Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa Barbara Muszyńska Książka
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa (miękka) |
Wydanie: | 1 |
Liczba stron: | 152 |
Format: | 14.8x21.0cm |
Rok wydania: | 2024 |
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (najczęściej język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język.
Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia oraz pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i wykorzystywania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość wykorzystywania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, zarówno na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych.
Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział zawiera przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu.
Z tekstu
tajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków oraz światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Sugerowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy.
Prof. dr hab. Roman Leppert,
Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza istotnego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na istotność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, podkreśla konieczność sięgania przez nich po naukowe uzasadnienia, by aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu praktycznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę zarówno dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego.
Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG,
Szczegółowe informacje na temat książki Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
Wydawnictwo: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
EAN: | 9788301234140 |
Autor: | Barbara Muszyńska |
Rodzaj oprawy: | Okładka broszurowa (miękka) |
Wydanie: | 1 |
Liczba stron: | 152 |
Format: | 14.8x21.0cm |
Rok wydania: | 2024 |
Data premiery: | 2024-03-12 |
Język wydania: | polski |
Podmiot odpowiedzialny: | Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. ul. Gottlieba Daimlera 2 02-460 Warszawa PL e-mail: [email protected] |
Zainspiruj się podobnymi wyborami
Podobne do Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
Oceny i recenzje książki Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa
Pomóż innym i zostaw ocenę!
Pomóż innym i zostaw ocenę!