”. Ale one okazały się „dzikim zachodem”, obcą planetą. Ich trudnych przeżyć nie dało się opisać wykwintnym językiem poematów. Odtwarzali więc swoje doświadczenia, jak tylko potrafili i czuli – każdy inaczej, ale zawsze całym sobą. Oto opowieści o naszych przodkach przybywających od 1945 roku na nową „ziemię obiecaną”, nie do szklanych, lecz ceglanych, poniemieckich domów  i kamienic. Do kosmopolitycznego Repatrlandu, w którym mieli zatrzymać się tylko na chwilę, a zostali na pokolenia.
Bestseller
Wiele dróg prowadzi ku szczęściu. Jak odnaleźć własną?     Czy istnieje przepis na szczęście? „Często jestem o to pytana. Nie wiem jak inni, ale ja po prostu lubię życie i nauczyłam się akceptować rzeczy, na które nie mam wpływu” ‒ mówi dr Ewa Woydyłło. W książce Szczęścia można sięnauczyć dr Ewa Woydyłło i dziennikarka Agnieszka Radomska poruszają tematy, z których utkana jest nasza codzienność. Mówią o miłości i przyjaźni, radości i troskach, pracy i odpoczynku. Zastanawiają się, kiedy warto dawać z siebie wszystko, a kiedy lepiej odpuścić, jak budować relacje z innymi, by były trwałą wartością, a także jak zatroszczyć się o własny dobrostan. Być może właśnie te rozmowy staną się dla ciebie inspiracją, zachętą do najciekawszej z możliwych podróży ‒ w głąb siebie. I ku szczęściu.     ***   EwaWoydyłło–dr psychologii, terapeutka uzależnień, publicystka i autorka wielu książek pełnych porad oraz wiary w to, że nasze szczęście zależy od nas samych, w tym bestsellerowych Zakrętów życia(Wydawnictwo Zwierciadło). Propagatorka ruchu, miłośniczka tenisa na korcie i na trybunach. Agnieszka Radomska –dziennikarka. Fascynuje ją wszystko, co związane z emocjami i ludzką psychiką. Prywatnie mama nastolatki i miłośniczka kundelków.
Bestseller
Książka Michała Koterskiego i Beaty Nowickiej "Michał Koterski. To już moje ostatnie życie" Przeleciał mi przed oczami film z życia i zrozumiałem, że jak dzisiaj się nie zatrzymam, to już nigdy nie powtórzy się taka szansa. Umrę tu samotnie. Zaćpam się, zapiję, zachleję na śmierć. To będzie mój koniec. Michał Koterski Od czternastego roku życia zażywał narkotyki. W liceum zamiast do szkoły chodził do klubów, gdzie zaprzyjaźnił się z lokalnymi gangsterami. Parę dni przed maturą pilnował ojca, żeby ten nie zapił się na śmierć. Po sukcesie filmu Dzień świra, w którym zagrał Sylwusia, nie było lepiej. Na każdą imprezę przychodził naćpany lub pijany. Były sytuacje, których nie miał prawa przeżyć. Lubił się leczyć, jeździł do ośrodków dla uzależnionych, chodził na terapie, na mityngi. Robił to w jednym celu: aby się „podreperować”, żeby potem „lepiej się zażywało”. Nikt nie wierzył, że uda mu się wygrać z uzależnieniami. Nawet on sam. Co stało się w jego życiu, że dzisiaj jest „czysty”? Mówi o tym wprost: „to dar od Boga”. Pół życia zajęło mu wychodzenie z uzależnień. Wie, że to jego ostatnia szansa. Pomaga mu świadomość, że jego syn Fryderyk jest pierwszym Koterskim, który urodził się w trzeźwej rodzinie. To już moje ostatnie życie jest niezwykle szczerą rozmową o życiu, uzależnianiach, wychowaniu w rodzinie obarczonej od pokoleń nałogami, o sławie i jej mrocznych stronach. Ale również o miłości, łasce, Bogu i życiu „na trzeźwo”. "Michał Koterski. To już moje ostatnie życie" - wywiad Koterskiego i Nowickiej Beata Nowicka – dziennikarka. Autorka wielu niezapomnianych wywiadów z najważniejszymi postaciami świata kultury, polityki, show-biznesu. Autorka siedmiu książek, m.in. Basia. Szczęśliwą się bywa, z Barbarą Stuhr, Jak ja to robię, z Ewą Drzyzgą, Stuhrmówka, z Maciejem Stuhrem, oraz Zbyszek przez przypadki, ze Zbigniewem Zamachowskim. Michał Koterski – polski aktor, prezenter telewizyjny. Na wielkim ekranie debiutował w 1999 roku rolą Sylwusia, syna Adama Miauczyńskiego, w filmie Marka Koterskiego Ajlawju. Zagrał tę postać jeszcze w dwóch filmach: Dzień świra (2002) i Wszyscy jesteśmy Chrystusami (2006). Grał też w wielu innych filmach, m.in. 7 uczuć i Gierek, oraz serialach. Był uczestnikiem licznych programów: Jak oni śpiewają, Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami, Agent – Gwiazdy, The Story of My Life. Historia naszego życia. Prowadził talk-show Polsatu Misiek Koterski Show. Ma syna Fryderyka.
Bestseller
Wybitny neurobiolog, ateista, prowokator, zwolennik legalizacji marihuany Pierwsza biografia Jerzego Vetulaniego 2 marca 2017 roku zostaje ranny w wypadku na przejściu dla pieszych. Nie odzyska już przytomności. Umiera po pięciu tygodniach. Rok wcześniej mówi: „Warto żyć tak długo, jak długo jesteśmy w stanie myśleć, jak długo pracuje nasz mózg”. Kocha wprawiać innych w osłupienie. Dla niego „życie jest wrzodem na ciele Wszechświata”, ale bada je, poznaje i uczy o nim. Vetulani całe życie związany jest z Krakowem. To on współtworzy Piwnicę pod Baranami i staje się jedną z legend tego miejsca. W krakowskim Instytucie Farmakologii Polskiej Akademii Nauk rozwija naukową karierę. Walczy o rzeczy ważne. O wolność w opozycji demokratycznej. O prawa kobiet. O prawa społeczności LGBT+. O legalizację marihuany do celów medycznych. Nikogo, kto się z nim styka, nie pozostawia obojętnym. Studenci go uwielbiają, a świat nauki i podziwia, i krytykuje. A wszystko to zaczyna się w 1965 roku, gdy jego brat tonie podczas spływu kajakowego. Jerzy jest wstrząśnięty, ale właśnie ta śmierć mobilizuje go do obrony doktoratu. Kariera naukowa rozpędzi się w sposób imponujący. Vetulani zostanie jednym z najczęściej cytowanych polskich naukowców w dziedzinie biomedycyny. A może zaczyna się wcześniej, gdy jako dziecko podczas ponurych lat niemieckiej okupacji jeździ wąskotorówką do Kocmyrzowa, by łapać motyle?
Bestseller
Książka "Lunch z ludźmi sukcesu. 52 spotkania z tymi, którzy zmieniają świat" Financial Times Z KIM SPOŚRÓD WSZYSTKICH LUDZI NA ŚWIECIE CHCIAŁBYŚ PÓJŚĆ NA LUNCH? Spotkaj się z największymi osobistościami ze świata sztuki, biznesu, mody, polityki i sportu. To niepowtarzalna okazja, żeby się dowiedzieć, na czym polega tajemnica ich sukcesu. • Dlaczego Jeff Bezos pracuje przy zwykłym tanim biurku? • Jak wygląda lunch w „standardzie Ryanaira” z dyrektorem generalnym Michaelem O’Learym? • Jak to możliwe, że szef największego towarzystwa ubezpieczeniowego uprawia jeden z najbardziej ekstremalnych sportów na świecie? • Jak George Soros zarobił miliard funtów w ciągu jednego dnia? • Co wspólnego z gwiazdą rocka ma Steve Wozniak? • Dlaczego Dolce i Gabbana nie sprzedają ubrań za gotówkę, a założycielka marki Jimmy Choo osobiście farbuje buty celebrytom? „Financial Times” zaprasza na Lunch z ludźmi sukcesu – gość wybiera restaurację, a wydawca reguluje rachunek. Rozmówcy rozluźniają się przy obiedzie i butelce wina, pozwalając sobie na otwartość, autentyczność, a nawet niedyskrecję. Jakie sekrety zdradzili? Którą restaurację wybrali? Co zamówili? Wszystko jest jawne. Poznaj wielkie nazwiska od bardziej osobistej strony i zainspiruj się historią ich sukcesu. KULTOWA RUBRYKA PO RAZ PIERWSZY PO POLSKU